Yamaha A3000/4000/5000 samplergebruikers

Probeer die SCSI van die A5000 op on te zetten in dat menuutje of gaat dat niet

Dat on zetten van de scsi lukt dus niet. in de handleiding staat dat wanneer je een ide hd erin hebt gepropt die ook terminated moet zijn nu weet ik niet hoe je dat moet doen en waar je dat kan fixen.

maar net had een ide cd-rom erop aangesloten toen zag hij de harde schijf niet meer, dus het blijft steeds vaag.

Klopt er schijnt een terminator op het MB te zitten en die moet er in jouw geval op zitten, want je hebt geen externe SCSI apparaten.

Waar kan ik die terminator vinden?

Bij een interne IDE Harddisk hoef je niks te terminaten, het hele IDE gedeelte valt buiten de SCSI chain en heeft er dus niks mee te maken, ik weet ook niet waar je dat vind in de handleiding, het stuk over terminaten gaat over interne SCSI HD's! Ook kun je geen IDE cdroms aansluiten op de AxK samplers! Als je een externe SCSI CD-rom aansluit en geen interne SCSI HD hebt moet je zowel de sampler als de CD-ROM terminaten. Ik denk dat je je CDROM speler niet geterminate hebt. De A5000 kun je in het system menu niet mounten en dus niet aan of uit zetten staat standaard op --.

Origineel geplaatst door cns
Klopt er schijnt een terminator op het MB te zitten en die moet er in jouw geval op zitten, want je hebt geen externe SCSI apparaten.

Waar kan ik die terminator vinden?
staat standaar aan dus als je em niet gevonden hebt zal ie wel aan staan. Kijk es in de manual op pag 241 onder installing an internal SCSI HD

Nou ik heb t nu voor mekaar dat ik de scsi kan mounten alleen is hij nu de weg kwijt want ipv scsi 1 staat hij op 1 t/m 6.

ik kan dus op scsi id 1t/m 6 de scsi cd-rom kiezen en mount en umounten. Hoe kan dit nu weer?

en zo ziet hij er zes en nu weer nada helemaal nix what the fuck!

Back