hoe zwaar moet pc zijn voor softsynth's?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

gijs

.
hey mensen,

heb thuis een onwijs ouwe pentium 1 166mhz staan en kan die dus eigenlijk alleen als sequencer gebruiken. Nu wil ik vanwege mijn beperkte budget op de softtour, maar vraag me af hoe'n zware pc ik daarvoor moet hebben. Ik heb nu een afgeschreven computer van mijn werk die ik mee mag nemen, dit is een Penitum III 500Mhz. Geheugen gelloof ik maar 128...

Nu is mijn vraag, wat kan ik hier wel en niet mee? Ik bedoel, het liefst wil ik kunnen sequencen, mixen en met virtuele instrumenten aan de gang, maar dat zal wel niet allemaal kunnen met dit beestje.. of wel...?

Ik denk dat je met mazzel 3 lichte softsynhts kunt draaien, en nog genoeg audiotracks. Ik heb jarenlang met zo'n pentium 3 (600 mhz) gewerkt, en daar kon ik toch wel een paar softsynths(wel met een wat hoge latency) op draaien.

Sequencen zal gewoon goed gaan. Heb je al wel gedacht aan een goede soundcard ?

nee, daar moet ik idd nog voor op pad... denk dat ik dat eerst doe en dan kijk hoe ver ik met die pc (met extra geheugen) kom, dan kan ik die later alsnog wel vervangen...

....op de softtour om prijs-technische redenen ?!?!? :confused:

damn......je weet zeker niet wat een leuke softsynth kost.......

(vaak meer als een leuk bakje op leeftijd)

verder kan ik natuurlijk niks anders als 6 gelijk geven..... 8)

Origineel geplaatst door 6 trak
25 kg.

voor de wat nieuwere plugins zou ik toch echt wel minimaal 32,5 kg aanraden..

Origineel geplaatst door olafmol
voor de wat nieuwere plugins zou ik toch echt wel minimaal 32,5 kg aanraden..
bij 25 kg. spreken we nutuulk ook over de minimal requirements he... ;)

Origineel geplaatst door gemmetje
verder kan ik natuurlijk niks anders als 6 gelijk geven..... 8)
[mieren noik modus] verder kan ik natuurlijk NIET anders DAN 6 gelijk geven.....[/mieren noik modus]
de ist! :D

Origineel geplaatst door 6 trak

[mieren noik modus] verder kan ik natuurlijk NIET anders DAN 6 gelijk geven.....[/mieren noik modus]
de ist! :D

post er dan meteen ff het linkje bij van de thread waarin ze dat zojuist aan jou duidelijk gemaakt hebben :D

ALS u dat zou willen doen, DAN zou ik errug content zijn.

vertel eerst eens wat je nu op je bureau hebt staan qua specs dan helpen de door de wol geverde leden je wel verder lijtk mij :L

ik persoonlijk heb net een pentium 4 aangeschaft, en hou mijn oude pentiuim 3 (667 mhz, 128 mbram) voor school internet championship manager etc :). Die pentium 4 heeft een 2.8 ghz processor geloof ik. maar goed gem gaf me een poosje geleden een url met manieren om je pc zo gladjes mogelijk te laten lopen, misschien is gem zo lief om het op te zoeken. Verder is een goede geluidskaart natuurlijk ook een must, hier moet ik ook nog achter aan maar mikey heeft niet zoveel centjes, bovendien net een bekeuring op de mat gekregen voor 20 km te hard rijden 8) :kont: dus moeten we weer ff wachten :duivels:

groeten Mike

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back