Winter in Moscow

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Nog eens een andere track van me : Winter in Moscow.

Dit stuk is gebaseerd op een pianosample. Hierin zitten wel wat timingfouten, maar deze zijn in de nieuwste versie weggewerkt (is niet de versie die nu online staat).

Ik werd geïnspireerd door een documentaire over Moskou in de winter (hoe kan het ook anders?) . Ik heb geprobeerd om zowel het kille van de winter als de min of meer warme van Kerstmis weer te geven.

Wat je hoort:
Piano sample uit de W30 met galm van de QuadraVerb
Tubular, strings, koor, pizzicato, cymbalen en extra percussie en effectjes uit de SY99
Pauken, basstrings uit de D20.
Triangel uit de DX7.

Ben eens benieuwd wat jullie er van vinden ;)

NOOT: Ploinkjes op iedere volle minuut zijn een 'beveiliging' van het nummer.

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Winter in Moscow.mp3

:doei:

sfeervol intro! alleen doet het me niet denken aan winter in moscou..komt door de akkoorden. zie verderop.

ik vind de piano iets blikkerig klinken...
mooie akkoordenprogressies...heeft iets weg van nino rota - godfather walz

vind de pizzicato alleen niet zo mooi...

over het algemeen: werk aan de sounds! tis een mooie stukje muziek :)

Origineel geplaatst door hansbakker
ik vind de piano iets blikkerig klinken...

Jij hebt duidelijk nog geen piano uit een Triton/Karma gehoord, dat is pas een blikkerige piano :D

De pianopartij heeft een heel belangrijke rol in deze song, dan is ook de klank ervan veel belangrijker geworden. Hier hoort eigenlijk een echte piano (of een goeie imitatie) bij. Die typische nuances van een echte piano mis ik hier en die kunnen de song nog meer melodramatisch maken.

Wel een mooi stukje (film) muziek. :)

Hoi,

Inderdaad, de pianosound is niet de allerbeste die er bestaat. Je moet ook bedenken dat het uit een 12-bits ding komt ;). Een echte piano met flink wat galm is wat er echt nodig is, maar ik heb niet de middelen om een Steinway of Bösendorfer te kopen :) ( trouwens, ook niet de techniek om er op te spelen :D ).

Die pizzicato's klinken een beetje te uitgehold met de galm ... maar het is kiezen of delen: goede strings door chorus en reverb en deze ook bij de pizzi's zetten, of goede pizzi's maar lousy strings.

Bedankt voor de reakties tot nog toe :)

HOI danny,

Ik vind het een mooi nummer:okdan:

Ik vind de sfeer wel erg goed op zijn plaats vallen.

Ik vind de piano sample niet slecht overigens, ik kan me voorstellen dat het bij een mooiere piano een wat meerwaarde nog geeft.

Hoe is de melody nou ontstaan eigenlijk? Je zegt dat je het niet kan spelen? Toch hoor ik een melody:)
HOOOEEEEEEE kan dat? :dubbel:
Gesuecenced of zelf in stuken ingespeeld?
Was ik wel benieuwd naar.

*** ik heb ff geprobeerd de meloy zelf te spelen*** hehehe:D
de meloy is neit zo moeilijik, alleen het samenspel met de ondertonen is wat lastig, zitten te ver uit elkaar voor me:D Dus ik mis een paar noten:)

puik werk!!!:biertje: :biertje:

Origineel geplaatst door Unic
Hoe is de melody nou ontstaan eigenlijk? Je zegt dat je het niet kan spelen? Toch hoor ik een melody:)
HOOOEEEEEEE kan dat? :dubbel:
Gesuecenced of zelf in stuken ingespeeld?

Ik bedoelde dat ik niet op een gewogen klavier kan spelen ;) . Deze melodie heb ik zelf ingespeeld op het keyboard van de W30 (alles behalve gewogen). Dat je problemen hebt met de linkse partij van de piano, kan ik best aannemen ... ik heb deze eerst met twee handen ingespeeld en daarna de rechtse partij erbij gezet (kan ik misschien toch niet zó goed spelen :dubbel: ).

Bedankt :)

Origineel geplaatst door Danny
Ik bedoelde dat ik niet op een gewogen klavier kan spelen ;) . Deze melodie heb ik zelf ingespeeld op het keyboard van de W30 (alles behalve gewogen). Dat je problemen hebt met de linkse partij van de piano, kan ik best aannemen ... ik heb deze eerst met twee handen ingespeeld en daarna de rechtse partij erbij gezet (kan ik misschien toch niet zó goed spelen :dubbel: ).

Bedankt :)

LOL!

