[TRACK] The Land and the Sea!!! ***Finished***

Unic

El Musica
Hallo!!!

Mijn nummer The Land and the Sea is klaar. YEAHHHHH:D
Met erg veel plezier gemaakt!

Een nummer met twee gezichten.

Eerste deel:
Onheilspellende oceaan. (meer en rauwe muziek vorm)

tweede deel:
Het zekere vaste land. (meer een zoete muziek vorm)

Het meest ingewikkelde nummer wat ik tot nu toe gemaakt heb.
*compositie technisch
*geluidstechnisch
*programma technisch

Ik heb er voor heel veel mijn ideeen in kunnen verwerken die ik al lange tijd heb:)
Dank voor de goede adviezen qua mix en geluid!!!

Misschien niet iedereens smaak. Maar ik ben er trots op:)

Groetjes Unic!

Reacties zijn welkom

The Land and the Sea

nou zo'n enthousiaste post dan ga ik ook luisteren en een reactie geven!:

lekkere percussiee, wel een standaard bas patroontje (moet kunnen af en toe :) ) erg fris, helder, vrolijk nummer

Ik moet zeggen het nummer boeit zeker: erg afwisselend, nooit saai, veel verschillende geluiden, akkoorden, je hebt er duidelijk veel tijd aan besteed!

heej man...is weer beter geworden!

ik vind alleen nog steeds de snairdrum iets te opvallend, oftewel hij zit net niet helemaal lekker in de mix.

maar hij is lekker...wel heel erg happy op een gegeven moment, maarja daar had je me al voor gewaarschuwd ;)

next mission: the land!

Damn, bijzonder knap. Lekker afwisselend. Boeiend is het.

Vooral de krijsende meeuw op 2.19 is erg leuk :)

Gr G

:) :okdan: :)

Dit klinkt erg lekker, Arnoud ;). Die snare zit inderdaad niet echt goed in de mix. Hij staat niet te hard, maar het geluid is minder geschikt om bij de andere geluiden te zetten. Maar voor de rest ... petje af!

De compositie is vlot en afwisselend ... er gebeurt van alles gedurende de song: effecten, akkoorden en sequences die mekaar afwisselen.

Het tweede deel klinkt heel opgewekt ... ik vind trouwens die bassequence best wel goed, ook al is ie dan nogal standaard. Ik hoor hier veel gelijkenissen met Nova, trouwens (hoe zou dat komen ;) ). Alleen jammer dat ook hier de snare een beetje afbreuk doet. Ik zou eerder een snare zoeken met een beetje meer 'body' ... meer een acoustiche sample dan een electronische, zoals in Wonderland gebruikt werd (maar da's puur naar m'n eigen smaak beoordeelt natuurlijk).

Creëer zo een 10-tal nummers en hop met die CD :) :) :)

:doei:

@Hans
@Danny

Ik zal vandaag nog eens kijken naar een acoustische snair, misschien wel een goed idee ja...

@Danny

ff 10 van dit soort nummers....hahahaha...zal mijn inspiriratie wel ff moeten aanspreken dan: :dubbel:

@Gossen

Het is aan Arend:D

Re: [TRACK] The Land and the Sea!!! ***Finished***

Origineel geplaatst door Unic
Hallo!!!

Mijn nummer The Land and the Sea is klaar. YEAHHHHH:D
Met erg veel plezier gemaakt!

Een nummer met twee gezichten.

Eerste deel:
Onheilspellende oceaan. (meer en rauwe muziek vorm)

tweede deel:
Het zekere vaste land. (meer een zoete muziek vorm)

Het meest ingewikkelde nummer wat ik tot nu toe gemaakt heb.
*compositie technisch
*geluidstechnisch
*programma technisch

Ik heb er voor heel veel mijn ideeen in kunnen verwerken die ik al lange tijd heb:)
Dank voor de goede adviezen qua mix en geluid!!!

Misschien niet iedereens smaak. Maar ik ben er trots op:)

Groetjes Unic!

Reacties zijn welkom

The Land and the Sea

Ik vind het prachtig hoe jij eigenlijk bij elke track die je post al aangeeft hoe goed ie wel niet is...is niet echt bescheiden zeg maar. Nu hoef je niet altijd bescheiden te zijn maar het is soms wel erg storend. Laat mensen gewoon zelf er iets bij verzinnen ipv de verhalen over zoete zeemeeuwen en onheilspellende oceanen. Je zult zien dat je dan erg uiteenlopende en verassende reacties krijgt!

