Little Princess

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Een voorlopig laatste track van me: Little Princess. Geïnspireerd door m'n toenmalige vriendin (die ondertussen is gemuteerd tot m'n vrouw :) ) is dit eenvoudig maar prettige melodietje ontstaan. In het begin speelt de piano de overhand, maar vanaf het tweede couplet nemen de synths over en stijgt het Vangelisgehalte weer aanzienlijk.

Eén van de weinige stukken die ik in 3/4 heb gemaakt.

Roland W30:
Piano-sample (niet echt overtuigend, maar ja ...), bas, cello en rimshot.

Roland D20;
Hobo, basdrum, snaredrum en sommige cymbalen, pauken.

Yamaha DX7:
Clavecimbel

Yamaha SY99:
Strings, CS80-achtige brass tijdens refrein, 5 lead sounds, effecten, celeste-achtig geluid tijdens de bridge, hihats en tamboerijn en andere additionele percussie.

Zelf vind ik het nog steeds één van m'n betere nummers, maar dat zal niet de mening zijn van iedereen ... dus laat de reakties maar komen.

(Noot: don't mind de bliepjes iedere minuut)

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Little princess.mp3

:doei:

oei, niet bepaald mijn stijl :D
niet boos worden, maar ik zag de josti band voor me terwijl ze dit uitvoeren
echt een mierzoete ballad
voor de stijl is 't wel geslaagd denk ik :)

Origineel geplaatst door Bahamut
oei, niet bepaald mijn stijl :D
niet boos worden, maar ik zag de josti band voor me terwijl ze dit uitvoeren
echt een mierzoete ballad
voor de stijl is 't wel geslaagd denk ik :)

:dubbel: Zo vlug word ik niet boos, hoor :dubbel: ... het is tenslotte altijd een kwestie van smaak (ik gaf het trouwens zelf al aan dat niet iedereen mijn mening toegedaan zou zijn ... zoals blijkt ;) ).

Die josti band ken ik niet, maar ik neem aan dat dit niet de crème de la crème is.

En dat die ballad mierzoet is ... nogal logisch man, ik was toen tot over m'n oren verliefd :luv: ... wat wil je dan :) :) :)

Thanks anyway :)

josti band zijn een stel geestelijk gehandicapten die muziek maken
waarbij bij sommige concerten niet iedereens keybarodje word ingeplugt

josti1.jpg

even uitleg gegeven dus

je nummer is mij ook wat te zoet persoonlijk....en ook neit de muziek waar ik nromaal naar luister..maar om het josti badn te noemen nee

HOi Danny!

Een speels nummer en erg zoetjes ja. niks mis mee:)

Ik vind sommige geluiden alleen niet zo erg uit de verf komen op de een of andere manier.

Vooral de string vind ik erg hammond orgel achtig. beetje klaus wunderlich:)
Nu gebruik je dezelfde strings in andere nummers ook, maar dan vooral als een accoordbedje onder een nummer. Daar vind ik hem meer tot zijn recht komen.

Ik mis soms ook wat delay and reverbration. Wat dit nummer wel mag gebruiken vind ik persoonlijk.

Het is gewoon een leuk blij nummer:)

Had eventueel wat meer ingekund waardoor het wat interesanter wordt. Maar daar is het nummer in eerste instantie niet voor bedoeld volgens mij:)

greotje Unic
:biertje:

Objectief bekeken vind ik het een goede track. Goed gekozen en geprogrammeerde geluiden die elkaar ook mooi aanvullen (bijvoorbeeld die strings met pitch bend die vaak op de achtergrond zitten; erg goed zoals je de lagen in je muziek altijd met van alles en nog wat en allerlei geluidjes en percussie weet op te vullen :okdan: ), mooie interne balans in het nummer, en ondanks dat er niet zo heel veel gebeurt toch voldoende afwisseling voor de lengte (hoewel er trouwens stiekem toch heel wat beweging in de begeleiding zit :) ).

Wat puntjes van kritiek: al die gebroken akkoorden achter elkaar in de melodie vanaf 0:51 vind ik iets teveel van het goede; het effect is mooi als je het af en toe doet, maar zoveel achter elkaar vermindert de waarde juist weer. De mix is af en toe niet zo goed (somnige geluiden zitten wat ver weg) en het geheel klinkt een beetje schel en hoog.

Subjectief bekeken is het mijn smaak niet zo; wel heel erg zoet. Maar ja, dat hoort bij zo'n onderwerp hè... ;)

de slechte sounds zorgen ervoor dat het klinkt als een midi-demo'tje, zonde!

de gebroken akkoorden zijn idd storend na een stuk of 3...

Hm ... niet al te positieve reakties (zoals ik reeds zelf voorspeld had ;) ). De hoofdreden is omdat het niet zo synthesizerachtig klinkt, denk ik.

Over die gebroken akkoorden ben ik het inderdaad eens. Ik had toen pas die techniek geprobeerd en het lukte ... overenthousiasme heeft tot dit resultaat geleidt en als ik het jaren later hoor, valt me dat inderdaad ook op ... maar ja ... al doende leert men, niewaar :dubbel:

Over de klankleur, die is inderdaad met veel te hoog gemixed. In de definitieve master zal dat hoog dan ook serieus afgezwakt worden ... dan klinkt het al heel anders.

Over slechte geluiden of zwak gemengde geluiden ... tja jongens ... dat is nu m'n smaak ... kan ik ook niet aan doen. Ik hanteer in dit stuk trouwens dezelfde regels als in alle andere stukken die wel goede kritieken kregen 8).

MIDI-demo ... gemaakt door geestelijk gehandicapten ... tja ... smaken verschillen, maar ik vind het nog steeds niets hebben van een demo (maar ja ... smaken verschillen).

Het is nu wel duidelijk dat m'n creaties heel uiteenlopend zijn en dat ze ook een uiteenlopend publiek weten te bekoren (deze songs zijn immers ook al geëvalueerd door niet-muzikale mensen) en dat lijkt me alleen maar positief als voorbereiding van een eigen CD :okdan:.

Bedankt voor al die gene die de moeite hebben genomen om te luisteren (en iets neer te pennen) ... en ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen van de CD :)

Back