Ik ken dat:)

Steinbergs The Grand is een goeie oplossing als je geen geld (of RUIMTE) hebt voor een vleugel..ik geloof 19x per noot gemultisampled en hij schijnt zelfs de resonanties tussen de snaren in te berekenen...ik ben er iig zeer tevreden over!

even snel een stukje met The Grand ingespeeld:

even snel een stukje met The Grand ingespeeld:

Hoi Hans,

Dat klinkt inderdaad erg overtuigend :okdan: en zulk geluid zou niet in Winter in Moscow misstaan. Alleen gebruik ik geen PC, dus ... wordt het toch nog een ruime investering ;).
Nu is het in ieder geval zo dat in m'n muziek het aantal stukken waarin een piano de bovenhand heeft, echt niet veel voorkomen (ik ga deze week alleen nog een song 'Little Princess' posten, waarin de piano wel begint maar overgenomen wordt door synthesizergeluiden). Dus voor mij volstaat de gebruikte W30-sample voor wat ik het nodig heb.

Misschien dat ik in de verre toekomst wel andere muziek wil maken, wie weet ... maar dat zien we dan wel als het zo ver is ;) .

Anyway ... bedankt voor de demonstratie :okdan:

stuur mij een MIDIfile met de pianotrack...draai ik em als wave uit ;)

Klinkt een beetje soundtrackerig; de piano heeft wel een mooie melodie, maar ik weet niet of het voldoende is om het nummer te dragen. Van de andere kant zou het mooi dienst kunnen doen als afsluiter van een album of zo (erg melancholisch; dat vind ik daar altijd wel geschikt voor). Zeker ook met die opbouw (naar het hoogtepunt in 2:25, dan weer terug met een ingetogen afsluiting met herhaling van het tempo).

Ik vind de strings af en toe wel wat zacht staan (maar dat is ook omdat ik erg houd van grote bombastische strings :D ).

Trouwens, even terzijde: ik heb die Steinberg The Grand een keer gehoord en ik vond 'm ontzettend tegenvallen (zeker in verhouding tot de prijs en de grote). En het wordt er niet beter op als ik die mp3 hoor: laag te dof en hoog te pieperig, hoewel er wel een paar hele mooie klanken tussen zitten uit het midden.

let op je zegt het zelf al he..je luistert naar een mp3...

en bij piano is het al snel veel slechter klinkend...

maar goed...mn aanbod staat nog :D

let op je zegt het zelf al he..je luistert naar een mp3...

en bij piano is het al snel veel slechter klinkend...

Maar zoals ik ook zei: ik heb 'm eerder gehoord (bij iemand thuis, dus 'live'), en toen vond ik het ook niet veel soeps. En om 'm zo veel slechter te maken via mp3 moet je toch wel een érg lage bitrate gebruiken; op 128 kbps zal er vast wel wat kwaliteitsvermindering zijn (voor de echte opletters onder ons), maar nooit zó erg (anders snap ik niet hoe piano's in nummers mijn mp3-lijst wel goed kunnen klinken... ;) ).

Maar goed, zo lang ik The Grand niet zelf thuis heb kan ik er verder niet veel beargumenteerds over zeggen natuurlijk, en over mp3-conversie is al heel veel gezegd, dus zullen we maar weer ruimte laten voor commentaren op Danny's track? :biertje:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Klinkt een beetje soundtrackerig; de piano heeft wel een mooie melodie, maar ik weet niet of het voldoende is om het nummer te dragen. Van de andere kant zou het mooi dienst kunnen doen als afsluiter van een album of zo (erg melancholisch; dat vind ik daar altijd wel geschikt voor). Zeker ook met die opbouw (naar het hoogtepunt in 2:25, dan weer terug met een ingetogen afsluiting met herhaling van het tempo).

Ik vind de strings af en toe wel wat zacht staan (maar dat is ook omdat ik erg houd van grote bombastische strings :D ).

Trouwens, even terzijde: ik heb die Steinberg The Grand een keer gehoord en ik vond 'm ontzettend tegenvallen (zeker in verhouding tot de prijs en de grote). En het wordt er niet beter op als ik die mp3 hoor: laag te dof en hoog te pieperig, hoewel er wel een paar hele mooie klanken tussen zitten uit het midden.

Thanks ;) .... In deze versie staat de piano inderdaad iets te hard voor de strings, waardoor die soms te hard naar de achtergrond gedrukt worden. In de definitieve te masteren versie wordt daaraan verholpen.

Tja ... en over die pianosound ... ze is misschien niet de meest realistische nabootsing die je kan bedenken, maar de sfeer die door de galm gecreëerd wordt, voldoet perfect aan m'n verwachtingen ... dus ben ik best tevreden over het eindresultaat :) . Wat ik wel een goede tip vind is om het stuk als laatste op een CD te zetten :okdan:

Back