Midi-controller (met 1 potmeter)?

Jos de Lange

Stamgast
Ik wil met mijn midi-keyboard (=master) het volume van mijn sampler (=slave) aansturen.

Hoeft dus maar een kassie te zijn met midi-in en midi-out en 1 potmeter om CC #7 te regelen.

Weet iemand of hier een bouwpakketje of schakeling voor aanwezig is?

Re: Midi-controller (met 1 potmeter)?

Origineel geplaatst door Jos de Lange
Ik wil met mijn midi-keyboard (=master) het volume van mijn sampler (=slave) aansturen.

Hoeft dus maar een kassie te zijn met midi-in en midi-out en 1 potmeter om CC #7 te regelen.

Weet iemand of hier een bouwpakketje of schakeling voor aanwezig is?

wie weet moet je later wel meer knoppen hebben.. koop dan toch meteen iets degelijk..
en PhatBoy tweedehands kost bijna niets meer..
Ofwel zoeken naar de mooie Knobby of Slidemate van Encore electronics

Re: Re: Midi-controller (met 1 potmeter)?

Re: Re: Midi-controller (met 1 potmeter)?

Origineel geplaatst door rvooh
wie weet moet je later wel meer knoppen hebben.. koop dan toch meteen iets degelijk..
en PhatBoy tweedehands kost bijna niets meer..
Ofwel zoeken naar de mooie Knobby of Slidemate van Encore electronics

Op zich heb je wel gelijk; je wensen zijn enige tijd later anders/meer.
De apparaten die je noemt zijn ook wel mooi, maar ik zoek toch eerst
alleen die schakeling met een potmeter. :-)
Als ik tegen zo'n kleine print aanloop kan ik hem desnoods (mits er ruimte is)
inbouwen in de Kawai (master). Dan heb ik een midi-volumeknop erop zitten.

Als je zelf handig bent met de soldeerbout zou ik even kijken bij www.ucapps.de en dan naar de MidiBox 64, je kunt de print plaatjes in Duitsland bestellen, of zelf maken als dit een optie is. Verder heb je een PIC Microcontoller nodig, deze kun je gratis aanvragen op www.microchip.com verder nog een handje losse weerstandjes e.d. en solderen maar. Het mooie is dat als je dit bouwt met één potmeter, je later alleen nog maar extra potmeters hoeft aan te schaffen en aan te sluiten. Dus uitbruiden kost dan nog maar een paar euro... mischien een idee...

Of je gebruikt een DIY kitje van doepfer. Kun je max 16 potmeters aansluiten en zelf de CC's aanwijzen. Kost wel 80,- (printje klaar voor gebruik + kabels +adapter + handleiding) nog een potje erbij en je bent klaar!
http://www.doepfer.de/pe.htm kun je kopen bij MusicHouse in utrecht.

(zie ook mijn DIY joystick controller in deze thread)

Origineel geplaatst door Burp
Of je gebruikt een DIY kitje van doepfer. Kun je max 16 potmeters aansluiten en zelf de CC's aanwijzen. Kost wel 80,- (printje klaar voor gebruik + kabels +adapter + handleiding) nog een potje erbij en je bent klaar!
http://www.doepfer.de/pe.htm kun je kopen bij MusicHouse in utrecht.

Ik ga eens lezen bij Doepfer en Ucapps.
Bedankt voor jullie reacties!

Back