welke monitoren?

Ikzelf heb de KRK RP8...in het begin was ik wat twijfelachtig...het klonk allemaal zo hard, en de bass was naar mijn idee te luid...echter...na 2 jaar ermee gewerkt te hebben, best tevreden.
Het was gewoon even wennen, maar goed, je kunt het zo gek maken als je wil .. speakers van 2000 euro zullen ook wel strakker en gedetaileerder zijn...maja, daarentegen ken ik genoeg mensen die van die kleine Sony woonkamer speakers hebben, en beter afmixxen dan sommige met dure speakers...en nee, diegene met de dure speakers zijn niet bepaald noobs...
Je kunt namelijk altijd je headphone nog als reference nemen, voor dat ultra laag, en het super-hoog...:)

Ik werk al een jaar of 6 met Behringer TRUTH B2031's en heb het eigenlijk al te lang uitgesteld om eens op zoek te gaan naar iets beter, niet dat ze super slecht zijn maar er is genoeg ruimte voor "improvement".
http://www.behringer.com/EN/Products/B2031.aspx

Daarom ben ik op zoek naar een paar nieuwe monitors, men budget +/~ 1000€.

Puntjes:
-Actieve met zo min mogelijk kleuring.
-Je hebt soms van die tweeters die te schel/metaal achtig klinken dat wil ik vermijden.
-Groot frequentie bereik in het laag 30Hz ~ (of lager! Maar 'k denk niet dat ik 20Hz zal vinden voor m'n budget.)
-Allebei voorzien van stroom inputs en 1/4" jack'ins, niet 1 master monitor met andere woorden.

Ik had gedacht aan 2 Mackie's HR626 (horizontaal), omdat ze goed zitten qua laag.. (en ze staan heet geprijsd op thomann) maar ja het zijn eigenlijk midfields. Correct me if i'm wrong.. maar Ik denk dat dat niet zoveel uitmaakt.
http://www.mackie.com/products/hr626/

Ik hoor jullie nu allemaal praten over studiomonitortjes. Maar ik ben opzoek naar floormonitoren aangezien mijn Roland CM-30's niet voldoen. Ze kunnen erg hard met gewoon een pc-signaal of dat van een iPod. Maar wanneer ze van een keyboard komen gaan ze clippen. Kan ik dit verhelpen met een limiter?

Groetn Jordy

KRK RP-... of Samson Resolv A5

KRK RP-... of Samson Resolv A5

Hallo,
Ik zit er over te denken om monitoren aan te schaffen. Na wat opof internet te hebben gezocht zie ik dat KRK erg veel wordt verkocht, maar een vriend van me biedt nu een set Samson Resolv A5 aan me. Ik vroeg me af wat de beter is, ook in prijs, kwaliteit verhouding, en of iemand ervaring heeft met de Resolv A5?
Ik weet verder niet veel van monitoren, dus vandaar dat ik het hier even vraag.
Bedankt alvast.

Mvg Paul

KRK link:
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=27351

Samson link:
http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=1963&brandID=2

http://www.sweetwater.com/store/detail/LSR4328Ppak/

http://www.feedback.nl/?b=MHR824MK2&a=

Dit zijn monitor speakers die ik heb gehoord! ongelovelijk hoe deze alletwee klinken!

Het is alleen een investering, maar dan kun je jaren vooruit!

De mackies zijn perfect als je iemand ken die je kamer kan uitmeten om de juiste acoustiek correctie kan uitvoeren.
met bijvoorbeeld ik multimedia arc

De Jbl speakers is uitgerust met deze optie, die een ander systeem gebruikt....

DSP Room Mode Calibration

waarvan ze zeggen dat die beter is.

er is een goedkoper kleiner broertje met zelfde meetapparatuur erin.....

Ik ga zelf voor de JBL LSR4328P Pak

Die actieve Behringers zijn voor dat geld echt prima. Heb ze vorige week beluisterd en ben uiteindelijk toch voor een setje Mackies gegaan maar die kosten dan ook weer het dubbele.

