gill
MeloriX
mijn vraag is kort en simpel
hoe gebruik je ze het best?
en op welke geluiden?
waar kan je het best lfo gebruiken?
en op welke geluiden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.Origineel geplaatst door gill
mijn vraag is kort en simpel
en op welke geluiden?

Een LFO is een creatief gereedschap.JIJ moet je creativiteit er op bot vieren en net zo lang klooten totdat er iets leuks uit komt. Als je je door een ander laat voorschrijven hoe je het moet gebruiken ben je niet meer creatief meer.Dit is mijn visie dus ik denk niet dat er standaard regels zijn voor het gebruik van een LFO.Origineel geplaatst door gill

FM principe dus...Origineel geplaatst door Arv
Een lfo de freq van een andere lfo (die een pitch moduleert) laten aansturen is ook een leuk effect![]()
zal het nog weleens narekenen hoe het precies werkt maar als iemand een linkje heeft naar een paar grafiekjes of een verklaring van het verschijnsel is het ook goed .. 
Origineel geplaatst door Roel
hoe heet het dan als je met lfo1 de frequentie van lfo2 moduleert, en je vervolgens weer met lfo2 de frequentie van lfo1 terugmoduleert? fm ringmodulatie of zoiets?
..![]()
)Origineel geplaatst door maxdox
Wat misschien intressanter is, is de "delay" optie die op vrijwel elke synth binnen zijn "lfo-sektie" te vinden is. Deze knop beinvloed WANNEER de lfo "inkickt".
De truuk is om deze zo in te stellen dat je bijv. pas bij het uitsterven van de toon, een lfo instelt (op het volume voor vibrato bijv.). Dan "zwengelt" het geluid mooi na.

Origineel geplaatst door 6 trak
FM principe dus...
en toch noem je dat dus ook gewoon FM...Origineel geplaatst door Tijn
Bij FM synthese gebruik je juist geen LFO, maar een normale (hoogfrequente) oscillator om een carrier-oscillator te moduleren.
Een LFO de rate van een andere LFO aan laten sturen zorgt eerder voor een wat dynamische LFO. Handig voor een wat realistischer vibrato bijvoorbeeld.

Origineel geplaatst door 6 trak
en toch noem je dat dus ook gewoon FM...![]()
of komt het er volgens jouw op neer dat je bij FM alleen maar frequenties hoger dan 30hz mag gebruiken?![]()