de techno/tekno discussie

Techno en tekno zijn compleet andere substromingen. Punt.

Vooral de definitie van techno is enorm breed en vaag. Ik heb het idee dat een paar jaar geleden techno door id&t aan de grote massa is geprobeerd te brengen, wat hun eigelijk nooit echt gelukt is.
Wanneer je nu een gemiddelde nederlander vraagt wat techno is, dan zal hij iets compleet anders vertellen (ik denk dat zijn/haar beschrijving op hardhouse, danwel 2unlimited ;) zal lijken) dan wanneer je dat iemand 10 jaar geleden in bijv detroit (of belgie!) zou vragen!

De beschrijving van techno verandert met de tijd, en misschien is de ECHTE techno van tegenwoordig juist alles wat we nu GEEN techno meer noemen ;)

Tekno is al wat minder breed, maar ik ben er mee eens dat het niet perse om de tekno gaat, maar om het geheel. De stijl komt uit de "krakerscene", en houdt in dat het vooral hard moet. Meer feestgeorienteerd, en minder luistermuziek dus. Tekno lijkt vaak op duistere gabber, maar dan met meer "sfeer" geluiden. Het kan ook richting dnb gaan, maar dan met meer opgefokte breaks en geen "dub" achtige sfeer. Rave/tribal achtig dus. En omdat acid ook in die scene leeft, zal acid ook raakvlakken vertonen.

Och ja, misschien dat we idd niet alles zo in hokjes moeten stoppen: op beide soorten feesten, zul je mensen met Atari-shirts tegenkomen ;)

PS: weet iemand wat "Buitenwipper" in het nederlands betekent? :dubbel:

lol goed he

lol goed he

heb ik voor geleerd he

Origineel geplaatst door Chinetti
Moet je me toch 's uitleggen. Hoewel hij de plank soms behoorlijk misslaat (kijk 's bij New Wave bijvoorbeeld) is het niet allemaal uit de lucht gegrepen. Dit soort 'stambomen der electronische dans muziek' zie je ook in veel serieuzere boekjes.

Wel, da's vrij simpel, 2 redenen:

1) Hij slaat de bal wel VEEL mis hoor, +20% van de voorbeeldtracks zijn fout geplaatst (hokjes blijven natuurlijk een interpretatie)
2) Zijn commentaar op de genres is totaal niet objectief, kijk maar hoe hij bepaalde genres compleet onderuit haalt (en dit op een dolkomische manier, moet ik erbij zeggen, vandaar het leuke aan deze 'guide'). Ga maar 'ns kijken bij Speed Garage bvb -> Is ie een guide aan't schrijven of een komische column ?

B-bye.

Origineel geplaatst door maxdox
PS: weet iemand wat "Buitenwipper" in het nederlands betekent? :dubbel:

Uitsmijter?

techno en tekno tja het verschil is toch wel vrij duidelijk hoor.

er zijn veel soorten van techno de langzame zweverige techno de stevig doorstampende techno en alles wat daar tussen ligt.
tekno is vaak veel harder en is goed overstuurd en heeft wel iets van hardcore weg kijk maar eens naar micropoint ( manu le malin) daar heb ik zelf een paar cd`s van en ja tekno is echt VET.

Origineel geplaatst door bikkel
Manu != Micropoint != tekno

=VET!!!!!! :halleluja :halleluja :halleluja

je hebt 2 micropoints. 1 uit duitsland en 1 uit frankrijk manu le malin = micropoint uit frankrijk.

;)

zie hier: DJ Naam Micropoint

Functie DJ, Producer
Stijlen hardcore, terror
Naam Manu Le Malin & Radium
Geslacht man
Land Frankrijk

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door t-con
je hebt 2 micropoints. 1 uit duitsland en 1 uit frankrijk manu le malin = micropoint uit frankrijk.

;)

manu le malin (micropoint), snik.... da's nog van vroeger voor mij.... :)
Voor de echte fans: hij komt 8 mei in Leeuwarden (en dus ga ik dan ook maar ff)

Origineel geplaatst door bikkel
Sorry, != betekent is niet ;)

[bitching]Volgens mij betekent != meer wordt dan is [/bitching]

Tekno is gewoon snoeiharde mix tussen techno, tribal, hardcore en acid. Acid laatste tijd wat minder geloof ik. BPM zo tussen de 160 en 300 denk ik. :) BPM lager dan 160? Dan wordt het techno of acid.

ieder zijn smaak toch? ;)

Origineel geplaatst door Bass
techno = kut
tekno = klote

:D

Vandaar dat techno board in je JV....

Origineel geplaatst door MadR
en toch maken jullie het bontst
sommige van ons geven er inderdaad een vakantie jeu aan

heel vlaanderen zegt alleen zzzzjobbbbb

eigenlijk zeggen de meeste mensen in belgië 'werk' en niet 'job'.

en appelsiensap en niet 'jus d'orange'.

Origineel geplaatst door t-con

;)

zie hier: DJ Naam Micropoint

Functie DJ, Producer
Stijlen hardcore, terror
Naam Manu Le Malin & Radium
Geslacht man
Land Frankrijk

Toch is het Al Core met Radium en niet Manu. Die informatie klopt simpelweg niet.

Back