Zelf je mixer reviseren ?

JohnDoe31

Gedeactiveerd account
iemand bekend mee ?
en dan vooral met de tascam m3500

ik heb al een ster aarde mod gevonden ..

zou een dagje werk worden .. -12 db aan noisefloor

ook ben ik op zoek naar een manual die ik kan kopieren
en liefst dan de service en de gebruikers handleiding ..

problemen die ik tot nu toe heb is kanalen die uitvallen .. gain vol en hij is er weer
geen hoofdtelefoon signaal

ben ook benieuwd wat ik binnen ga aantreffen ... is geen moeilijke tafel als ik het zo bekijk.

bedankt alvast !

manuals van de tascam zijn haast niet te vinden en ik kan het weten :(

heb de service manualsuit amerika laten overkomen was zeker de helft goedkoper als in nederland bij de hoofdimporteur een kopie te kopen

als je interrese hebt stuur ik je wel een p.b. met het adres uit ameerika waar ik mijn manual en service manual heb gekocht

txs .. pb send ..

misschien kan je nog iets over die van jouw vertellen ..

mods ? grounding ? opamps ? ben erg benieuwd en heb je zelf revisies gedaan ?

txs !!

p.b. terug

nee geen mods eraan
heb hem nog steeds en doe hem ook niet weg ondanks de vele aanbiedingen om hem van mij over te nemen :dubbel:
ik kocht hem meer dan een jaar geleden en ik kon mijn ogen en oren haast niet geloven toen ik hem ging testen

de tafel was werkelijk in nieuwstaat alleen geen manuals erbij

thuis aangekomen kreeg ik de meterbrug met geen mogelijkheid aan de praat na weken zoeken en proberen ben ik maar de hoofdimporteur gaan bellen voor een service manual die vroeg 120 euro voor een kopie van de service manual en 55 euro voor de gewone manual

ben toen gaan zoeken op het net en veel mensen gevraagd voor een kopie tot ik een heel relaxte zaak in georgia vond die het wel voor mij wilde kopieren en opsturen voor 35 dollar

heb nu een 24 kanaals en ik zie echt geen reden waarom ik hem weg zou moeten doen alles wat ik nu nog meer aan kwaliteit wil gaat zeker 5 keer zoveel kosten

oke cool .. ik heb de 32 channel versie

maar al dat adres in georgia gevonden ?
35 dollar is niks !

txs alvast !!

en tjek zeker de mods ..
al zijn sommige duur .. het verhaal gaat dat ie dan toch wel bij de echte dure tafels in de buurt komt ...8)

Hoi MadR.

Voor dit soort vragen zou ik gaan naar http://www.recordingconsoles.net/consoles/consoles.htm
Hier weten ze ook wel waar je een manual kunt krijgen voor de schema's enzo.
De stargrounding mod lijkt me goed te doen. Je moet alleen even uitvinden waar de audio ground zit op de kanaalen en waar de voeding de tafel binnenkomt. Hiervoor heb je de schema's wel nodig.
Verder kun je ook de "balancing mod" overwegen. Wel duur dus mischien beginnen met alleen de master. Dat uitvallen van het kanaal lijkt me een massa probleem. Dit heb je ook met b.v. slechte jack verbindingen. Dit is te verhelpen door de aansluitingen in de tafel schoon te maken.

Hier wat linkjes van het recordingconsoles forum:

http://www.4sync.com/rc/msg/disc_di...1&forum_name=Recording+Consoles+and+Equipment

http://www.4sync.com/rc/msg/disc_di...1&forum_name=Recording+Consoles+and+Equipment

Groeten,

Radiance

Hanex Service - Tascam
+31-172-506993

hier heb ik mn tascam m3500 laten reviseren.
houd er rekening mee dat als je echt alles kraakvrij wilt hebben dit in de papieren gaat lopen.

Ik wsas E. 250,- kwijt en alles werkt goed.

Origineel geplaatst door Errol
Hanex Service - Tascam
+31-172-506993

hier heb ik mn tascam m3500 laten reviseren.
houd er rekening mee dat als je echt alles kraakvrij wilt hebben dit in de papieren gaat lopen.

Ik wsas E. 250,- kwijt en alles werkt goed.

dat is netjes .. wat heb je laten doen ?
ik heb trouwens geen last van kraakjes .. eq en faders zijn in prima staat zo te horen

Hanx had ik zelf al gebeld maar die zei dat het wel duur kon gaan worden.

txs iig voor de info ...

Origineel geplaatst door radiance
Hoi MadR.