Ik heb express je track niet beoordeeld omdat je aan mijn commentaar niets zo hebben. Maar denk 's na over de manier waarop je je tracks aankondigt. 8)

Re: Re: [TRACK] The Land and the Sea!!! ***Finished***

Origineel geplaatst door Nolet
Ik vind het prachtig hoe jij eigenlijk bij elke track die je post al aangeeft hoe goed ie wel niet is...is niet echt bescheiden zeg maar. Nu hoef je niet altijd bescheiden te zijn maar het is soms wel erg storend. Laat mensen gewoon zelf er iets bij verzinnen ipv de verhalen over zoete zeemeeuwen en onheilspellende oceanen. Je zult zien dat je dan erg uiteenlopende en verassende reacties krijgt!

Ik heb express je track niet beoordeeld omdat je aan mijn commentaar niets zo hebben. Maar denk 's na over de manier waarop je je tracks aankondigt. 8)

?!:confused:

Volgens mij was dit mijn eigen gevoel bij het maken van de track....... (heeft niks met bescheidenheid te maken)
Dus zet ik dat erbij......

Als jij of iemand anders wat anders hoort mag ie het kwijt.:)
Ik vind het storend dat jij me probeert te vertellen hoe ik een track moet aankondigen, laat de maker van zijn track in haar of zijn waarde zou ik zeggen.
Ik vind het fijn dat je express niet mijn track beoordeeld maar alleen commentaar geeft op wat ik zeg...Dan weet je dus niet eens waar je het over hebt...Denk daar eens over na 8)

No hard feelings hoor.:) Best grappig waar mensen op letten.

Groetjes

Re: Re: Re: [TRACK] The Land and the Sea!!! ***Finished***

?!:confused:

Volgens mij was dit mijn eigen gevoel bij het maken van de track....... (heeft niks met bescheidenheid te maken)
Dus zet ik dat erbij......

Als jij of iemand anders wat anders hoort mag ie het kwijt.:)

Groetjes

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het voor jou waarschijnlijk interessanter is om te horen wat iemand van je muziek vind zonder preconcepties. Iemand moet er zeg maar "blank" ingaan en dan zijn eigen invulling geven. Dit werk je niet in de hand door al voor te kauwen wat er staat te gebeuren.
In een museum moet een schilderij ook mooi zijn zonder het begeleidende tekstje....

Ik heb je track niet beoordeeld omdat ik je genre persoonlijk niet erg leuk vind. Heeft niets met de kwaliteit of gebrek daaraan te maken, zo moet je dat niet zien. Ik probeer je dus alleen te helpen en niet af te zeiken.

Re: Re: Re: Re: [TRACK] The Land and the Sea!!! ***Finished***

Ik bedoel alleen maar te zeggen dat het voor jou waarschijnlijk interessanter is om te horen wat iemand van je muziek vind zonder preconcepties.

hahahaha:)

Misschien dus wel niet? Hoe zou jij kunnen weten wat ik interessant vind?!?!? Je kent me niet eens.:)

Preconcepties of niet. Dit was het gevoel en het verhaal erachter. Niemand die mij daaraf kan brengen. immers het is iets persoonlijks.

Bedankt voor je bijdrage en heldere standpunt.:biertje:
(Misschien beter om mijn berichten verder te negeren dan hoef je je ook niet te ergeren en blijft mijn thread schoon van onzinnige discussies over hoe iemand gevoelsmatig met muziek om gaat en dat daarbij ook verteld:) Mijn dank alvast. :luv: )

Einde discussie.

Iemand nog reacties op het nummer .....?

Ik zal eerlijk zijn, ik ben niet zo weg van die al te happy melodietjes, maar het gaat erom dat je iets overtuigends in jouw stijl hebt neergezet. Het zit goed in elkaar en je kan horen dat er serieus aan is gewerkt. Kan weinig verbeterpunten verzinnen naast hetgeen reeds is gezegd over de snare.

