Wie kent er Console?

nIQ

Stamgast
linkje

Ik ben nu zo'n 2 dagen met deze plugin host aan't prutsen en moet zeggen dat de mogelijkheden en de eenvoud van het alles prachtig is.
Hiermee kan je tussen de audio ingangen en uitgangern van je PC zowat elke plugin plaatsen en chainen met andere.
Geen nood aan ingewikkelde schakelingen of zware ap's. Gewoon virtuele kabeltjes trekken van je midi en audio ingangen
naar je plugin's en de uitgangen hiervan weer verbinden met de uitgangen van je geluidskaart. Je kan console ook gewoon zelf als plugin gebruiken... en er zitten in het paket ook een reeks plugin's zodat je zelf onm. aan de slag kan. In mijn geval is het ideaal om de adat out's van men HD recorder via een hoop filter en andere FX terug naar mijn recorder te sluizen. Maar ik ga hem ook gebruiken om synth's, filter en FX chain's te maken (voor in cubase ofzo)

En dit alles voor +-50 euro.

miss. oud nieuws maar met de zoekfunktie vond ik hier niks over terug.....

nIQ

het lijkt wel verdacht veel op Reaktor of niet?

Origineel geplaatst door hansbakker
het lijkt wel verdacht veel op Reaktor of niet?

Nee, het is iets heel anders. Het lijkt meer op Plogue Bidule, enkel met de mogelijkheid om het als VST plugin te gebruiken. Ik heb er wel eens me zitten rommelen toen het nog beta was, maar alles was toen nog in het Japans... en dat beheers ik niet

Heb er pas ook mee lopen pielen, te veel crashes dus dan kijk ik over een jaar wel weer een keer naar. Ben nu zeer tevreden over AudioMulch wat zeer stabiel is en vergelijkbaar met console, alleen is de MIDI implementatie minder uitgebreid.

Origineel geplaatst door wouter
Heb er pas ook mee lopen pielen, te veel crashes dus dan kijk ik over een jaar wel weer een keer naar. Ben nu zeer tevreden over AudioMulch wat zeer stabiel is en vergelijkbaar met console, alleen is de MIDI implementatie minder uitgebreid.

en kan je in die AudioMulch ook je eigen plugin's kwijt? op de site zie ik enkel elementen die eigen aan het progje lijken...
Momenteel heb ik nog geen crashes gehad maar ik ben er dan ook nog niet heel intensief mee bezig geweest. Heel wat mensen op DPSworld (userforum voor de akai dps24) zijn er momenteel ook mee aan het klooiën en ik heb eerlijk gezegd nog geen berichten gelezen over crashes (niet dat ik je ervaringen in twijfel trek hoor Wouter;) ). Het lijkt me echter wel de moeite voor mensen met digitale mixers en multi i/o geluidskaarten om het eens te proberen. Op deze manier krijg je er een "realtime" (ja wel latency ofc.) FX rack bij.....

hier vind je trouwens een heel informatieve topic. op DPS world over dit progje en de mogelijkheden dpsworld

Origineel geplaatst door wouter

En je kunt Audiomulch niet gebruiken als VST plugin. Die vent zou op z'n minst ReWire kunnen implementeren... nu is Audiomulch me veel te autistisch.

Origineel geplaatst door nIQ
en kan je in die AudioMulch ook je eigen plugin's kwijt? op de site zie ik enkel elementen die eigen aan het progje lijken...
Momenteel heb ik nog geen crashes gehad maar ik ben er dan ook nog niet heel intensief mee bezig geweest. Heel wat mensen op DPSworld (userforum voor de akai dps24) zijn er momenteel ook mee aan het klooiën en ik heb eerlijk gezegd nog geen berichten gelezen over crashes (niet dat ik je ervaringen in twijfel trek hoor Wouter;) ). Het lijkt me echter wel de moeite voor mensen met digitale mixers en multi i/o geluidskaarten om het eens te proberen. Op deze manier krijg je er een "realtime" (ja wel latency ofc.) FX rack bij.....

hier vind je trouwens een heel informatieve topic. op DPS world over dit progje en de mogelijkheden dpsworld

In AudioMulch kun je ook VST's en VSTi's laden. Als je de VSTi's wilt aansturen moet je wel met een virtuele midi kabel (midi yoke bijvoorbeeld) werken en je MIDI tracks via een extern pakket maken. Ik weet niet of dit lekker werkt want ik gebruik geen VSTi's. Ik hoop ook dat AudioMulch in de toekomst als VST plugin te gebruiken is zodat het met andere programma's kan samenwerken.

Back