hoe krijg je ranzigheid?

De Bassdrum door een oscilator halen en er een vette square er op zetten. Dat werkt wel.

ik weet niet met wat voor vreemde modulaire synths jij werkt maarre dit klintk wel bijzonder vaag ;)

Olaf

bedoel je een oscillator met een square wave laten triggeren door een bassdrum?

Olaf

Ik denk van wel. Ik ben een beetje met oscilatoren aan het klooien voor leuke sounds. Ik ga van The Colony of Slipperman een trance versie maken. Ben ik ook weer eens creatief.

ehhh >:|

ehhh >:|

1 subtiele gain
2 dynamiek verschillen door dezelfde geluiden via een ander ''path'' te bewerken (maar ook accenten dragen bij aan ranzigheid )
2 een echte room met speakers en mic's >:|
3 sidechaining (geeft een drummer effect ''if used right'' op bijv hihats snare en bassdrum) let wel op : bijv de snare via side chain zodat hij bij impact de hihat wegdrukt
4 veel snares subtiel en met veel dynamiek verschillen over elkaar leggen, liefst 16 bars lang (heeft ook weer effect via de echte room )
5 sample snares MET het zuiggeluid ervoor
en start de midi note wat eerder
(let op als je lichaam begint te funken heb ik het niet gedaan hoor >:| )
6 gebruik samples en resample de hap. Wees niet bang om destructive te werken. Kost tijd maar scheeld een hoop, zo leer je namelijk keuzes te maken.
7 voor de gebruikelijke ranzigheid wil ik graag naar me kitlist verwijzen :)

zo ik ga NOGmaals Victer Duplaix - Dj Kicks luisteren

Voor andere ranzigheid heb ik ook nog wel een leuk receptje.

www.onzin.com

Staan soms ranzige dingen op. Een hardcore sex site wil het ook wel doen. Als je die plaatjes inscant enverwerkt krijg je misschien ook wel wat leuks. (Zie een paar forums verder. Dit is echt bizar)

Re: ehhh >:|

Re: ehhh >:|

Origineel geplaatst door MadR

sidechaining (geeft een drummer effect ''if used right'' op bijv hihats snare en bassdrum) let wel op : bijv de snare via side chain zodat hij bij impact de hihat wegdrukt

Sidechaining??Is dat een drumroom reverb ofzo?

Rotary speaker, Flanger, Pitch bending met modulatie (voor bass en gitaar), Vette distortion en veel met je eq rommellen. Je kunt ook slechte kwaliteit speakers gebruiken en dat opnemen. Kan ook heel leuk klinken.

Hele snelle pan (heen en weer) met de volle bandbreedte.

Distortion hoef je niet altijd als insert effect te gebruiken maar kan ook op een aux send zodat je clean en gedistort signaal kan mixen als je dit met een lange reverb combineert heb je een extra laagje viezigheid die je naar behoeven kan bijmixen.

Verder kan je natuurlijk sampletjes van tape hiss en krakende platen gebruiken voor wat extra authentieke sound.

oxy-yan, met sidechaining laat je het geluid wat je door de compressor haalt door een ander geluid dan zichzelf beinvloeden. hoe meer bassdrum je bijv. op de side-chain instuurt hoe meer het volume harder/zachter.. "meezuigt"

Voor de rm1x-ers onder ons:
Ranzig wordt het wanneer je 16-e toms/hihats enorm snel laat triggeren door bijv de mididelay op 30 te zetten. Op een gegeven moment krijg je een basserige bromtoon. Die kan je dan samplen :)

Back