De passieve Spirits (Abolute Zero) die hierboven genoemd werden zijn ook top (heb ik ook staan)

Anyway, de beste tip is gewoon met een cd naar de winkel en luisteren. Als je het niet meteen weet gewoon nog een tweede keer gaan. Monitors aanschaffen is moeilijk (vind ik) maar als je de juiste eenmaal hebt wel heeeeeeeeeel erg belangrijk en fijn.

Succes!

Die actieve Behringers zijn voor dat geld echt prima.

Alleen heb je er niets aan omdat ze verschrikkelijk slecht en niet-lineair weergeven. Ik heb ze gehoord naast de ADAM A7 en de Behringers zijn dan echt bedroevend slecht. Misschien niet duur idd maar je hebt er ook niets aan. Je krijgt gewoon geen betrouwbare mix.

Koop als je niet teveel wilt uitgeven dan liever Yamaha's of KRK's.

Laatst gewijzigd:
Iemand bood me een paar Yamaha's HS80 aan voor 300 euro.
is het een koop?

Ik wilde eigenlijk een KRK Rokit6 halen. welke is beter.?

Yamaha HS80

Yamaha HS80

Aan deze zit ik ook al een tijdje te denken...
Niet dat dit het belangrijkste is maar ze zien er ook gewoon erg mooi uit!! :)

Na een beetje googlen heb ik toch overwegend positieve reacties gevonden... maar geen betere mening dan een synthforum-mening!!

Zo het is tijd voor DenDer om zich te gaan oriënteren voor nwe aktieve monitors.
Ik heb bij aardig wat mensen al veel verschillende merken gehoord maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Het meeste van mijn studio is nu analoog opgebouwd en nou wil ik monitors hebben die aankunnen wat ik wil. Ik maak zeer dikke basslines met gigantisch veel laag erin en nou ben ik angstig dat als ik monitors neem met kleine woofers dat ze het bereik niet aan kunnen. Of zal dat wel meevallen?
Daarbij maakt het uit wat voor mixer ervoor hangt? Bij is dat nu (hoihoi) een D&R Dayner.
Mijn voorkeur gaat uit naar Genelec's. Mackie's HR heb ik gehoord ben ik niet zo enthousiast over, zelfde geldt voor Fostex, Behringer, Tannoy en andere budget merken.
Als ik nu monitors aanschaf dan is dat voor mij een diepte investering dus budget gewijs maak ik dan wel wat ruimte. Desnoods eten we een maand niet. ;)
Ik hoor hier en daar goeie verhalen over Dynaudio's maar een paar 2e hands gaan voor....????

roel wacht tot zijn v8 terug komt van het feedback, via mworks, en vervolgens reparatiecentrum ondertussen. half november was 3 weken toegezegd. eind december kreeg roel mailtje dat het bij feedback gebruikelijk was en bekend was dat dit veeeel langer kon duren dus dat nog maar even gewacht moet worden. in afwachting van nieuwe berichten (hoop dat dit geen 8 maanden gaat duren!)

Acidfever vraagt zicht af waarom Roel in de 3e persoon praat? 8o)

Zo het is tijd voor DenDer om zich te gaan oriënteren voor nwe aktieve monitors.
Ik heb bij aardig wat mensen al veel verschillende merken gehoord maar ik kom er toch niet helemaal uit.
Het meeste van mijn studio is nu analoog opgebouwd en nou wil ik monitors hebben die aankunnen wat ik wil. Ik maak zeer dikke basslines met gigantisch veel laag erin en nou ben ik angstig dat als ik monitors neem met kleine woofers dat ze het bereik niet aan kunnen. Of zal dat wel meevallen?
Daarbij maakt het uit wat voor mixer ervoor hangt? Bij is dat nu (hoihoi) een D&R Dayner.
Mijn voorkeur gaat uit naar Genelec's. Mackie's HR heb ik gehoord ben ik niet zo enthousiast over, zelfde geldt voor Fostex, Behringer, Tannoy en andere budget merken.
Als ik nu monitors aanschaf dan is dat voor mij een diepte investering dus budget gewijs maak ik dan wel wat ruimte. Desnoods eten we een maand niet. ;)
Ik hoor hier en daar goeie verhalen over Dynaudio's maar een paar 2e hands gaan voor....????

