welke monitoren?

wel grappig eigelijk dat iemand die krk heeft krk advizeerd en iemand die mackie heeft mackie goed vind .. Hou nou maar op tzijn echt goeie monitors maar veel van de voor en tegens onstaan door de ruimte & opstelling . wat in de 1 ne beter klingt klingt in een andere duidelijk slechter .Pas in een optimaal geisoleerde aangepaster ruimte zonder opstelling verschil tussen 2 setjes nears zou je een voorkeur kunnen uitroepen . Geen 1 winkel doet het zo en je koopt dus altijd iets wat toevallig het beste staat opgesteld op dat moment .. een speaker op een desk heeft meer laag dan 1 tje die 3 lager hoger staat . een setje die wat dichter bijelkaar staan klingt gedetaileerder etc

klopt, maar ben nie gek...heb toch wel redelijk verbouwd daar in Apeldoorn....en dan nog thuis ist altijd weer anders...je hebt dus helemaal gelijk...maar monitoring heeft tenslotte ook een bepaalde klasse qua rechtvaardiging.....veel $ verdienen dikke projecten om het uit te balanceren ...anders gewoon ff normaal doen met wat je zelf het beste lijkt;)
T houd natuurlijk wel een x op! voor mij wel zeg maar ..en vandaar de krk's echt geweldige dingen voor het geld en voor 2x zoveel ook geweldige dingen volgens mij!

Je andwoord is terecht . Ik ben dagelijks bezig met sudio acoustick en monitors . Hierdoor zijn mijn minimale eisen natuurlijk veel hoger als het gemiddelde. Gezien het budget van veel mensen is het bijna niet haalbaar om het goed te krijgen das duidelijk .

Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

...Inserts, die komen toch achteraan, hè? Ik bedoel dus, vlak vóór de mix out...

Moet haast wel want ik zie m'n composer blozen als ik de aux open draai.

...ach, wat ben ik toch ook een russich ei (op leeftijd).

Groeten,
Pjeut, de ultieme kneut.

Origineel geplaatst door rvooh
VEEL voor WEINIG?

buy behringer :biertje:

en nu hoop ik dat de behringer-kakkers me niet doodslaan.. maar ik hoor van veel mensen dat die Behringer monitors absoluut RULEN qua klank .. alé ja, vooral voor de prijs..

IVM die compressoor: steek die op een INSERT op je mixer.. Hiervoor zul je waarschijnlijk een Y kabel nodig hebben (1 stero jack naar 2 mono).
Mijn compressor staat op een subgroep zodat ik kan definieren wat wel en wat niet samengeperst wordt.

Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Origineel geplaatst door pjeut
...Inserts, die komen toch achteraan, hè? Ik bedoel dus, vlak vóór de mix out...

Moet haast wel want ik zie m'n composer blozen als ik de aux open draai.

...ach, wat ben ik toch ook een russich ei (op leeftijd).

Groeten,
Pjeut, de ultieme kneut.

Nee, een INSERT is een aftakking van het signaal op een menger, vlak NA de Input van je signaal.
Gaat dus niet door de EQ etc heen.

Je kan ook inserts op je MAIN OUT, hebben. Maar gebruikkelijk is het om een FX op je insert te zetten.
Maar wat hij met die Y kabel bedoelt met een compressor etc. weet ik ook niet. Misschien een stereo fx voor een mono kanaal ofzo.

Dus als je compressie op de main wilt...

Dus als je compressie op de main wilt...

...moet gewoon de main out naar de compressor in, en compressor out naar de versterker?
En hoe zit dat dan als je wilt site-chainen? Compressor nog steeds op de main out, maar dan een lijntje (bassdrum bijv.)vanuit een aux naar de compressor toe?

Re: Dus als je compressie op de main wilt...

Re: Dus als je compressie op de main wilt...

...moet gewoon de main out naar de compressor in, en compressor out naar de versterker?
En hoe zit dat dan als je wilt site-chainen? Compressor nog steeds op de main out, maar dan een lijntje (bassdrum bijv.)vanuit een aux naar de compressor toe?

Main out naar compressor kan ook ja als je dat wilt.

Side chaining is iets heel anders. Zeker niet over je main outputs!

Word ook wel ducking genoemd. Word voornamelijk gedaan op baslijnen en kicks. Disco tijdperk enzo. Zodat de bass onder de kick vandaan komt.

Je gebruik je bussen hiervoor, of aux. Je send je baslijn naar een aux, daarna naar je FX (comp, eq, etc), die stuur je weer door naar je kick. Op de insert van je kick kun je ook weer een FX zetten bijvoorbeeld.

Re: Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Re: Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Ik geloof toch écht niet dat het gebruikelijk is om een FX op de insert te zetten.

Maar hoe kan een limiter die op de insert zitten dan bijvoorbeeld je versterker beschermen? Wat er ná insert gebeurt, bijv. div. FX op de Auxen, kunnen toch ook nog weer het signaal (enje versterk) opblazen?

Origineel geplaatst door Mostatic
Maar gebruikkelijk is het om een FX op je insert te zetten.
Maar wat hij met die Y kabel bedoelt met een compressor etc. weet ik ook niet. Misschien een stereo fx voor een mono kanaal ofzo.

Re: Re: Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Re: Re: Re: Waarschijnlijk de moeder aller open deuren, maar...

