sublaag (hardcore)kick strak krijgen

Nightstorm

Ouwe rot
yo mensen misschien kan jullie expertise me misschien ff helpen:

ik heb heel vaak met kicks dat 't sublaag zo lelijk klinkt, van dat gewoemwoemwoem...maak op verschillende manieren kicks, met software gaat t al heel gauw fout met dat laag, met oversturen op me mixer gaat t vaak beter (originele kick erbij mixen) maar die moet ik dan samplen met een sblive en daar verlies je dat laag weer aardig mee...low bijdraaien op me behringer dat zwabbert al helemaal alle kanten op, tis een beetje strak te krijgen door een highpassfilter te gebruiken zodat je een "peak response" (zo heet t geloof ik), maar daar ben je al heel snel diepte mee kwijt

hoe krijg je dat laag lekker strak?

Open deur, maar gooi daar die SBLive door en koop een betere (zijn er nog slechtere?) geluidskaart.

En dat oversturen op je mixer krijg je alleen meer hoog door. Je kapt als het ware de topjes van die kick golven af en maakt meer blokgolven.

Maar strakke en aggressieve compressie scheelt ook bakken. En veel met de EQ spelen.
En een echte aanrader is dan die fishfilets. Met name de BlockFish. En als 1tje niet vet is plak je d'r 2 achter elkaar.

http://www.digitalfishphones.com

Veel met je eq experimenteren, er zijn niet echt gouden regels voor een strak sublaag, in ieder geval kan ik zeggen dat behringers mixers aardig kunnen blubberen tijdens het oversturen. Misschien is een subharmonic 19"kastje iets voor je zoals de behringer ultrabass ?
Multiband compressor kan de boel in toom houden, als optie.
Veel producers werken liever met samples, omdat je dan weet wat je krijgt (ook in je sublaag dus).

het is mijn ervaring dat het gerommel in het laag alleen met goeie monitoren kan worden opgelost, mix je het hierop, dan wil het op de goedkopere speakers ook wel klinken..

Origineel geplaatst door fuse
Open deur, maar gooi daar die SBLive door en koop een betere (zijn er nog slechtere?) geluidskaart.

En dat oversturen op je mixer krijg je alleen meer hoog door. Je kapt als het ware de topjes van die kick golven af en maakt meer blokgolven.

Maar strakke en aggressieve compressie scheelt ook bakken. En veel met de EQ spelen.
En een echte aanrader is dan die fishfilets. Met name de BlockFish. En als 1tje niet vet is plak je d'r 2 achter elkaar.

die sblive gaat er ook als eerste uit zodra ik geld heb :)

dat oversturen het laag eruit trekt weet ik, daarom mix ik het origineel er ook bij :D

zal s ff checken wat kaptein iglo d'rmee doet ;)

tip of today:
Zoek ook ff op het dsf... ;)

Origineel geplaatst door fuse

had ook dat probleem. die blockfish vericht idd wonderen.

Origineel geplaatst door Nightstorm
die sblive gaat er ook als eerste uit zodra ik geld heb :)

dat oversturen het laag eruit trekt weet ik, daarom mix ik het origineel er ook bij :D

zal s ff checken wat kaptein iglo d'rmee doet ;)

Het orgineel bij mixen....uuh ok

hoe heb je je bassdrum gepanned?
en waar maak je je bassdrum mee(het orginele geluid....909sampel of een softsynth?)

Origineel geplaatst door Catscan
Het orgineel bij mixen....uuh ok

hoe heb je je bassdrum gepanned?
en waar maak je je bassdrum mee(het orginele geluid....909sampel of een softsynth?)
als ik het origineel erbij mix dan heb ik meestal geen problemen met dat laag voorzover ik me kan herinneren, alleen als ik m opneem dan is t minder, moet er weer laag bij ge-eq'd worden...dus zolang ik nog geen geld heb voor een goede geluidskaart blijft dat een probleem

maak meestal kicks met samples van een 909 of dat pakketje dancekicks dat hier een tijdje terug gepost is

me bassdrum keil ik verder altijd mono

op de een of andere manier lijkt t sublaag los te zitten van de kick zelf ofzo

maak meestal kicks met samples van een 909 of dat pakketje dancekicks dat hier een tijdje terug gepost is

me bassdrum keil ik verder altijd mono

op de een of andere manier lijkt t sublaag los te zitten van de kick zelf ofzo

pfff tsja.....