Tja.....hier komt de aloude smaak weer naar voren. Dynaudio zijn heel veel mensen erg tevreden mee maar ik vind het helemaal niks.

Vooral het laag ben ik totaal niet over te spreken. Uiteindelijk ben ik zelf voor Genelec gegaan maar dat vinden andere mensen weer minder.

Uiteindelijk is er simpelweg geen universeel advies te geven over monitors.

Iemand bood me een paar Yamaha's HS80 aan voor 300 euro.
is het een koop?

Ik wilde eigenlijk een KRK Rokit6 halen. welke is beter.?

Dit is niet duur (als ze technisch OK zijn).
Nieuw zijn ze ca. € 250/st. Dus € 300 voor een paar is prima. Oud kunnen ze ook niet zijn, ze zijn pas een paar jaar op de markt.
Doen dus!

Aan deze zit ik ook al een tijdje te denken...
Niet dat dit het belangrijkste is maar ze zien er ook gewoon erg mooi uit!! :)

Na een beetje googlen heb ik toch overwegend positieve reacties gevonden... maar geen betere mening dan een synthforum-mening!!

Dat van die positieve reacties lijkt me toch wat belangrijker dan de looks.
Maarehhh, no worries. Ze zijn echt goed.

Zoals gezegd, ik werk tegenwoordig op de Yamaha HS80M's en ik ben er zeer over te spreken. In het laag zijn ze ook goed strak, en ze gaan flink diep. Geen sub nodig hoor! En op kleintjes zou ik idd niet vertrouwen als je een goede betrouwbare laagweergave nodig hebt. Ga voor tenminste 8". Bijvoorbeeld ADAM A7 haalt het in het laag ook niet bij de Yamaha HS80M. De ADAM's zijn kleiner en trekken het echte laag daardoor gewoon niet. Ze geven het gewoon niet weer zoals het hoort. En dat lukt wonder boven wonder de 'goedkope' Yamaha's gewoon wel. Ik ben zwaar van ze onder de indruk.

In vergelijk, andere monitors die ik heb gehoord zijn KRK RP8, VXT8, Genelec 8040 en ADAM A7. En als je de Yamaha HS80M koopt, mis je niets!

Mijn keuze ging destijds tussen de KRK VXT6, de Adam A7 en de Dynaudio BW5A. de Adam viel eigenlijk al snel af. In de hoge tonen is hij erg mooi, maar het midden is zo overduidelijk aanwezig dat je de lagere tonen minder goed kunt horen. De Dynaudio BW5A wint het van de KRK VXT6, omdat je op de eerste met minder inspanning verschillende fascetten in de muziek terughoort.

Maar Acidfever zal gelijk hebben: er is geen universeel advies mogelijk over de aanschaf van monitoren. Bovenstaande is slechts mijn ervaring, die ik toch even met jullie wilde delen.

vandaag wilde ik de mackie hr624 mk2 bestellen, maar ze vertelde me dat het met mackie niet zo goed gaat... dus ik baal er als een stekker van. zou anders niet zo weten welke monitoren ik anders zou willen. en als ik ze doe bestellen dan kan het best zijn dat ik ze pas in juni heb ofzo... heeft iemand nog tips voor andere monitoren...

Ik zit ook te denken een setje monitoren aan te schaffen, ik ben een beginner. Ik zat zelf te denken aan de KRK RP 6 G2 of de KRK VXT 4.
Ik doe dit in een kamertje van 4 bij 4 en de kamer word ook voor andere doeleinde gebruikt dus er staan wat spullen in.
Welke kan ik het beste nemen? Of zijn er betere andere suggesties?

Alvast bedankt :D

Back