Roland RE-150

Analogue100

Stamgast
Hallo,
Wie weet wat meer over de Roland RE-150 Space Echo?
Er is bijzonder weinig over te vinden op het web, wel over die andere Space Echo's...
Werkt deze nou met gewoon een bandlus (die je dus zelf kunt maken) of met een of andere "cartridge" waar tape in zit? Als dat laatste het geval is lijkt het me minder want die dingen kan je ntuurlijk nergens mee krijgen - of voor een hoop poen misschien. Anyone???

De hele RE serie werkt met dat bandlus opvang gebeuren. Je kunt er als je wilt gewone 1/4" tape voor gebruiken (alhoewel, ik heb een 201 en slechte ervaring met gewone tape: hij vreet het op)
Voor de rest ken ik de 150 niet, maar ik neem aan dat je alle basics wbt echo's wel uit die unit kan halen.
O ja, en volgens mij zit er geen spring reverb op (de 201-.. wel)

De RE150 is een mooie machine hoor...

Idd zonder reverb. Hij heeft 2 afspeelkoppen. Het geluid is hetzelfde als de RE201 en mooier dan de RE501 (vind ik).

Voor de tape gebruik ik ook altijd standaard 1/4 inch tapespoelen. Ik heb geen problemen met "opvreten" van tapes. Maar je moet wel nieuwe tape gebruiken van een goed merk. (Ik gebruik Basf en ben niet zo tevreden over Ampex alhoewel Ampex natuurlijk wel een goed merk is). Ik heb het vermoeden dat het wat te maken heeft met de dikte van de tape...

Maar als je de machine goed schoon houdt en regelmatig demagnetiseerd moet het met gewone tape prima werken.

Ik had inderdaad oude tape gebruikt! Ik denk dat ik het nog is met een nieuwe rol ga proberen. Het blijft leuk om met tape te prutsen! :D

Ik ben in het bezit van een 150 en van een sre 555 wat een vette bakken pff
Die sre555 is met slee( dat was een extra optie schijnt zeldzaam te zijn:))zo kan je hem uit je rek trekken...erg handig om je tape te verwisselen!
De sre555 is het zelfde als de 501 alleen in rek...

zie foto links boven
attachment.php

Back