midex3 install drama

binaural

Ouwe rot
Hey!

Vandaag ontving ik dan eindelijk m'n Steinberg Midex3 usb-midi interface. Ik heb eigenlijk nooit pc problemen, houd m'n w98se heel schoon en kaal, maar nu ben ik de sjors.

De midex wil met geen mogelijkheden installeren. Heb een aantal dll's en .sys's geupdate, microsoft.com afgespeurd, maar niks helpt.

Zijn er anderen die deze shit al 's hebben meegemaakt? Tips?

Thanks!

Jasper

Wat voor USB aansluiting hebbie op je computert?

hey!

er zitten op m'n moederbord 2 viatech usb poorten, type CT83C572...
Hoop dat je de gouden tip hebt! Ik stond vanacht op 't punt om m'n pc 's goed te trashen...:( :duivels:

Thanks,

Jasper

Origineel geplaatst door mindscan
Je moet eerst je software installeren, en daarna de midex aansluiten.
Anders geeft het problemen.

Hey!

Dank voor je hulp. Ik heb dat diverse keren gedaan. Heb ook m'n bios geupdate, usb drivers geinstalleerd etc. echt superfrustrerend. De Via 3038 drivers zijn trouwens niet te updaten... Ik heb echt geen idee waar het aan ligt...

Zou het zin hebben om een usb2 kaartje in m'n pc te steken of ben ik dan geld over de balk aan het gooien?

Alle tips welkom!

Dank,

Jasper

Lijkt mij niet zo onverstandig want via staat bekend om brakke USB meuk.

Origineel geplaatst door fuse
Lijkt mij niet zo onverstandig want via staat bekend om brakke USB meuk.

Right! Moet ik dan een usb2 of usb kaartje kopen? Ik draai W98se, dus volgens mij moet ook usb2 werken, maar weet niet of dat van invloed is op de midex??

Thanks!

Jasper

Wat jij fijn vindt. Maakt geen piep uit.
Als je het bonnetje maar bewaard voor het geval dat.
Niet werken = terug met dat geld.

ik heb ook sinds een maand een midex 3, en alleen nog gebruikt op een P2 333 mhz (usb 1 denk ik dus), ook met schone W98se instalatie. Het werkt prima, ook geen problemen gehad met instalatie etc .... ik probeer wel altijd zoveel mogelijk VIA chipsets te vermijden, intel is dure meuk maar werkt echt beter meestal.

pff ik heb hem ook niet nieuw, maar ook totaal geen problemen mee. wat voor melding krijg je dan en hoezo niet installeren? hoe bedoel je dat? en mocht alles nou echt niet werken dan flikkerde ik als ik jouw was eerst alles deraf en installeerde alleen win98se, update die en installeerde een sequencer met daarna de midex3 om te testen. ben benieuwd naar de melding..

Origineel geplaatst door Fatar
pff ik heb hem ook niet nieuw, maar ook totaal geen problemen mee. wat voor melding krijg je dan en hoezo niet installeren? hoe bedoel je dat? en mocht alles nou echt niet werken dan flikkerde ik als ik jouw was eerst alles deraf en installeerde alleen win98se, update die en installeerde een sequencer met daarna de midex3 om te testen. ben benieuwd naar de melding..

Thanks voor de replies. Heb een usb kaartje gekocht en geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. echt HEEL weird.
Wat ook vreemd is, is dat toen ik 'm de allereerste keer installeerde de lampjes kort knipperden en hij ook even contact had. Nu brandt het midi-in lampje constant (rood) als win 'm probeert te benaderen...Wat zeggen jullie daarvan?

Thanks,

Jasper

Origineel geplaatst door binaural
Thanks voor de replies. Heb een usb kaartje gekocht en geinstalleerd, maar dat helpt ook niet. echt HEEL weird.
Wat ook vreemd is, is dat toen ik 'm de allereerste keer installeerde de lampjes kort knipperden en hij ook even contact had. Nu brandt het midi-in lampje constant (rood) als win 'm probeert te benaderen...Wat zeggen jullie daarvan?

Thanks,

Jasper

Een midi loop ?

Heb je wel de goede drivers geïnstalleerd? en niet die van bv Win XP?

Normaal gesproken is een Midex 3 installeren een fluitje van een cent

moederbord zijn BIOS eens herflashen met laatste versie misschien is proberen? (wel opletten procedure correct volgen)
Ik zeg maar iets, alle beetjes geven misschien de oplossing. :confused:

Origineel geplaatst door binaural

Thanks,

Jasper

ik had het wel kunnen raden met dat nieuwe kaartje.. nogmaals probeer die bak van je eens opnieuw te intalleren en dan een sequencer derop met daarna de installtie van de midex3 volgens het boekje.. dus eerst de software installeren en dan de midex 3 aansluiten.

het lijkt mij alsof je midex gewoon naar de klootjes is.

Dat is vrij makkelijk te ontdekken door ´m op een andere PC te testen

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
het lijkt mij alsof je midex gewoon naar de klootjes is.

Hey allemaal!

Allereerst, dank voor jullie hulp. Dankzij jullie ligt m'n pc nu niet in stukjes op de stoep... :okdan:

Inmiddels heb ik een oude image van een kaal win98se systeem weten te laden en de midex daarop geinstalleerd. meteen na installatie werkte het. De midex klikte, het rode lampje verdween en de midi werd ook echt uitgestuurd. Echter, na een restart was het weer het oude liedje.

Hieronder zie een printscreen van de driver in apparaatbeheer.

Ik heb echt geen flauw idee meer. M'n computer was leeg, met een bijna kaal systeem en toch overleeft de driver een reboot niet. Iemand een suggestie?

Thanks,

Jasper

Attachments

• prtscr.jpg
    prtscr.jpg
    65,7 KB · Bekeken: 87
Eerst nieuwe drivers proberen als dat niet wil Windows XP proberen.... Als het dan nog niet wil ..... Andere pc proberen... of neem je midex es mee naar een vriend of naar je werk ... gewoon ergens waar een pc staat. makkelijk te installeren als het goed is en makkelijk te uninstallen.
Met 5 minuten ben je erachter of ie werkt en heb je evt. drivers ook weer geuninstalled dus niemand moet er last van hebben als jij ff bij iemand je midex aansluit :)
En nogmaals het kan nog steeds zijn dat je midex gewoon naar de klootjes is. Ik heb in de loop der jaren een hoop rare dingen meegemaakt met hardware. Netwerk kaarten die het opeens niet meer in mijn pc doen. En dan wel weer in een andere pc. zet ik netwerk kaart terug naar mn eigen pc. Doet ie t weer niet. Terug naar de andere pc, Doet ie t ook niet meer. Terug naar de winkel gebracht schijnt dat ie gewoon verrot was. Maar heel afentoe deed ie t wel een paar tellen.
Maar het kan ook een windows bug zijn. Als je in dat tab zit probeer nog eens vanaf daar drivers te installeren. Even paar stappen naar rechts en dan stuurprogramma.

Misschien dat dit nog usefull voor je is:

http://www.kipcug.org/kipdiscuss/_disc1/0000004a.htm

http://www.google.nl/search?q=mmdevldr.vxd&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&start=0&sa=N

Success verder :)

Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back