[techno] Pjotr G - Salsa Caliente

Pjotr G

funky lid
heya

Nieuwe track gaargepompt

Dowload:
http://homepage.uvt.nl/~s216887/samples/songs/Pjotr_G_-_Salsa_Caliente.mp3

Gemaakt met E-mu esi4000 turbo sampler, Nord Rack 2 en TR-909, gemixed op behringer MX2442, 2 Zooms RFX-1000 en een Electro Harmonix Electronic Mistress op n insert. LEM CLX2 op main inserts. Een track met een "latin" feel. Factoren waar ikzelf onzeker over ben: de kick (wat zwaar), en de percussie (rommelig).

Wat vinden jullie?

Okay.. Daar gaat ie dan *drukt op de play toets*

De gang zit er meteen al in. Leuke volle (korte) intro. Aarzelend roffelt de kick er in en meteen beuken.
Lekker latin trompet riedeltje wat af en toe om de hoek kijkt. De percussie op de achtergrond houdt de gang erin, en dan komt ineens een zware flanger dr in die net effe verder omhoog giert dan je verwacht.
Breakje met de trompetjes, lekker op het juiste moment.
En nu een synth riedeltje dr in. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de latin feel en het synth riedeltje een behoorlijk stevig contrast vind. Ik weet niet echt wat ik dr van moet denken. Helemaal nu het gelijk speelt op de 2e break. 't Zou niet mijn keuze zijn geweest om het zo te combineren, maar goed dat is natuurlijk persoonlijk.
Het eindigt wel leuk, lekker 'af'.

ow, de latin feel mag wel iets prominenter aanwezig zijn wat mij betreft. Ik hou daar wel van.

:okdan:

-C-

die flanger vind ik juist kicken man ! echt heel erg kool klinken, tja de mix kan je alleen maar weer tevreden mee zijn lekker vol. Trompetjes zijn erg koel, zou je imo meer mee moeten doen, vaker trug laten komen.

En over het synth geluidje ben ik het wel eens (nordrack?) ik vin em er niet lekker bij klinken op een of andere manier, tot 2:17 denk van oei wat fijn :) en dan na 2:17 verwacht ik er nog iets latins bovenop om hem helemaal af te maken. Maar krijg een synth geluidje die imo niet bij de feel past, op dat punt ben ik het eens met C. de 2e break vind ik wel fijn omdat ik die bassline erg dig en die flanger dus ook.

En eigenlijk vind ik het ook jammer dat ie maar 4 minuten duurt :) maar dat is iets goeds lijkt mij zo.

Groeten Mike

:mexico:

leuke track. ik zou de kick iets doffer maken en wat
minder laten knallen omdat het dan wat beter bij die latin stijl past...denk ik

Klinkt weer erg lekker :okdan: Nix op aan te merken.
Behalve dat ie op mijn koptelefoon soms erg schel klinkt.

Re: [techno] Pjotr G - Salsa Caliente

Origineel geplaatst door Pjotr G
heya

Factoren waar ikzelf onzeker over ben: de kick (wat zwaar), en de percussie (rommelig).

Wat vinden jullie?

Nix mis met die kick hoor,trouwens de percussie ook niet,brengt je prima in de sfeer van een caraibisch feestje.
leuke track!:dj:

caliente betekent iets als rustig aan geloof ik :confused:

hij's lekker, maar ik vind het jammer dat ik het idee heb dat je de salsa elementen erin hebt gedaan omdat je het cool vind, en niet zozeer omdat het veel toevoegt...misschien als je meer met het notenmateriaal van de blazers doet dat het meer als een passend geheel overkomt...?

hopelijk heb je hier wat aan!

groet Hans

nou is het salsa deel vrij fundamenteel (de bassline komt daar uit, en dat spul dat zo hevig door de flanger wordt gerost), vond het er zelf niet zo bij de haren bijgesleept, maar goed dat komt kennelijk anders over.

Caliente betekent warm dacht ik. Geript van georgina verbaan :p

georgina verbaan :confused: :r
dat zou ik persoonlijk stilhouden...
Ritmes te droog? Vin'k wel meevallen
Kick te zwaar? Yep, ben ik 't mee eens
Vin de flanger (en ook de hihats pitchglides) niet erg mooi. 't is nogal recht-toe-recht-aan allemaal, niet echt mijn ding, maar 't klinkt wel oke.

Origineel geplaatst door Pjotr G

Caliente betekent warm dacht ik.

overruled! je hebt gelijk...dit vond ik ergens

"El Son Caliente" wat betekent
"Heet Ritme".

Ik vind de basis erg lekker een mix tussen techno en latin is altijd welkom,alleen die synth vind ik er erg fout bij klinken,ik denk dat daarom mensen hier beweren dat de latin geluiden er niet bij passen,ik denk dat het juist de synth is die dat veroorzaakt,het is net of die in een andere toonsoort geschreven is,waardoor het haast lijkt alsof de dj er een andere plaat in mixed,dat zou ik zeker veranderen...verder vind ik de gebruikte sounds wel lekker,kick ietsje te,en de bass lijkt op een gegeven moment bijna te verdwijnen das jammer die geeft juist die lekkere drive aan de track,doorgaan met die latinshit en drop die melodie is mijn tip! (of verander em dusdanig dat ie wat meer past...)

Dit is wel lekker. Helaas is dit idee al miljoen keer uitgevoerd, maar je hebt het wel op een coole manier gedaan. Jammer dat het salsa deuntje niet verder meeloopt. Basslijntje is ook vet in het breakje. Mischien moet je er een Latinhouse versie bij maken die wat meer laidback is.

Voor de rest weer die typische G-sound ;). Lekker dik dus...

Back