Qy700/mpc1000(/xl7)

Schrap zowiezo de QY700 van je lijst, want dat ding is gewoon een lineaire sequencer ala cubase, maar dan nog kariger. Voeg daarentegen de rm1x toe aan je lijstje.
Als je die asr10 combineert met je rm1x heb je een beest van een patternsequencer.

Fak wat vind ik dit moeilijk...

De QY700 is wel gedeeltelijk geschrapt idd... hoewel die het veiligst lijkt vergeleken met mijn huidige werkwijze... maar die is misschien wel niet zo lekker denk ik...

De Rm1x klinkt leuk, maar heeft maar 1 midi-out... en ik ben niet iemand die alles maar sampled... ik wil controle houden over bijvoorbeeld filter enzo...

dus heb nog een Mono/Poly en een MicroWave aan te sturen, plus nog wat ik in de toekomst aan wil schaffen... K2000r bijvoorbeeld...

en misschien wil ik wel af van echt blijven proggen in step-sequencers, en meer op gehoor/gevoel gaan doen...

dan is de MPC dus erg interessant, maar de Command Station ook want die combineert mooi best of both worlds...

:erm:

Origineel geplaatst door barn
Fak wat vind ik dit moeilijk...

De Rm1x klinkt leuk, maar heeft maar 1 midi-out... en ik ben niet iemand die alles maar sampled... ik wil controle houden over bijvoorbeeld filter enzo...

dus heb nog een Mono/Poly en een MicroWave aan te sturen, plus nog wat ik in de toekomst aan wil schaffen... K2000r bijvoorbeeld...

:erm:

waar heb je meer dan een tweede midi uit voor nodig dan? 16 kanalen is toch wel genoeg voor je (huidige) setup?
en als je er een cheap kan scoren kan je hem altijd weer voor hetzelfde bedrag verkopen....

edit: even niet je hele setup goed bekeken... stom stom stom :stupid
koop je er toch twee moet wel lukken voor 500/600 euri denk ik
heb je in ieder geval wel veel live controle!

BTW: Dat XMIX is ook erg cool! Je kunt dan live tracks van verschillende patterns mixen, oftewel je track remixen. A la de MC505. :okdan:

De RM1x is ook een leuk ding maar biedt gewoon minder dan de Command Stations.

Misschien moet je DEXE THREAD ook nog eens lezen. Om de verwarring nog completer te maken ;)

Als je ook wil kunnen sample'n ga je MPC-en.

Als je een super sequencer met meerdere invoermogelijkheden (step, grid, realtime), 16 toewijsbare controllers, drumpads en goede sounds met lekkere filters wilt, dan ga je voor de XL/MP. Ding heeft ook nog eens 2 midi outs en XMIX.

Als je sec een leuke sequencer wilt, dan ga je voor de QS.

Zo zie ik het. En nu kap ik ermee :)

Succes maar weer!

Back