Effectenbak

Status
Please reply by conversation.

pjeut

Ouwe rot
Wie heeft er nog een effectenbak liggen (géén gitaar boombox). Bedoeld voor zang, dus het gaat om delay, modulatie, compressie, etc., distortion en overdrive niet écht de bedoeling, maar ik weet niet wat gebruikelijk is bij dergelijke apparaten.

Ik ben nog aan het dubben over gewenste prijs/kwaliteitverhouding, dus een indicatie van vraagprijs vind ik moeilijk.
Zeg rondom 100 Euro, maar goed, het ligt aan wat jullie in de aanbieding hebben.

Ben benieuwd.

schopje

schopje

Schopje...

Ik dacht eigenlijk dat Zoom een B-merk is, maar je komt ze toch verdraaid veel tegen.

Ik zou als ik jou was eens rond gaan kijken voor 2ehands Digitech bakken. Ik heb hier een DPS-16 staan (je hebt verschillende smaken, Studio Quad, 256-nogwat etc.) en die heeft (onder andere) een galm waarvan je omvalt. Heerlijk gewoon. Misschien een beetje onbekend apparaat, maar zeker de moeite waard. Ik weet niet hoeveel 'ie origineel kostte; ik weet alleen dat je soms beter uit kunt zijn met een oudere die vroeger duurder was dan een nieuwere die al zo weinig kostte :).

Wat er bij cheapere effectbakken aan de hand is is dat er vaak op het reverb-algoritme is beknibbeld. Behringer (daar heb ik wel ervaring mee) heeft vaak een metalige, niet natuurlijke reverb. Reverb kost namelijk de meeste CPU en geheugen-resources, en als je het goed doet ook research (Lexicon-reverbs hebben meestal wel een paar jaar aan R&D erin zitten).

Wil je nieuw, dan zou ik doorsparen voor een TC Electronics M300. Is wel 2 keer zoveel als je budget, maar het heeft weinig zin om een hoop te investeren in een duur geluid (dure synth :) ) en het dan te laten verpesten door een cheap effectje. Niet dat Zooms en Behringers niet bruikbaar zijn!

ik heb een

zoom 1201
en
Alesis microverb4
te koop

Status
Please reply by conversation.
Back