midi thru en midi via gameport

Croaton

Infected with the virus!!
zo ik heb (weer) wat vragen... natuurlijk heb ik zoekfunctie al gebruikt...

ik heb mijn acces virus rack xl aangesloten op mijn creamware luna 2 midi poorten en mijn jomox airbase op mijn gameport (mpu-401).. het lijkt alleen net of deze 2 niet synchroom lopen....
1. kan dit aan latency te wijten zijn van de gameport....
2. hoe los ik dit goed (en goedkoop :D) op

nog een vraag nu ik toch bezig ben...

eigenlijk heb ik 1 midiaansluiting te weinig, omdat ik de midi-out van mijn jomox nergens op kwijt kan... is dit op te lossen via de midi thru..zo ja hoe?? ikheb midi in en out van virus beide al gebruikt.

alvast bedankt :biertje:

bij vraagje 1: Spelen met buffers. (deze kun je vinden in het config-scherm van windows of van je geluidskaart)

bij vraagje 2: Een midi-thru kun je gebruiken als "extra uitgang" om nog een bak aan te sturen [enigzins kort-door-de-bocht-mode] Je kunt een thru never nooit nie als ingang gebruiken, dus je kunt je probleem niet met een thru oplossen.

bij vraag 2:

zou de volgende routing een optie zijn:

creamware naar jomox uit/thru, jomox uit naar virus in. en virus uit naar creamware...

of werkt dit ook niet... of is er geen routing oplossing...

Origineel geplaatst door Croaton
bij vraag 2:

zou de volgende routing een optie zijn:

creamware naar jomox uit/thru, jomox uit naar virus in. en virus uit naar creamware...

Nee, want je uit (of thru) kan dus niet als ingang fungeren.

Een thru stuurt het signaal wat op de ingang binnenkomt, onverandert uit.

Wat dus wel zou kunnen:

Creamware uit naar jomox in, jomox thru naar virus in, virus uit naar creamware in.
(alleen kun je dan geen midi-sig van je jomox opnemen in een seq ofzo)

de midisignalen gaan toch van jomox thru naar virus in en virus out in je voorbeeld. kan ik dan de midisignalen van dejomox niet via de virus opnemen?? want een signaal wat in de virus binnenkomt moet er toch ook weer uit kunnen??

Back