De grote superdesuperSaw contest.

Aangezien het een contest is..

Omdat ik mij verveel op stage, ook maar een bijdrage gedaan!

Gemaakt met: Subtractor en Malstrom rewire in Cubase.

Ik heb trouwens die reverb gebruikt van de voorpagina, 2Caudio Aether. Klinkt lekker!

&

Heb er ook weer 1
Is gemaakt met de Thor synthesizer van reason 4

Ik moet zeggen Fraction heeft heel mooi hoog hier. De-esser gebruikt toevallig? :okdan:

Deze 2 = win! :halleluja Werkte echt op mijn gevoel.. Ook niet over-detuned of iets in die richting. Errug lekker!!

Aangezien het een contest is..

&

Ik moet zeggen Fraction heeft heel mooi hoog hier. De-esser gebruikt toevallig? :okdan:

Deze 2 = win! :halleluja Werkte echt op mijn gevoel.. Ook niet over-detuned of iets in die richting. Errug lekker!!

Haha! Bedankt! Tis eigenlijk helemaal niet moeilijk met die Reason Bakken. Valt me niks tegen.

2 osc voor de Subtractor en 2 voor de Malstrom, detunen. Die van de Malstrom een octaaf lager voor het sub laag. Beetje noise erbij voor het snerpende. Vervolgens op de mixer van Reason wat top erbij draaien. Reverb en Delay in Cubase erover heen. Tenslotte een Compressor (Rough Rider) om hem te laten pompen!

Ik ben totaal geen fan van Reason, maar dit klinkt best aardig8~

Novation Nova Desktop. 3x DoubleSaw met LFO op de width, Osc 1+2 +5 en -5 cents gedetuned, Osc 3 octaafje lager. Afgemaakt met een beetje resonance, en de nodige reverb / delay.

Cheesy anthem-trance riffje :D

Geen filter sweeps ofzo want ik heb maar twee handen ;)
Andere keer zal ik wel iets sequencen.

(en volgens mij loopt er ergens iets in de clip maar ik weet nog niet waar)

Attachments

• NovaSupersaw.mp3
    701,3 KB · Bekeken: 100
Ik heb mijn dw6000 een beetje zwaarder gekregen.
(Sorry voor het onstrakke spel, ik ben eigenlijk gitarist 8~).

Attachments

• zuphazow.mp3
    415,5 KB · Bekeken: 107
Haha klinkt leuk, ergens heeft het wel wat van een supersaw, maar dan echt vintage en lofi. Hoe klinkt ie als je er een lage basnoot bijpakt?

Haha klinkt leuk, ergens heeft het wel wat van een supersaw, maar dan echt vintage en lofi. Hoe klinkt ie als je er een lage basnoot bijpakt?
Zal ik even doen, post direct een opname.

Ik heb een aantal octaven geprobeerd voor zowel bas als hoge tonen. Ik heb de noise oscillator ook lichtjes aangezet, dit geeft een beetje dat blazende gevoel van veel van de hier geposte geluiden.

Bij de tweede heb ik er nog een gewone string onder gedaan, die minder overstuurd (als ik een gitaarterm mag gebruiken) klinkt.

En ja, dit zijn de enige twee trancenummers die ik kan spelen. The beauty of silence zou ook leuk zijn, maar gaat nog niet zo vlot. Te weten dat ik rond de eeuwwisseling deze muziek vervloekte.

Ook even iets van de JUNOG erbij gezet.

Attachments

• rank1dw6000.mp3
    439,6 KB · Bekeken: 99
  • jordan.mp3
    529,8 KB · Bekeken: 107
  • junoGjordan.mp3
    270,6 KB · Bekeken: 102
Laatst gewijzigd:
:) In een slimme mix zou het er nog best mee door kunnen, vooral de Rank1. Ik denk wel dat je nu zo'n beetje aan de limiet van de bak zit, of er moet een hele snelle LFO op zitten waar je mee kunt detunen, dan kun je nog de illusie wekken dat er 1 of 2 Oscs bijkomen.

De Juno G is een beetje vals, iets te ver gedetuned, of de verkeerde kant op, ze blijven het mooist als je beide kanten van het midden gebruikt, dus 1 naar onder, 1 naar boven - krijg je verhoudingsgewijs het grootste verschil maar je blijft ook het dichtst bij de grondtoon. Maar ik heb geen superabsoluut gehoor dus of dat hier het geval is kan ik niet horen.

Bij de Juno heb ik de standaard trance keys gebruikt, hij laat zich niet echt op een intuïtieve manier instellen vind ik. Zoals je zegt klinkt hij wat te detuned.

Die Juno-G demos zijn niet eens zo gek. En die Novation Desktop valt me echt mee.
Eigenlijk de eerste goede zag die ik hoor uit een Novation :)

Bij deze een patch gedraait uit mijn JP-8000.
Want wie JP zegt, zegt superzaag.

OSC : Single Layer (1* supersaw + 1* -12 notes Sawform die op de helft van de track er in wordt gedraait)
Bijzondere kenmerken : Zeer snelle pitch decay bij de aanzet van de noot
EQ / Filter :Geen bas en trebble boost
FX :Flinke bult SUPER CHORUS SLOW en een tikkie delay

Attachments

• JP-8000zaag.mp3
    3,6 MB · Bekeken: 108
Laatst gewijzigd:
Hier dan ééntje van de vader van de JP 8080 de Jupiter 6.
Beetje ge'equed en een Boss SE-70 chorus/delay eroverheen gezet.
(Er zijn tongen die beweren dat de VF-1 beter klinkt; hierbij even rechtgezet)
Notabene; dit is een mono synth dus een rifje alleen met enkele noten.;)

gr. Tom

Na 4 jaar is dit nog steeds de mooiste. Geef die man een prijs!

Ik heb even lopen klooien met mijn AN1x, maar ik krijg er niet echt iets overtuigends uit. Vergeleken met de demo's op de eerste pagina(s) van de thread klinkt het lang zo breed, diep en vol niet.

Ligt dit aan de AN1x of aan mijn beperkte programmeerskills?

Denk het laatste...

PS: zaag uit AN1X dus...

Attachments

• zaagje an1x.mp3
    1,2 MB · Bekeken: 113
Haha, da's een ouwe post, heb die AN1x al dik een jaar niet meer :)

Vanavond even een zaagje gebouwd op de Motif XS: Motif Zaag1

Hij begint met 1 osc en de eerste 50 seconden worden alleen maar extra oscillators toegevoegd tot 8 stuks. Daarna een paar accoorden en tot slot freaken met de cutoff/resonance op de grondnoot.

Klinkt alleen meer als strings dan een supersaw, maar goed.

volgens mij is het de kunst om een zaag ook in te laten komen in plaats
van alles meteen bloot te geven. Een striptease is ook pas geslaagd als
het geile meisje eerst met een bontjas on stage komt alvorens ze zichhzelf
van het mini-slipje ondoet....

Verder is een detune wel gewenst. Of het moet een persiflage ziijn op de supersaws

het geile meisje eerst met een bontjas on stage komt alvorens ze zichhzelf
van het mini-slipje ondoet....
Fake bont liefst :). Ik vind supersaws cool klinken als je begint met de cutoff dicht, en stilaan helemaal open. Regi-style :D

Back