Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

cowokwsgila

Oog lid
Hallo samplefreaks,

Ik sta op het punt een Akai S-1000 te kopen. Nu vraag ik me af of de S-1000 nog wel compatible is met de meest gangbare formaten sample cd's. Vaak kom je cd's tegen die vanaf akai S-2000/S-3000 formaat gaan. Is het nog wel slim om een S-1000 te kopen of is deze eigenlijk al out of date?

Graag jullie tips en reakties!

cowokwsgila

Re: Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

Origineel geplaatst door cowokwsgila
Hallo samplefreaks,

Ik sta op het punt een Akai S-1000 te kopen. Nu vraag ik me af of de S-1000 nog wel compatible is met de meest gangbare formaten sample cd's. Vaak kom je cd's tegen die vanaf akai S-2000/S-3000 formaat gaan. Is het nog wel slim om een S-1000 te kopen of is deze eigenlijk al out of date?

Graag jullie tips en reakties!

cowokwsgila

Een s1000 koop je voor de rauwe geluidsoutput en niet of die compatible is met de nieuwste cd-rom met
banken van 64 mb ofzo.

Wil je verzekerd zijn van een sampler die de laatste cdroms met de nieuwste snufjes kan inlezen zou ik naar de wat nieuwere samplers kijken.

succes

Re: Re: Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

Re: Re: Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

Origineel geplaatst door Errol
Een s1000 koop je voor de rauwe geluidsoutput

:confused: volgens mij is hij altijd nog 44.1khz en 16 bit.....
en niet zoals de S900 en S950 een 12 bitter (dus rauw!).

Ik denk dat hij altijd nog mee kan.
Een lekker programma als recycle is ook S1000 compatible, dus...

Re: Re: Re: Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

Re: Re: Re: Akai S-1000 nog gangbaar formaat?

Origineel geplaatst door mikemix
:confused: volgens mij is hij altijd nog 44.1khz en 16 bit.....
en niet zoals de S900 en S950 een 12 bitter (dus rauw!).

Ik denk dat hij altijd nog mee kan.
Een lekker programma als recycle is ook S1000 compatible, dus...

Nooit van een rauwe 16bitter gehoord:D

Maar toch is het algemeen bekend dat de s1000 zn DA effe wat meer extra's toevoegd aan het geluid.
Daar gebruik ik hem juist voor.

Origineel geplaatst door mono-poly
Ik zou voor een s1100 gaan die klinkt weer net beter dan alle andere 16 bit akais x000

precies dat bedoel ik.
die s1100 klinkt een stuk beter dan die s1000 en daarom hoef ik hem niet.
Daar heb ik een emulator en s6000 voor.

Ik denk dat die s1000 nog wel eens een collectors item gaat worden

Ik zou voor een s1100 gaan die klinkt weer net beter dan alle andere 16 bit akais x000

idd. een vriend van me vroeg me zelfs een keer toen ik m'n Linndrum net gesample'd had met een s-1100:
"Is die sample nou vetter geworden?! Wat heb je gedaan?"

Of hij beter klink dan de s3000/3200 S5000/6000 betwijfel ik , hij klinkt anders

Ik heb de s1000 en het was mijn eeste echt multisample Sampler.
De bediening had ik binnen de kortste keren door Behalve een kleine teleurstelling over het middelmatige filter
18db/oct. zonder resonance.Het mooie uiterlijk trok me ook aan plus de tien/elf outputs als zeer professioneel.
Je sampled ,knipt de randjes weg .En soms kopieerde ik de sample en merged de twee bij elkaar voor maximale volume.
een soort normelizing met of zonerd oversturing.(digitale wel teverstaan)
In het het merge window kan je nml de samples dan in db's bij stellen.
Vervolgens stop je de sample in een program en klaar.Heel snel eigenlijk sneller dan met mijn EXS24 eigenlijk.
Over de Klank ben ik wel tevreden. Het kleurt heel minimaal
Volgens mij gaat de bas niet zo diep omdat er iets afgehaalt word
Ik heb altijd moeite gehad met de bas met afmixen dus het hoeft niet aan het apperaat te liggen.
De gedachte mede doordat andere samplers beter in het laag zouden zijn (EMU en Ensoniq).

Eigenlijk gebruik ik de s1x niet meer vanwege de btere sample accuraatheid van de EXS24 en filters.
Ik heb ook nog dat dat @#$% backlit moeten vervangen , extra geheugen erin gedaan 10mb
en ligt al een jaar de SCSI interface in de doos klaar om erin gedaan te worden voor een Ext.zip-drive

Qua sample competibility is de s1000 imho onovertroffen hoewel ik nooit akaisamples heb gekocht

...dus toch maar wel gaan voor S-1000? Uit de reakties begrijp ik dat de sampler toch wel een eigen geluid heeft. Aangezien ik hem alleen voor de drums wil gebruiken bij m'n huidige setup (zie gearlist) denk ik dat'ie er wel tussen past.
Weet iemand nog een goed (web)adresje in nederland waar je display's, geheugen en fxboards kunt krijgen?

cowokwsgila

Origineel geplaatst door cowokwsgila
...dus toch maar wel gaan voor S-1000? Uit de reakties begrijp ik dat de sampler toch wel een eigen geluid heeft. Aangezien ik hem alleen voor de drums wil gebruiken bij m'n huidige setup (zie gearlist) denk ik dat'ie er wel tussen past.
Weet iemand nog een goed (web)adresje in nederland waar je display's, geheugen en fxboards kunt krijgen?

cowokwsgila

Voor het display moet je een El-foil hebben, maar is hier al heel veel over gepost, dus even
rechtsboven op "zoeken' drukken, absoluut dat je hier iets bruikbaars vindt.
Geheugen (duur!) probeer E-bay, succes!

Helemaal mee eens! en ook beter in fase betreft stereo.

kom op zeg.
Al die akais klinken voor geen meter:D
Daarom heb ik een s3000, s1000 en een s6000

Puur voor dat lekkere scherpe randje.

Als ik een hartverwarmend geluid wil gebruik ik wel mn emulator.

Ik dacht dat dat algemeen bekend was.

weet toevallig iemand waar je die sound library gratis kan downloaden ?

Back