Afspeelvolume v.d. Esi4000 regelen met een midi-keyboard?

Jos de Lange

Stamgast
Hallo allen.

Ik wil mijn Esi4000 aansturen met mijn Kawai K1 (V2).
Uiteraard zijn niet alle samplers op hetzelfde volume zodat ik het volume tijdens het spelen zou willen
bijregelen. Nu kan op mijn Kawai geen midi-volumepedaal aangesloten worden.
Een 'gewoon' volumepedaal opnemen tussen de analoge uitgang (en de mixer) kan natuurlijk wel.
(Alhoewel ik bij mijn voeten ook al een volumepedaal voor mijn 2e keyboard heb liggen :-) )

Zien jullie een mogelijkheid om het afspeelvolume van de esi te regelen met mijn Kawai?
(ik zie hem zelg zo 1-2-3 niet.)

Bedankt voor ev. tips.

Re: Afspeelvolume v.d. Esi4000 regelen met een midi-keyboard?

Ik vergat erbij te vertellen dat de esi in een 19"-rack gemonteerd gaat worden,
waar ik tijdens het spelen niet écht gemakkelijk bij kan. :-)

Origineel geplaatst door Slipperman
midi cc #07... gewoon midi signaal gebruiken...

Bedankt voor je reactie Slipperman.
Inderdaad cc#7 is de te beïnvloeden midiparameter, maar hoe en waarmee is eigenlijk de vraag.
Maar ik besef mij nu ook dat dat meer een vraag is over de Kawai K1 dan over de Esi4000.

Er zijn op de markt 'kastjes' volgens mij midi-controlers (maar misschien heten ze wel anders)
waarmee je realtime diverse midi-parameters kan wijzigen. Meestal 10 tot 16 knoppen.
Die kastjes neem je dan p tussen master en slave.
Misschien dat die kastjes er ook voor 1 of 2 parameters op de markt zijn?
Weet iemand de juiste naam van die kastjes?

P.S. Ik zal de vraag ook bij synths stellen.

midi controllers haha zo heten ze...

maar heeft je kawai bijvoorbeeld geen fader ofzo die je eventueel kan toewijzen? Meestal stuurt de volume knop wel een midi signaal uit... Zelfs die bagger PSR 70 hierzo heeft dat ;)

verder je kan idd zo'n kastje gebruiken... midi merger oid erbij en naar je esi sturen...

Origineel geplaatst door Slipperman
maar heeft je kawai bijvoorbeeld geen fader ofzo die je eventueel kan toewijzen? Meestal stuurt de volume knop wel een midi signaal uit... Zelfs die bagger PSR 70 hierzo heeft dat ;)

Helaas..... de Kawai heeft wel een fader, maar regelt daarmee alleen het volume van de audio, geen midi-controlling :-(

Back