Voor dit soort vragen zou ik gaan naar http://www.recordingconsoles.net/consoles/consoles.htm
Hier weten ze ook wel waar je een manual kunt krijgen voor de schema's enzo.
De stargrounding mod lijkt me goed te doen. Je moet alleen even uitvinden waar de audio ground zit op de kanaalen en waar de voeding de tafel binnenkomt. Hiervoor heb je de schema's wel nodig.
Verder kun je ook de "balancing mod" overwegen. Wel duur dus mischien beginnen met alleen de master. Dat uitvallen van het kanaal lijkt me een massa probleem. Dit heb je ook met b.v. slechte jack verbindingen. Dit is te verhelpen door de aansluitingen in de tafel schoon te maken.

Hier wat linkjes van het recordingconsoles forum:

Groeten,

Radiance

txs .. ik zie iig dat ik teveel betaald heb
hhehehe althans ... hij is redelijke stat die van mij ..

trouwens kom er net achter dat die balanced kits met d-sub stekkers werken
moet ik dan jack/ xlr naar d sub maken ? of zijn er ook patchbays die al met d-sub werken ?

txs iig ik ga eens lekker die site grasduinen !!

Origineel geplaatst door MadR

trouwens kom er net achter dat die balanced kits met d-sub stekkers werken
moet ik dan jack/ xlr naar d sub maken ?

Bedoelen ze mischien niet dat die D sub's in de tafel komen I.P.V. de flat cable connectoren?
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij moet die balancing mod ook kunnen met het behoud van je jack connectoren al zul je die mischien weer moeten vervangen door stereo jack chassis delen.

Origineel geplaatst door radiance
Bedoelen ze mischien niet dat die D sub's in de tafel komen I.P.V. de flat cable connectoren?
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij moet die balancing mod ook kunnen met het behoud van je jack connectoren al zul je die mischien weer moeten vervangen door stereo jack chassis delen.

ik heb een foto gezien van die upgrade en er zitten zekers die d sub aansluitingen op ..
per module van 8 inputs aan de achterkant zit ook precies een klepje waar die d subs uitkunnen steken

ik de nk dus dat je zelf weer naar dsub moet converteren .. kan niets anders verzinnen

iemand anders die er iets van weet ?

Hey luitjes,

Ik heb inmiddels ook met mijn hebberige klauwtjes een M3500/32 te pakken gekregen. Overal vallen de verwachte problemen qua noise en hum wel mee, zeker gezien de stroomvoorziening hier, alleen de aux sends maken mij veel te veel herrie...

Heeft iemand van jullie inmiddels al meer info of zelfs al mods uitgevoerd?

Ik heb overigens een zootje documentatie erbij, user & maintainance, dus als ik daar iemand mee kan helpen :)

Ik ben met name geinteresseerd in grounding en het balancen van de inputs en ook de outputs die nog niet gebalanceerd zijn. Ook de EQ mod (80 laag en 12k hoog lijken me wel interessant...)

Ik heb ook gelezen over het evt. in kleine schaal fabriceren van boards t.b.v. balancing e.d. Misschien iets om daar met een aantal mensen tegelijkertijd naar te kijken?

Hmm, mijn documentatie houd niet over, de schema's gaan niet verder dan blokdiagrammen met de plaatsing van knoppen en faders. Heeft iemand dan technische documentatie aan de hand waarvan dingen als ground voor de broodjes e.d. is af te leiden?

Re: Zelf je mixer reviseren ?

Origineel geplaatst door MadR

problemen die ik tot nu toe heb is kanalen die uitvallen .. gain vol en hij is er weer

He dat probleem heb ik ook op mijn D&R tafel...............ik heb de Opamps vervangen maar dat maakte geen reet uit.

Iemand bekend met dit probleem......of nog beter iemand bekend met een oplossing voor dit probleem.

Groeten,

Jean

oke gasten

ben ik weer ! leuk no key !

ik had zelf zo'n 50 hz brom die het meest irritant is/was

ik ben er inmiddels achter hoe het komt ..
heb me shit naar beneden verhuist en ben nu aan het opbouwen
de brom is nu weg en ik weet hoe het komt ..

ik heb 2 gates van berhinger .. die mdx 4400 met 5 gates per 19 inch
en die zitten via een neurtik patchbay op de eerste 8 inserts van me tafel

althans zodra ik ze er in stop begint de brom ...

nou zou ik eigenlijk meoten kijken of het alleen de gates zijn door de die direfct op een insert te plaatsen
maar moet nog effe kijken ..

ik weet iig waar het vandaan komt dat is fijn .. en klinkt me tafel zonder gates erg oke ..
zometeen nog meer aansluiten qua inputs .. kijken of daar ook een brom door ontstaat ..

iemand een idee wrm die gloednieuwe gates zo raar zouden doen ?
heb al bedacht dat het eventueel met de patchbay te maken heeft
maar heb nog effe geen zi om die gates er helemaal uit te schroeven en te testen

ik hoor graag iig ! txs mensen
en ohja ik zoek nog steeds de manual en technische manuals .. heb hier alleen een blokdiagram !

Back