fasttracker & midi syncen?

chielos

...
ik heb nu thuis wat midi spulletjes staan en een hele oude 486 met fasttracker.
(daar heb ik vroeger heel veel muziek mee gemaakt)
nou is mijn vraag of ik dit via midi zou kunnen syncen om zo lekkere lofi beats te maken.
hoe zou dat moeten en is dat uberhaubt mogelijk met fasttracker?

bij voorbaat dank,
chielos

Misschien niet helemaal on-topic,
maar er zijn zeker trackers die het kunnen. noise-tracker dacht ik?
Ik heb hier ook ergens een midi-tracker gedownload dacht ik.
Of fasttraker dat kan... daar kan ik mij echter niet over uitspreken.
Noise draait ook niet meer op een 486 vrees ik...

anywayz, succes!!

Voor zover ik me kan herinneren heeft FT2 geen MIDI support. Impulse Tracker kan wel iets met MIDI, maar tot op welk niveau weet ik niet precies (kan het hier op m'n werk ook niet testen).

Mocht je die 486 toch niet meer willen gebruiken en een zwaardere machine in willen zetten, dan kan ik je aanbevelen om Renoise te gaan gebruiken.

Origineel geplaatst door MSXUser
Mocht je die 486 toch niet meer willen gebruiken en een zwaardere machine in willen zetten, dan kan ik je aanbevelen om Renoise te gaan gebruiken.

alleen heb ik op die 486 nog zoveel materiaal staan dat ik nog zou willen gebruiken dat ik het zonde vind om over te stappen op iets anders...

Origineel geplaatst door chielos
alleen heb ik op die 486 nog zoveel materiaal staan dat ik nog zou willen gebruiken dat ik het zonde vind om over te stappen op iets anders...
Renoise leest ook XM en XI bestanden :)
Misschien toch IT maar eens proberen?

ik heb zelf met impulse tracker gewerkt en het zou wel enige vorm idd van midi moeten ondersteunen, maar om het als slave mee te laten draaien... pfff denk het niet.. wat je wel kan doen is gewoon beats maken in Fast of Impulse en die gebruiken in je tracks..

Ik zou renoise proberen.. Die heeft redelijke midi support + VST! dit lijkt me de ultieme tracker voor de mensen die meer willen dan alleen aiff en wav sampletjes gebruiken + je kan al je oude materiaal erin gebruiken en je kan renoise zo instellen dat het dat klassieke Fasttracker feeling en look heeft :)

www.renoise.com als ik me niet vergis

FT2 kan wel midi noten versturen en ontvangen (op het geselecteerde instrument) als je de juiste geluidskaart hebt
, maar geen midi clock mogelijkheden

Impulse Tracker heeft wel midi clock , deze heb ik ook live gebruikt en de X0X'en liepen vrolijk mee

Voor zover ik me kan herinneren heeft FT2 geen MIDI support.

Denk nog eens heel goed na ....

Attachments

• bakft3beta025.zip
    642,3 KB · Bekeken: 123
Voor zover ik me kan herinneren heeft FT2 geen MIDI support. Impulse Tracker kan wel iets met MIDI, maar tot op welk niveau weet ik niet precies (kan het hier op m'n werk ook niet testen).

volgens mij had ft2.04 wel midi support

ik heb gewerkt met ft2.06 en 2.08, beide hadden midi support en ft2.08 kan met waves omgaan, maar heeft een veel minder goeie attack (fade alle samples soort van in voordat je ze hoort, gaat ten koste van je tiksnares en pok bd's).

Ik zou als ik jou was een pc gebruiken met bv renoise, ziet er erg goed uit moet ik zeggen, en inderdaad gewoon ala ft2 doorwerken incl nieuwe ontwikkelingen zoals vst's.xm's zijn door bijna alle tracker prgs te lezen.

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem; ik zou graag beats enzo op een tracker manier willen maken (ft2 was ook echt retestrak btw), maar wil toch mijn hardware blijven gebruiken. Kan dit met renoise? Kan ik daarmee ook gewoon a la cubase mijn verschillende midi-outputs gebruiken, en alle midi op een fatsoenlijke manier editen?

Zou best een mooie uitvinding zijn!

grappig dat er nog zoveel replies zijn over zoiets als dit!
thnx allemaal :)
ga maar eens kijken of ik een pctje kan scoren waar renoise op draait!

