Hoontech of Gadgetlabs

produx216

onderbewust wint altijd
Goeiemorgen allemaal,

ik heb eigenlijk alleen maar een kortt vraagje over deze 2 geluidskaarten : de Hoontech DSP2000 en de Gadgetlabs 824.

Ik wil binnenkort , lees binnen deze maand, een nieuw soundsystem voor mijn pc gaan halen, nu is het zo dat ik een optie heb op een 2ehands gadgetlabs en natuurlijk de niet al te dure Hoontech (nieuw).

Heeft iemand van jullie 1 van deze 2 kaarten in zijn systeem en zo ja wat zijn jullie ervaringen ermee, ik twijfel enorm over welke ik moet aanschaffen, de prijsen liggen enorm bij elkaar als je ook nog eens vergelijkt met nieuw en 2ehands.

Greets from the south, patrick

ik heb zelf de hoontech.. de ander ken ik niet en ben ff te lui op dit moment om de specs op te zoeken :)..
maar ik ben erg tevreden met mijn hoontech.. enige nadeel was dat ik het programma waarmee je alleen in en uitgangen rout niet kon installeren in xp, waardoor ik nu weer 98 draai.. maar verder erg relaxed kaartje.. de 19" break out vind ik echt ideaal .. voorversterking op de eerste 2 kanalen is ook erg relaxed :) ... verder heb ik geen problemen met latency met softsynths en dergelijke.. kheb alleen nog wel es last van tikjes als ik midi en de ingangen heb openstaan terwijl ik er niet mee werk ..

Ik zelf heb de gadgetlabs wave 824. Dit is een ultra relaxte kaart. 1 zeer groot probleem. Het bedrijf is al een jaar failliet.
Du sgeen drivers voor 2000 xp en alles wat gaat komen.

Hij doet t wel heel goed onder 98.
Ik ga m vandaag op een mac uittesten

Ik ben ook zeer tevreden met mijn hoontech (heet tegenwoordig ST Audio). Prima geluidskwaliteit en wat ik zelf fijn vindt: 2 MIDI outs, dus 32 kanalen.

En als Gadget failliet is.......................inderdaad geen ondersteuning meer. Toch wel lastig als er geen nieuwe drivers meer uitkomen. Vooral met nieuwe OS'en en recordingpakketten (Cubase SX en wat er van de anderen nog komt). Onder SX zul je er dus bv misschien niets meer mee kunnen, want daarvoor adviseren ze echt W2k en XP.

It's up to you!

Hey guys,

thx voor de snelle response en ik denk dat het dan toch maar de Hoontech gaat worden. Terratec heb ik eerder mee gewerkt met de EWS serie maar daar wil ik het eigenlijk niet meer over hebben (wat voor problemen met midi dat opleverde).

Over 3 weken is het dan zover : een nieuwe Hoontech DSP2000 bezitter erbij ... tot dan dan, zou ik zeggen.

Cya all and thx for the info . greets Patrick8)

goeie keus :).. ik weet niet waar je hem van plan was te kopen maar bij thomann issie voor een goeie prijs te krijgen.. (heb ik hem ook gekocht:))

Origineel geplaatst door produx216
Hey guys,

thx voor de snelle response en ik denk dat het dan toch maar de Hoontech gaat worden. Terratec heb ik eerder mee gewerkt met de EWS serie maar daar wil ik het eigenlijk niet meer over hebben (wat voor problemen met midi dat opleverde).

Over 3 weken is het dan zover : een nieuwe Hoontech DSP2000 bezitter erbij ... tot dan dan, zou ik zeggen.

Cya all and thx for the info . greets Patrick8)

Voor hoeveel kon je die gadgetlabs kopen?

Waar wil je 'm voor gaan gebruiken?

Hej Patrick !

Welkom op onze virtuele hangplek. Stel jezelf nog ff voor aan de rest hier !

KRZ: Patrick is een fervente reason fan. Softsynthgebruik only dus !

Hey murph man tot vanavond.

Die Gadgetlabs was voor 300 of 350 euro te krijgen geloof ik, maar weet niet meer zeker. Was een advertentie op marktplaats.nl, zoeentje waar je ook geen reactie op terug kreeg.

Nou ok dan, hier gaan we :

Ik ben dus Patrick, 23jaar uit Heerlen, ken Murphi (Erwin) al jaren en ben het laatste jaar een beetje automatisch meegerold naar grooveland, niet zo pervers als hun maar toch een leuke kleine setup aan het bouwen.

Voor mij begon het met een Roland JX-1, van murph overgenomen, met toen alleen een pc (P3 866, 384Mb, 20Gb) en Reason, etc etc. Sinds een kleine maand nu een Phatboy erbij en me laatst helemaal dee tering gesleept aan murphy's oude stageline 1221 mixer van heerlen naar hoensbroek met de bus.:( , binnenkorrt wil ik dus een multi channel kaart in mijn pc proppen en nog wat effecten erbij hangen en dan ben ik voorlopig compleet.

Wel sterk aan het denken om toch een externe sequencer alles te laten aansturen, maar dat is latere zorg.

Ok , weten jullie al wat meer van me , tot soon and we do meet somewhere on the forum, ,sometimes, ,somewhere ...

Greets, patrrick

Back