Ik geloof toch écht niet dat het gebruikelijk is om een FX op de insert te zetten.

Dan niet. Het is ook een mogelijkheid wat je zelf wilt kun je altijd zelf bepalen natuurlijk.

Maar hoe kan een limiter die op de insert zitten dan bijvoorbeeld je versterker beschermen? Wat er ná insert gebeurt, bijv. div. FX op de Auxen, kunnen toch ook nog weer het signaal (enje versterk) opblazen?

Nee, je haalt nu alles door elkaar. Overigens heeft dit verhaal over side chaining en inserts geen ene moer met monitoren te maken.

Compressor en limiter zijn 2 verschillende dingen. Je blaast je versterker niet zomaar op, eerder je luidsprekers.
Met een limiter stel je de limiet in hoe hard een signaal mag zijn. En het is niet gebruikelijk om een limiter op een insert te zetten.
Die zet je eerder tussen je main out en je versterker, of na de versterker zodat je je luidsprekers niet opblaast.

Advies voor goede studio Monitors

Advies voor goede studio Monitors

Ik dacht zelf aan dit:

2 keer
KRK - RP 5

1 keer
KRK - RP 10 S

Details:

KRK - RP 5
Aktieve studiomonitors met een frisse sound en een vriendelijke prijs.
Dit is de RP5 met een frequentiebereik van 53 Hz tot 20 kHz, een vermogen
van 75 watt, 5" woofer en 1" tweeter. De monitorsensatie!
Van: 237,00 Voor: 199,00 2 X 199,00

KRK - RP 10 S
Wil je de monitors uit de Rokit-serie gebruiken in combinatie met een subkast,
dan kies je voor de RP 10 S. De 225 watt sub-woofer heeft een frequentie
response van 36 Hz - 50 Hz tot 120 Hz, een variabel low pass filter + fase,
een 80 Hz laag-af filter en een aktieve limiter.
Van: 415,00 Voor: 349,00 1 X 349,00

Hoop dat ik goeds heb uitgekozen :P

Ik denk dat je zo een hele goede keuze gemaakt hebt

Wat alleen een nadeel kan zijn is de losse subwoofer. Plaatsing komt meestal nogal nauw en het bepalen van de crossover frequentie is ook niet altijd zonder problemen. Wat dat betreft zou een grotere speaker de oplossing kunnen bieden maar dan praat je wel over een hele hoop pegels. Dynaudio BM15a bijvoorbeeld. Als ik ooit nog es rijk wordt van de muziek..........
Wat ook het overwegen waard is, is om passief te gaan: twee hele goeie passieve speakers zijn toch een stuk goedkoper dan hun actieve broertjes. Een versterker is up te graden. Je begint vrij simpel en als je het waard bent koop je een betere versterker.

In de tussentijd doe ik het gewoon met de RP-5jes zonder sub(die ik beter vind klinken dan de rp8 en rp10 overigens, lekker punchy, in your face geluid en toch rustig genoeg om langere tijd achter te mixen).

zou de Behringer - B 2031 A ook op die subwoofer kunnen?8~
dies namelijk een stuk goedkoper en beter

Behringer - B 2031 A
De Truth is actief! Met 150 watt voor het laag en 75 watt voor het hoog is deze studiomonitor met 8” (20 cm) basluidspreker een krachtige monitor voor iedere project studio.

Van: 214,00 Voor: 165,00

Ik persoonlijk vind die behringer monitors dan weer niet zo fijn klinken.
Voor die 80 euri extra zou ik dan de rp5's nemen.

Origineel geplaatst door EmotionSpace
zou de Behringer - B 2031 A ook op die subwoofer kunnen?8~
dies namelijk een stuk goedkoper en beter

Behringer - B 2031 A
De Truth is actief! Met 150 watt voor het laag en 75 watt voor het hoog is deze studiomonitor met 8” (20 cm) basluidspreker een krachtige monitor voor iedere project studio.

Van: 214,00 Voor: 165,00

Smaken verschillen natuurlijk...maar de Tehringer beter????
Von hem erg rommelig in de bass...de rp8 heb ik zelf en die is erg lekker...misschien beetje mid kleuring maar wat je mixt is wat je krijgt ...ze vertalen dus erg goed!:)

rp5 zou ook een prima optie kunnen zijn...

Misschien is dit wat voor je?

M1 Active 520 & 620
2-Way, 75 and 100 Watt active near-field reference monitors

_5” (520) and 6.5" (620) low frequency woofer for clear bass and midrange
_1” silk dome tweeter for clear highs without ear-fatiguing harshness
_High-precision drivers offer lower distortion and smoother frequency response
_Acoustical waveguide for superior imaging with minimal diffraction
_1” thick front baffle virtually eliminates speaker resonance
_Magnetically shielded for close placement to video monitors in computer based music production studios
_1/4” TRS connector with volume control
_Low Frequency Density Switch for acoustic space adjustment of the monitors
_Rear port design provides deep bass extension and increased SPL
_Hi, Mid, and Low Frequency EQ switches to accommodate user preference and sub-woofers
_Top mounted, integrated Power Switch/Clip Light Bar

Attachments

• m-active-as7.jpg
    m-active-as7.jpg
    8,8 KB · Bekeken: 138
Prijs weet ik alleen (nog) niet.....

dat weet ik niet check ff alesis.com

Back