Origineel geplaatst door Bahamut
Ik zal eerlijk zijn, ik ben niet zo weg van die al te happy melodietjes, maar het gaat erom dat je iets overtuigends in jouw stijl hebt neergezet. Het zit goed in elkaar en je kan horen dat er serieus aan is gewerkt. Kan weinig verbeterpunten verzinnen naast hetgeen reeds is gezegd over de snare.

tnxx:)

Volgende nummer wordt wat minder blij, wil dat ook wel eens proberen. Meer jou richting inderdaad.

Nolet kerel, ik snap deze reactie ook niet helemaal. Heb je niks beters te doen met je tijd!? :duivels:

Kom op jongens, laten we ophouden met elkaar van dichtbij met een automatisch wapen kapot te schieten, ik denk dat dan de wereld er een stuk beter uit zou zien.

@Unic
Ik vind de geluidskeuze niet schitterend... een general midi electrische gitaar enzo..... uhrm..... hmmmm.... en zo zijn het qua geluiden allemaal niet zo mijn dingen. Maar wel goed te horen dat je je eigen ding doet!

Origineel geplaatst door dob

@Unic
Ik vind de geluidskeuze niet schitterend... een general midi electrische gitaar enzo..... uhrm..... hmmmm.... en zo zijn het qua geluiden allemaal niet zo mijn dingen. Maar wel goed te horen dat je je eigen ding doet!

Hehe het is zeker mijn eigen ding:) Tja, je moet er van houden. Al merk ik wel dat ding wel erg evolueert de laatste tijd.:)

...wat betreft de geluidskeuze...

Wegens beperkingen (lees: grote) van mij pc, pentium 1, kan ik geen vst plugins draaien, of multiple fx, wat inhoud dat ik het moet doen met de geluiden die ik heb. En hier en daar een fx'je:)

met goede vst instrumenten, die ik wel heb, zou ik zeker op zoek zijn gegaan naar betere andere en waarschijnlijk ook mooiere geluiden. =(

Meer fx houd in dat ik het sfeer beeld nog heel anders weg had kunnen zetten...

Iets voor de toekomst...:)

...wat betreft de geluidskeuze...

Wegens beperkingen (lees: grote) van mij pc, pentium 1, kan ik geen vst plugins draaien, of multiple fx, wat inhoud dat ik het moet doen met de geluiden die ik heb. En hier en daar een fx'je:)

Okay, maar ja met weinig kun je nog gewoon iets vets qua geluid neerzetten..... en hoef je niet meteen een general midi gitaar (=() te gebruiken.... https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27464

unic, schrijf het anders multitrack weg zodat je geen vst's meer hoeft te laden en ga dan fx gebruiken...(voor zover mogelijk, soms heb je je fx nodig om bv een track met meer gevoel in te spelen)

Origineel geplaatst door hansbakker
unic, schrijf het anders multitrack weg zodat je geen vst's meer hoeft te laden en ga dan fx gebruiken...(voor zover mogelijk, soms heb je je fx nodig om bv een track met meer gevoel in te spelen)

Ik snap denk ik wat je bedoelt:)

Ik tweak ook de meeste bijgeluiden in cooledit met fx'jes nadien.

Alleen met grote bestanden heb ik dan hetzelfde probleem.

Ik bedenk me nu wel dat ik eventueel spoor per spoor uit fuityloops zou kunnen halen om er meer fx op te zetten. Maar ja dat wordt ook erg lastig en onhandig.

En het geluiden zelf tweaken, is voor mij erg nieuw allemaal.:)

Maar goed, met beperkte middelen wordt je steeds vindingrijker:) Ik vond dit al een hele prestatie, volgende nummer zal ik de lat weer wat hoger leggen:)

Origineel geplaatst door dob
Okay, maar ja met weinig kun je nog gewoon iets vets qua geluid neerzetten..... en hoef je niet meteen een general midi gitaar () te gebruiken.... https://www.synthforum.nl/forums/sho...&threadid=27464

haha, goed voorbeeld inderdaad:) Zoals ik al zei: Het is voor mij nieuw om geluiden helemaal te gaan herbewerken.
Al doende leert men:)

Bedoelen we nu dat we op 1 track het kale geluid opnemen en op een ander audio spoor de FX zodat je altijd nog het orginele signaal hebt maar de fx er bij of weg kan draaien via het 2de audio spoor?

Trouwens het nummer is echt vooruitgegaan.
Alleen ik hou niet van die lead sound op 3.03.

Back