Melodieus muziekstuk, genre Vangelis en Kitaro: Enchanted Spirits

Mooi hoor.. ik hou eigenlijk helemaal niet van Vangelis-achtige muziek maar ik heb onlangs ontdekt dat het perfect luidsprekertest materiaal is.. Er zitten altijd van die super lage tonen in.. :D En dat is hier ook voldoende aanwezig.. :) Rest klinkt ook prettig.. maar ik hoor ook die hele hoge bell-achtige toontjes.. over de hoofdtelefoon weliswaar... idd een beetje mee oppassen..
Het wordt ook niet door alle luidsprekers even hard weergegeven trouwens.. Op Ribbons bv wel.. die gaan nog ver boven de 20khz soms.. maar heel veel systemen, waar tweeters, of drivers achter hoorns groter zijn bv niet.. Weet niet waar je op afluistert?

Ik testte vandaag toevallig nog even in een zaaltje waar ik muziek moest maken Conquest of Paradise. :) Helaas niet mijn 18" subwoofers bij me, maar een kleiner systeempje waar ik ook heel tevreden over ben.. 12" woofer met redelijk diep laag en daarboven 10 kleinere luidsprekertjes.. heel gedetaileerd geluid ook.

Laatst gewijzigd:
@MacGyverGear : bedankt voor je uitleg. Ik mix op koptelefoon (de woonsituatie dringt deze situatie op) en wissel een Beyerdynamic DT770 en DT990 af. Wanneer op de mix beiden voor mij goed zitten, schakel ik over op de autoradio. Soms geeft dit aan dat ik wat bij moet werken en dat doe ik dan ook.

Probleem is, zoals eerder gesteld, dat mijn gehoor sterk af is genomen in de hoge tonen (zeker na mijn hartinfarct). Dat zorgt er dus voor dat wat jij en @Stupide horen, ik helemaal niet hoor. Zelfs op de allerbeste monitoren, HIFI boxen of whatever zal ik het waarschijnlijk niet horen.

Ik ga wel eens op zoek naar welke geluiden er juist allemaal in verwerkt zitten. De belletjes komen meestal uit de Montage (AFM) en ik vermoed dat daar ergens een volume van een modulator of eventueel een hi EQ te sterk geboost is. Dan kan ik dat geluid wel aanpassen zodat dit in toekomstige tracks op z'n minst niet meer voorkomt.

In ieder geval goed dat jullie beiden me hier attent op maken want het is lastig dat ik het zelf niet merk :beard: .

Bedankt daarvoor :okdan:

Top werk. Heel Kitaro inderdaad en dat is geen slechte zaak!

@MacGyverGear : bedankt voor je uitleg. Ik mix op koptelefoon (de woonsituatie dringt deze situatie op) en wissel een Beyerdynamic DT770 en DT990 af. Wanneer op de mix beiden voor mij goed zitten, schakel ik over op de autoradio. Soms geeft dit aan dat ik wat bij moet werken en dat doe ik dan ook.

Probleem is, zoals eerder gesteld, dat mijn gehoor sterk af is genomen in de hoge tonen (zeker na mijn hartinfarct). Dat zorgt er dus voor dat wat jij en @Stupide horen, ik helemaal niet hoor. Zelfs op de allerbeste monitoren, HIFI boxen of whatever zal ik het waarschijnlijk niet horen.

Ik ga wel eens op zoek naar welke geluiden er juist allemaal in verwerkt zitten. De belletjes komen meestal uit de Montage (AFM) en ik vermoed dat daar ergens een volume van een modulator of eventueel een hi EQ te sterk geboost is. Dan kan ik dat geluid wel aanpassen zodat dit in toekomstige tracks op z'n minst niet meer voorkomt.

In ieder geval goed dat jullie beiden me hier attent op maken want het is lastig dat ik het zelf niet merk :beard: .

Bedankt daarvoor :okdan:
Luister ook op je telefoon, kleine Bluetooth speaker, buiten als je loopt oid....auto speakers misschien?

Helpt echt.

Luister ook op je telefoon, kleine Bluetooth speaker, buiten als je loopt oid....auto speakers misschien?

Helpt echt.

Bedankt voor de suggestie Tukker :okdan: maar ik beoordeel de mix in de auto (dat bedoelde ik met luisteren op de autoradio) :D. Maar de oorzaak ligt hem gewoon in het afnemende gehoor en daar doet de kwaliteit van afluisterapparatuur weinig tot niets ter zake 😉 .

Wel fijn dat dit nummer plotsklaps terug aandacht krijgt :koffie:

Back