Heb je al door gelust op je mixer....misschien moet je dat ff proberen....en probeer je kick altijd op analoge spullen op te fucken...digitaal zuigt echt!

Origineel geplaatst door Catscan
pfff tsja.....

Heb je al door gelust op je mixer....misschien moet je dat ff proberen....en probeer je kick altijd op analoge spullen op te fucken...digitaal zuigt echt!
ja dat doe ik dus ook vaak maar dan zit ik met dat samplen met de sb...live lukt niet, daar krijg ik zoveel herrie mee omhoog dat t mij in elk geval niet lukt daar iets mee te doen

wordt misschien toch tijd voor een sherman :D

Ik zorg in ieder geval altijd dat het oorspronkelijke geluid zo goed mogelijk is... Soms maak ik kicks die zonder eq gewoon goed, hard en zuiver klinken. Oversturen met mn mixer doe ik nooit, alleen bij de 909..

had jij niet een E-Mu sampler ?

daar zit een heel nauwkeurige EQ in ( niet realtime,maar werkt goed..)

en anders : compressie of gewoon ADSR goed afstellen...

ja dat doe ik dus ook vaak maar dan zit ik met dat samplen met de sb...live lukt niet, daar krijg ik zoveel herrie mee omhoog dat t mij in elk geval niet lukt daar iets mee te doen

wordt misschien toch tijd voor een sherman :D

Ik weet het niet hoor maar volgens mij kun je ook gewoon samplen met je sampler. Het ding heet daarom ook zo volgens mij ;)

Denk dat het ergste wat je kan overkomen met samplen met die E-mu is dat het geluid iets vetter er uit komt dan dat het er in ging. Ik neem aan dat je samples kunt transferren tussen je pc en je sampler?

Origineel geplaatst door bikkel
Ik weet het niet hoor maar volgens mij kun je ook gewoon samplen met je sampler. Het ding heet daarom ook zo volgens mij ;)

Denk dat het ergste wat je kan overkomen met samplen met die E-mu is dat het geluid iets vetter er uit komt dan dat het er in ging. Ik neem aan dat je samples kunt transferren tussen je pc en je sampler?
euh...dan moet je al resamplen, want de kick komt uit me sampler, wordt overstuurd en moet daarna nog 's gesampled worden...voor zover ik weet kan ie dat niet :)

dione> die eq ga ik 's proberen, doe niet zoveel met de dsp-functies op de e-mu omdat ik er altijd wat para van word maar er ff in duiken is niet zo'n slecht idee :)

Hmmm. Het is wel de moeite waard volgens mij als je eens wat dieper in dat ding gaat duiken.

Of je koopt gewoon een fatsoenlijke geluidskaart.....er staat nog een Delta 10/10 hier te koop zag ik.

euh...dan moet je al resamplen, want de kick komt uit me sampler, wordt overstuurd en moet daarna nog 's gesampled worden...voor zover ik weet kan ie dat niet :)

dione> die eq ga ik 's proberen, doe niet zoveel met de dsp-functies op de e-mu omdat ik er altijd wat para van word maar er ff in duiken is niet zo'n slecht idee :)

die EQ is vrij precies,maar wel traag... met Undo/Redo kun je makkelijk vergelijken...keppum vaak gebruikt ( Esi-32 had ik )

Goeie boxen en veel volume.
Eerst alle mogelijkheden kennen eq, compressie , distortion ,Enhancer , etc.
Dan er op los experimenteren.
De ene kick is de andere niet(sample wel ,mijn 909 niet :) ).

Volgens mij betekent re-samplen iets anders dan je sample nog een keer opnemen...:eureka:

Origineel geplaatst door The Unholy
Volgens mij betekent re-samplen iets anders dan je sample nog een keer opnemen...:eureka:
wat betekent 't dan wel?

Back