Yamaha A3000/4000/5000 samplergebruikers

cns

sfm
Het aansluiten van een cd-rom speler aan de scsi lukt nog wel het herkennen in de sampler lukt ook alleen het laden van geluiden vanaf een cd-rom lukt niet iemand ervaring hiermee?

welke geluiden vraag je. Nou het gaat om de sample cd's die erbij zitten dus yamaha format en natuurlijk wav format cd's

=( ja dat heb ik gedaan maar zodra ik mijn cd-rom scsi wil selecteren zie ik die niet verschijnen bij disk slect terwijl deze wel onder disk-disk-disk staat. Dus wat nu

ok de terminator maar dat snap ik dus niet helemaal hoe dat moet ik heb overigens ook een interne hard-disk in de sampler gepropt en dat werkt wel maar misschien zit daar iets niet helemaal lekker met master en slave of heeft dat er niets mee te maken?

Ligt eraan volgens mij kon je in de A4000 ook een IDE HD zetten of heb ik het mis?
Als dit zo is heeft dit niks met SCSI te maken.
Zorg dat het laatste apparaat in de SCSI keten geterminate is dan zou het goed moeten gaan.

ok thanx maar van die ide hd klopt maar gelukkig staat dat dus los van de scsi, maar het laatste apparaat is de scsi cd-rom dan toch?

ok terminator switch staat nu op on! bij disk disk menu zie ik nu het volgende;

id maker name mount
0 --------------- --------------- off
1 --------------- --------------- off
2 --------------- --------------- off
3 --------------- --------------- off
4 yamaha a5000 off
5 RICOH CD-R/RW --
6 --------------- --------------- off
7 --------------- --------------- on
m Maxtor 6 L020j1 on
s --------------- --------------- off

staat hier iets verkeerd?

ik krijg hem niet op on en off er blijven streepjes achter staan! Dit is kut?!

scsi- a4000

scsi- a4000

weet niet of ik je hiermee echt help, meen mij te kunnen herrinneren dat de a4,5,3 niet elke cd-speler (h)erkent ??
heb even in mijn menu gekeken en

scsi 3 plextor : cd-rom P on
scsi 5 YAMAHA : A4000 --
scsi M iomega : zip 100 on

de sampler moet eigenlijk automatisch de scsi (h)erkennen...

gr. Maurice

Ok jij krijgt het dus voor elkaar om de yamaha bij mount op -- dit te krijgen, lukt mij niet en hij herkent de cd-rom wel want anders zou er geen ricoh cd-r/rw staan, ik vindt t echt vaag allemaal, k denk nu wordt het eens tijd dus die scsi cd-rom speler voor een luk prijsje op de kop weten te tikken maar werken doet hij dus niet kut zooi! althans mount en unmount gezeik

Krijg ook een beetje het idee dat hij hem niet wil pakken.
Kijk eens in de manual daar staat naar mijn weten alles heel duidelijk in beschreven.
Wil het dan nog niet zou ik er een IDE CD-Rommetje als salve achter plakken.

ja staat allemaal idd duidelijk beschreven en zou mijn inziens moeten werken maar helaas dus! Maar een ide-cd rom eraan hangen hoe doe ik dat dan aan de ide hd of aan de scsi?

ok k ga het strax ff proberen alvast bedankt voor de eerdere info!

Probeer die SCSI van die A5000 op on te zetten in dat menuutje of gaat dat niet?

En ik weet niet of je de terminator van de A5000 zelf ook aan/uit moet zetten. Dat maakt ook uit denk ik. (weet niet of je daar dat ding voor moet openschroeven).

En zorg dat je een goede CD rom in die speler hebt zitten zodat je zeker weet dat dat werkt.

Back