Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door gremlin23
Verschil tussen de pinks en kobalts is overigens: Pinks hebben 80 watt hoog en laag t.o.v 70watts laag en hoog van Kobalts.
Daarnaast hebben de pinks iets meer switches aan de achterzijde ( naar mijn mening totaal onbelangrijk!). Kobalts heeft de nodige. Het is voornamelijk een kwestie van goed plaatsen.
Hoe dan ook, de kobalts presteren heel goed voor hun "size".
Is je budget nu 500 of 1000 Euro?![]()
Origineel geplaatst door rogeseventytwo
hoelang gaan de meeste monitoren eigenlijk mee?

10 Watt maakt in principe "niks" uit.
Als je van plan bent om heel dichtbij de monitors te zitten dan adviseer ik "kleiner formaat monitors".
Hou wel rekening met de equilaterale driehoek en een beetje afstand (min 10cm) tussen monitors en muur moet je ook zien te regelen.
Met jou grotere budget komen nu ook andere speakers ter gedachte.
In jou geval zou ik kijken naar de Emes Kobalts, De Dynaudio Bm5a en Genelec.
In den Haag ( Tach & Tally ) staan zowel de kobalts als de Bm5a's. Met de vriendelijke hulp van "Djim" zou je ze daar gerust kunnen beluisteren (eigen cd's meenemen!). Heb ik ook gedaan.
De kobalts hadden naar iets minder laag en waren, naar mijn idee, beter voor elektronische muziek. De Dynaudio's reproducerden klassiek/rock iets beter. Uiteindelijk zijn het allebij goede merken en is het een kwestie van smaak.
De kobalts zijn wel 300 Euro goedkoper!
Groeten,
Frederik.
PS: JE hebt nu denk ik genoeg info gekregen van vele forumleden hier. Ga de monitors eens beluisteren!!![]()

Tach & Tally is duur ! zelfde artikelen, hogere prijzen, maar het is wel handig om daar monitors te gaan luisteren die ze bij de rockpalace niet hebben (oh had men maar een feedback in Den Haag *zucht*)Origineel geplaatst door rogeseventytwo
Ok bedankt voor je info!! Ik ga zeker nu wat beluisteren....toevallig, want ik woon in Den Haag...en Tach & Tally zat al de hele tijd in mijn hoofd![]()
Origineel geplaatst door Peekay
Zijn die EMES geen nearfield dan?
Ik heb namelijk een kamer van 4 bij 5 is die kobalt dan wel geschikt?
Origineel geplaatst door numtek
Tach & Tally is duur ! zelfde artikelen, hogere prijzen, maar het is wel handig om daar monitors te gaan luisteren die ze bij de rockpalace niet hebben (oh had men maar een feedback in Den Haag *zucht*)
).|
Bericht door een moderator:
|
|
|
Hou wel rekening met de equilaterale driehoek en een beetje afstand (min 10cm) tussen monitors en muur moet je ook zien te regelen.
Origineel geplaatst door Steven V
Als de baspoort achteraan zit (zoals bij KrK's, Emes Kobalt, Genelec 1029, Alesis Monitor One mkII,, etc) hoeft dat toch niet?