tr707 geschikt?

foton

Baby's got an atom bomb
Even een vraag.

Ik ben van plan om heel misschien een tr707 te kopen.
Ik vraag me af hij hetgene doet wat ik ervan verwacht.
Ik wil 'm namelijk gebruiken om ReDrum van Reason te kunnen programmeren. Is dit mogelijk?
Ook vraag ik mij af of de sequencer van de 707 een beetje handig is. Ik wil namelijk ook mijn nordlead2 synchroniseren met Reason.
Begint de sequencer van Reason steeds weer bij 0 als ik de start/stop knop van de 707 indruk?

btw: is de 707 een beetje stevig, kan 'ie tegen een stootje? Is 'ie zwaar of licht in gewicht?

Als ik jou was zou ik voor een Electribe A of R gaan, die hebben een 16-step seq die tenminste wel in grid editing MIDI uitstuurt. Een 707 doet wel mooi grid editing, maar dan gaat er niks uit. Je moet dan eerst weer terug naar gewone track of song editing om 'm je geprogrammeerde beats te laten uitzenden.

rm1x

rm1x

ik zou een rm1x proberen, redelijk goedkoop, meerdere midikanalen, ik gebruik m'n mpc weleens voor het zelfde doel, gaat echt super.... de sequencer in reason zuigt dikke pkkn....:kont:

Ik denk ni da je met een 707, de redrum kan programmeren.. TR707 zend idd een sync-gedoe uit. Dus start/ stop zal wel werken. Je kan ook de 707 programmeren en dan de noten via MIDI opnemen in Reason

TR707 is zeer licht ( in niet zwaar ) en je kan hem in 2 breken als je wil.. Hij is gemaakt uit plastic, geen metaal.

Als je geinteresseerd bent in de mijne stuur dan ff een PB.

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor het advies allen :okdan: ,
ik zal eens even rond kijken voor een Korg ER of een Yammie RM1x.
Ik zag ook nog een Doepfer schaltwerk te koop, zo iets zou helemaal perfect zijn, alleen iets te duur voor mij =( .

Back