Tja,zo ging dat,je had niet veel.
Als je nu kijkt,staat alles klaar,software,synths je kunt het zo gek niet bedenken of het is beschikbaar.
Hokjes bestonden ook nauwelijks
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar wat deed je vroeger?
Wat Chinetti al aangaf,de bvd luisteren bv,of zelf mixen.
Wat die gasten maakten toen was fenomenaal,de meeste geinspireerd door ben liebrand,gingen op hun slaapkamertje tot in de late uurtjes door met mixen maken voor die o zo befaamde bvd.
Je had dan een knip en plaksetje,een fles voor de loops als de loops te groot was om zodoende een beweegbare spoel te creeeren,een flesje alcohol om dropouts tegen te gaan,en veel geduld.
De grote jongens(slaghuis,liebrand,van coevorden) hadden toen al samplers.
Maar de meeste moesten het nog met de hand doen.
Welke creatieve uitspattingen dat tot gevolg had,zal ik als voorbeeld geven (zie onderstaande link)
De mix die je hoort is niet door mij gemaakt,het is een mix die ik nog had liggen op cassette.
Wat overigens leuk is dat je op het einde de eerste houseplaatjes binnen hoort strompelen.
We schrijven 1986.
Nog een ander leuk feit is dat de meeste die toen begonnen zijn,nu aan het doorbreken zijn,al dan niet commercieel.
Dan denk ik aan,marco v,olav basoski,michel de hey,koen en addy,dieter kranenburg,en nog veel meer.
Ok genoeg gelult,hier komt de link(save as) en proef het sentiment
BVD MIX