paar simpele MPC 1000 vragen

Mensch-Maschine

:mekanikal:
hoi - ik kan de antwoorden echt nergens vinden hier op de site dus vandaar dit korte thread
Ik heb een paar vragen omtrent MPC 1000:

1. Is het nou wel of niet waar dat de MPC 1000 de samples niet in toonhoogte vanzelf over de pads spreidt - moet je dat nou zelf doen of doet de mpc1000 dat voor je net als de 2000xl? Dit wil ik echt heel graag weten!

2. Welke smartmedia cards gaan in de MPC 1000 en hoeveel kosten ze precies (!!!!), waar kun je ze kopen?

3.Via welke software kun je je samples overzetten van PC naar MPC, en werkt dit goed? Ik heb gelezen dat Aksys niet werkt op de MPC 1000.Welke software dan?

Dit wil ik heel graag weten mensen - wie kan mij aan deze info helpen?

1. Je kunt op 2 manieren een sample over je pads verspreiden. Er zit een een knop 16 levels op. Als je deze indrukt kun je een pad selecteren. De sample van deze pad wordt dan chromatisch over de 16 pads verspreid.
Een 2e manier is om dit handmatig in een program te doen, maar dat is wel een werkje natuurlijk.

2. Hier staan de prijzen van je compact flash kaartjes: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/300

3. Je sluit de MPC1000 aan op je computer via een USB kabel, het enige wat je nu kunt doen is de compact-flash kaart die in je MPC1000 zit lezen en beschrijven. Je computer ziet de MPC1000 als een extra station. Vergelijkbaar met bijv. een digitale camera. Vanuit de MPC1000 kun je deze samples weer lezen van de compact flash kaart. Dit gaat dus niet direct!
Software heb je dus niet nodig.

ik heb de mpc1000 wel gehad en dacht het volgende, maar heb de mpc1000 snel in gewisseld voor een mpc4000 dus kan het ook fout hebben.

1. hij spreid je samples niet in toonhoogte uit over je pads.

2. welke type en kosten van de smart media card weet ik niet maar je kan ze gewoon kopen/bestellen bij een muziek winkel ala feedback ofzo.

3.wat ik nog weet is, dat ik van mpc naar pc een keer heb gedaan. je pc ziet hem gewoon als usb device en dan kan z'n geheugen uitlezen, alleen heb ik het anders om nooit gedaan en kan dat volgens mij ook niet, want je krijgt bij namelijk de dingen die je in je geheug hebt gelijk op je desktop van je pc en er zit geen apart programma bij.maar misschien heb ik dit fout hoor want heb de 1000 maar heel even gehad.
je kan het wel met je smart media kaartje doen maar dan heb je voor je pc wel weer en smart media reader/writher nodig.

Re: paar simpele MPC 1000 vragen

Origineel geplaatst door Mensch-Maschine
hoi - ik kan de antwoorden echt nergens vinden hier op de site dus vandaar dit korte thread
Ik heb een paar vragen omtrent MPC 1000:

1. Is het nou wel of niet waar dat de MPC 1000 de samples niet in toonhoogte vanzelf over de pads spreidt - moet je dat nou zelf doen of doet de mpc1000 dat voor je net als de 2000xl? Dit wil ik echt heel graag weten!

kan dit nou wel of niet?
Ik wil het nou echt weten - heeft iemand een mpc 2000 gehad en weet wat ik bedoel?

wel!

wel!

de mpc1000 doet t net als de 2000xl met 16 levels, 1 keer drukken sample selecteren en tune voor de 16 levels, klaar.
Nu kun je dus bijvoorbeeld een baslijntje spelen, oplopend van links onder naar recht bovenin!
Volgens mij precies hetzelfde als op de 2000xl, al heb ik die al even niet meer.
Let wel, het is dus geen multisampler, hij neemt iedere keer de zelfde sample die die omhoog en omlaag tuned, voor multisamples moet je inderdaad de 4000 hebben of een racksampler.

hisolid heeft gelijk, ik heb het net even in de manual gelezen... pagina 40, ik weet niet of dat hetzelfde is in de .pdf manual, maar nogmaals, zoek en gij zult vinden. wel een beetje moeite doen hé, anders laat je dit mooie beestje misschien voor niets langs je heengaan.

Back