De grote superdesuperSaw contest.

Heb ff snel een supersaw-patchje gemaakt op Synth1 VST.
-2 Oscilatoren, de 1e gedetuned op waarde 26, de 2e op 40 procent erdoorheen gemixed, bijde op 'zaag'.
-Filter op 24 oct LP, wat resonantie erdoorheen gegooid en wat unison erop gezet.
-Arpegggio is basic en komt van synth1. Gewoon wat akkoorden ingespeeld van 'Binary Finary' ;)
-Heb deze geluiden gelayerd, bij de 2e keer hoor je de andere layer erdoorheen (1 octaaf hoger), deze is wat omhooggehaald (zo'n 40 centitone).
-Delay is intern, reverb is een externe plugin. Zelf wat naar smaak ge-equed.

Vind hem zelf vrij dicht in de buurt komen van een JP.

(Edit)
Nog eentje gemaakt ('zaagje2'), 1e melodie is met meer detune dan bovenstaand en meer unison detune (warmer). Ook zitten hier subtiele pitchschommelingen in die met de LFO zijn gedaan, 2e melodie is de detune van osc.1 minder en is de decay en sustaintijd langer.

Attachments

• Binary Supary.mp3
    658,3 KB · Bekeken: 103
  • Zaagje2.mp3
    1 MB · Bekeken: 107
Laatst gewijzigd:
Heerlijk om hiermee te rommelen, tevens kandidaat voor het kutnummer topic :D

DeejayTim, die binary supary klinkt echt heerlijk!

Attachments

• SF SuperSaw.mp3
    843,5 KB · Bekeken: 118
Heerlijk om hiermee te rommelen, tevens kandidaat voor het kutnummer topic :D

DeejayTim, die binary supary klinkt echt heerlijk!

Bedankt! Persoonlijk vond ik hetzelf wat mager klinken na een paar keer geluisterd te hebben;) Ik hou erg van een hoge Access/Waldorf-factor in mijn geluiden, dat wil zeggen; een warm, breed geluid. Maargoed: voor een freeware VST presteert die synth1 behoorlijk goed:D

@ jou nummer: maakt best wel kans voor het kutnummertopic, na langer luisteren. Maar het zou ook zo een Top 40 /Dancesmash nummertje à-la Deadmou5 kunnen zijn;). Dus ik zou zeggen: zorg ervoor dat het bij 538 bekend wordt, ben je meteen BN'er:D

Offtopic: trouwens, zie dat je KRK monitoren hebt, hoe bevallen deze je? Ben namelijk nog opzoek naar studio monitoren.

Laatst gewijzigd:
Haha ik was niet echt van plan om er verder wat mee te doen, kwam er ook vlak na de upload achter dat ik in de laatste maten de signal follower vergeten was aan te zetten, weg sidechain compressie :P

M'n krktjes bevallen echt heel goed, nog geen moment spijt van gehad. Ik zou op zich wel een sub erbij willen maar ik woon op een bovenverdieping dus daar zal ik helaas nog minstens 4 jaar mee moeten wachten :D

Ik zou je graag de gebruikelijke tip mee willen geven om gewoon eens naar feedback (ofzo) te gaan met een cdtje met muziek die je goed kent en gewoon een middag een hele hoop monitors te gaan beluisteren, dan krijg je het beste beeld.

Hier een zaagje uit de PLG150-AN (zeg maar AN1x) in een CS6x. Geen externe EQ of effecten gebruikt. De reverb en delay komen uit de CS6x. Het is een Multisaw (OSC1, zit niet in de AN1x) en SAW2 (OSC2).

Ik had nog even moeten fine tunen, want bij het filter open draaien hoor je een tikje af en toe, maar goed je hoort duidelijk het geluid van de AN1x en die blijf ik zelf erg prettig vinden :mega:

Oja, de melodie maar even geleend...

Attachments

• CS6x-PLG150AN.mp3
    1,3 MB · Bekeken: 96
Hier een zaagje uit de PLG150-AN

De Supersaw Sound komt er, 'naar mijn normen', niet echt uit in deze demo
maar idd,

NIks anders dan een 'AN1X' of JP80x0 voor de echte 90's Supersaw Trance Sound...

(En zeker geen VST !!! ) Oeps.. :bekdicht:

De Supersaw Sound komt er, 'naar mijn normen', niet echt uit in deze demo
maar idd,

NIks anders dan een 'AN1X' of JP80x0 voor de echte 90's Supersaw Trance Sound...

(En zeker geen VST !!! ) Oeps.. :bekdicht:

Heb beiden de AN1x en het AN board nu eens aan een vergelijking onderworpen...

Synthese technisch heeft het AN board meer te bieden dan een AN1X. Osc 1 heeft naast de golven die de AN1x heeft een triangle extra en Osc 2 heeft een Multisaw met een detune en mix van het multisaw effect... soortemet variant op de supersaw.
De supersaw geluiden uit de Marc E collectie, zijn allemaal verijkt met 110% chorus depth en hoge rate waardoor het ook veel voller klinkt... dikke chorus op een AN board en je heb in feite een nog vettere sound dus.

De juno 1 en 2 zullen ongetwijfeld al genoemd zijn... in die subtielere silky dingetjes vind ik die toch stukken beter uit de verf komen dan bv een AN1x;)
Bekijk bijlage Juno Slip.mp3

ik vind de juno wat te dik klinken voor een "gewone" supersaw.....
mooie dikke brass moet wel lukken met die juno denk ik

ik vind de juno wat te dik klinken voor een "gewone" supersaw.....
mooie dikke brass moet wel lukken met die juno denk ik

2e poging.. Heb nog nog ff aan het DIKKE gedeelte gesleuteld... dichter in de buurt van het origineel kom ik met de juno 1 niet

Attachments

• Juno 1.mp3
    987,8 KB · Bekeken: 122
dat van de juno60 wist ik.....maar ja unison zonder detune is ook niet zo spannend...

dat van de juno60 wist ik.....maar ja unison zonder detune is ook niet zo spannend...
idd, klinkt vrij metallisch/onbruikbaar... op de juno-106 met portamento ingeschakelt hoor je dat de oscs achter elkaar aan glijden wat tot gevolg heeft dat het steeds weer iets anders klinkt... maar dan nog niet echt wat...

Back