Ik heb in de auto een bluetooth-ontvang-FM-zendertje. Misschien ken je ze. Die stuurt de bluetooth-audio van mijn telefoon door naar mijn autoradio, als FM-radio-signaal. Mijn telefoon wordt op die manier een soort radio-stationnetje in het klein.
Tijdens mijn ritjes in de spits passeer ik nog wel eens vrachtwagens, en die verstoren dan het signaal. Het signaal raakt dan heel iets van koers, en klinkt dan ook alsof het "ernaast" zit. Vooral zodra de bassdrums erin kicken.
En dat klinkt zó vet. Haha.
Nu is mijn vraag: hoe zou ik dat opzettelijk in mijn muziek kunnen krijgen?
Een opname van de radio maken, terwijl ik het signaal er iets naast draai, da's een optie. Maar volgens mij is het een superkleine verschuiving, niet zeker of ik dat met de hand voor elkaar krijg.
Daarnaast, ik ben gewoon benieuwd of het ook met software zou kunnen. Hebben jullie ideeën?
Als er al iets voor bestaat: ik lees het graag.
Maar hierover nadenken, en het proberen te bouwen in Voltage Modular lijkt me net zo leuk. En leerzaam. En een pain-in-the-ass, waarschijnlijk, haha..
Cheers
p.s. mods, deze had wellicht onder "Overig Software" gemogen, my bad..
Tijdens mijn ritjes in de spits passeer ik nog wel eens vrachtwagens, en die verstoren dan het signaal. Het signaal raakt dan heel iets van koers, en klinkt dan ook alsof het "ernaast" zit. Vooral zodra de bassdrums erin kicken.
En dat klinkt zó vet. Haha.

Nu is mijn vraag: hoe zou ik dat opzettelijk in mijn muziek kunnen krijgen?
Een opname van de radio maken, terwijl ik het signaal er iets naast draai, da's een optie. Maar volgens mij is het een superkleine verschuiving, niet zeker of ik dat met de hand voor elkaar krijg.
Daarnaast, ik ben gewoon benieuwd of het ook met software zou kunnen. Hebben jullie ideeën?
Als er al iets voor bestaat: ik lees het graag.
Maar hierover nadenken, en het proberen te bouwen in Voltage Modular lijkt me net zo leuk. En leerzaam. En een pain-in-the-ass, waarschijnlijk, haha..
Cheers
p.s. mods, deze had wellicht onder "Overig Software" gemogen, my bad..
Laatst gewijzigd:
(met mijn schouders want achter t stuur snappie)