Denk dat dit wel het antwoord is! Draait iig stabieler dan Renoise.

http://www.metamacro.com/awezoom/skale/downloads.htm

* Full Keyboard Customization
* FUN GAME: Create your own custom games while you listen to your best track.
* FUN VISUAL: Add your own special effects to the visual player, or use it to synchro with your demo.
* Run it in Windows mode (800x600) or the OLD MS-DOS fullscreen Mode!

* 64 Tracks / 256 Virtual Tracks when playing.
* Selectable Sample Compression
* WAV RENDER (8, 16, 32 bits)
* Full Midi IN/ OUT
* Configurable Sample Rate (from 8KHz to 192KHz)
* High Quality Mixing: 32bit float point mixer for Impressive Output Quality
* Support for VST Instruments and Effects
* Support for built-in filters and effects
* Stereo Samples
* New Note Actions Support.
* MULTI-ENVELOPE SUPPORT: Assign different Envelopes to the same Instrument parameter(volume,pan,cutoff,resonance) and let them act how you need it.
* Interpolate all the parameters in a block (volumes, effects, etc) to create fades between 2 values.
* Track view of 4,8, 16 , 24 or 32 tracks simultaneously.
* Sample Editor for basic Sample Actions (loop, edit, etc)
* DirectSound Output (Enabled from v0.71 and higher)
* XI Instruments Support. And also SKI (Skale Instruments)
* Support for ASIO multi I/O cards (Under Work)
* Tested under Windows 98, 2000 and XP.
* SAVE AS SKM (Skale Module), MOD and XM
* Keybs & mouse buttons repeat velocity configurable (added Left mouse button delay/rep)
* FX Routing
* Effects and filters Groups

capture5.jpg

capture2_big.jpg

capture3_big.jpg

Origineel geplaatst door Fokov
Ik zit een beetje met hetzelfde probleem; ik zou graag beats enzo op een tracker manier willen maken (ft2 was ook echt retestrak btw), maar wil toch mijn hardware blijven gebruiken. Kan dit met renoise? Kan ik daarmee ook gewoon a la cubase mijn verschillende midi-outputs gebruiken, en alle midi op een fatsoenlijke manier editen?

Zou best een mooie uitvinding zijn!

Ja en Ja. Aan de midi ondersteuning kan nog een hoop verbetert worden, maar op dit moment is het al zeer goed bruikbaar.

Wat je precies met 'midi editten' bedoeld weet ik niet :)

Behalve de mixer heeft Renoise alle features die Skale ook heeft, en nog meer dan dat (zoals automation).

Ook vind ik persoonlijk dat er veel te zeggen valt voor een stabiel team achter het softwarepakket wat je gebruikt. Renoise heeft dat gewoon en ze werken er continu aan.
De registratie kost dan $45 (of gratis als je geen ASIO & de wavewriter gebruikt) maar dat is een schijntje voor een pakket wat je veelvuldig gebruikt.

Ik heb Skale geprobeert uit nieuwschierig maar ik kon er niet echt veel mee. De interface komt bijzonder antiek over...maar smaken verschillen natuurlijk. Ik kan als voormalig Impulse Tracker gebruiker goed overweg met Renoise met wat kleine aanpassingen aan de GUI.

Ze zijn beide heel oke maar het is maar net wat je wilt natuurlijk. Je kan ze beide gratis downloaden dus leef je uit :)

Ziet er zeker wel goed uit! Die plaatjes brengen mij in een vreemd soort nostalgische vervoering...

Met midi-editten bedoel ik het intekenen van midi-noten en data (cc's enzo) en het gemakkelijk kopieren daarvan. Dat soort werk. Ik neem aan dat dat wel in orde is. Ik denk dat ik, als ik eindelijk een keer een nieuwe pc ga aanschaffen in ieder geval renoise uit ga checken... Dat zou wel eens de redding van mijn muzikale liefde en carriere kunnen zijn, zit nu nl in een muziek-dip.

Thanks voor de info!

Als je nostalgisch maar toch modern wilt werken is Ztracker ook een aanrader. zeker voor de mensen die altijd met IT hebben gewerkt. Ik gebruik niets anders dan Ztracker omdat ik niet kan wennen aan de manier van werken met bijv Logic. Trackers heersen gewoon! 8)

Back