nieuwe choking hazard track

olafmol

[EXPANSIONS]
al een iets oudere track die nog steeds niet echt af was......gisteren weer aan gesleuteld en dit is het resultaat..... melancholische lowtempo robot-balad.....zie een robot met emoties voor je die in melancholie zwelgt.... ;)

http://www.expansions.nl/chokinghazard/chokinghazard-icry.mp3

na beluistering vandaag gaan er nog een paar kleine dingetjes veranderen, bv wat meer reverb over de snare/clap, en een delaytje over de "kleine snare"...verder halen we denk ik het delayeffect over de vocals op het allerlaatst weg, en komt er een soort van regen/onweersbui sound tegen het einde..... en evt nog een extra couplet van hoge melancholische vocoder-melodieen onder de acid-lijn....

enjoy!

Olaf

Ik moet er wel ff een zakdoek bij pakken :D

Vind het wel een leuk trackje,alleen de sounds staan me niet zo aan(persoonlijk).
Ietwat statisch,das eigenlijk het enige.
De vocoder is erg gaaf,clavia?

Fijn he zo'n UAD. ;)

Maar ik zit met al weer 3 remix varianten in m'n kop.

Supertrack. Wellicht dat een andere bas toch mooier is. Een meer analoge of zo. Misschien dat je de M3X van Nolet mag lenen. ;)

Wat trash over de geluiden zeg klopt wel. Ze vullen niet zo op zeg maar. Niet dat dat moet of zo.

hmm, tja ik vind hem een beetje braaf en traaagg.. Ook de geluiden een beetje tja, cheesy. De vocoder, daar ben ik ook niet van gecharmeerd. =(

sorry Olaf

ARv

Origineel geplaatst door trash
Ik moet er wel ff een zakdoek bij pakken :D

Vind het wel een leuk trackje,alleen de sounds staan me niet zo aan(persoonlijk).
Ietwat statisch,das eigenlijk het enige.
De vocoder is erg gaaf,clavia?

nope, akai ;)

Origineel geplaatst door fuse
Fijn he zo'n UAD. ;)

Maar ik zit met al weer 3 remix varianten in m'n kop.

Supertrack. Wellicht dat een andere bas toch mooier is. Een meer analoge of zo. Misschien dat je de M3X van Nolet mag lenen. ;)

Wat trash over de geluiden zeg klopt wel. Ze vullen niet zo op zeg maar. Niet dat dat moet of zo.

deze bas komt uit de m3x, analoger kan niet ;)

A) tis niet bedoeld als dansvloer materiaal, maar tis een electro-robotic-balad ;)
B) die "cheesy" sound is met opzet gekozen als referentie aan onze computerspellen-geschiedenis...denk C64 enzo ;)

keep em coming!

Olaf,

qua mix vind ik hem heel erg open en fris. Sommige stukken komen wel heel erg 'loopy' op me over, een exacte herhaling van het voorgaande stuk zeg maar.
Er waren wel extra geluidjes, maar toch had ik (in het begin van het nummer) het idee dat ik kon horen dat je een clip gekopieerd had als het ware.
Voor de rest klinkt het wel okay, de vocoder is leuk :).

-C-

hmm, ik ga nie echt veel gestructureerde comments kunnen geven, maar...

ik hou wel van de stijl van deze track, alleen, het mag nog allemaal veel droever en cheesyer denk ik dan.
ook sommige dingen klinken wat "vreemd" (zoals die rare tijding van sounds tov elkaar op een gegeven moment, beetje freaky, of was dat de bedoeling?)
er mag ook nog wa meer pit in, maar hoeft nie noodzakelijk, en qua opvulling... idd, aan het eind dan mag da toch wa meer. misschien afsluiten met een soort climax of anticlimax dan?
uw "regen idee" kan daar wel eens de oplossing bieden.

Van de loop achtige dingen heb ik geen last, vond da wel passen zo.
de mix zag er mij wel oke uit, de klanken komen goed uit, liggen er goe in, stereobeeld ook oke...

goed, hopelijk had je er wat aan

groetjes

cloudy

Back