Nieuwe trancer: Predilection

Knap gemaakt. Je opzet begrijp ik "een vrolijke track". Het zit er wel in, maar in mindere mate.

Wat ik minder vind:
- Er zit geen gevoel in (klinkt koud en koel)
- Zit vol met cliches (die opkomende roffel snare, heb ik wel gehoord) Probeer is een mooie overgang te maken, zodat je die roffel niet nodig hebt (en tevens gebruik jij dit wel erg veel, komt op mij als luisteraar erg chaotisch over)
Ik raak een beetje gefrustreerd door dit nummer. Er zit weinig rust in (te geforceerd/overgeproduceerd)
- De lead (piano/clavecimbel?) komt me wel enorm bekend voor (waarschijnlijk een ITALO nummer)
- Pas op met galm (het lijkt een LIVE opname)
- Dit klinkt nu echt "Te Software Matig"

Maarja de minpunten, kunnen ook pluspunten zijn, want het zou zomaar een hitje kunnen worden.

Succes

Ik vind het nummer wel ok.
Dat het nummer lijkt op bestand nummer.?
Ja is dt niet met heel die trance het geval?
Het klinkt rete commercieel, maar maar desondanks toch een dikke voldoende voor deze track.

Groetjes
Kareltje

Origineel geplaatst door Catalunya
Knap gemaakt. Je opzet begrijp ik "een vrolijke track". Het zit er wel in, maar in mindere mate.

Wat ik minder vind:
- Er zit geen gevoel in (klinkt koud en koel)
- Zit vol met cliches (die opkomende roffel snare, heb ik wel gehoord) Probeer is een mooie overgang te maken, zodat je die roffel niet nodig hebt (en tevens gebruik jij dit wel erg veel, komt op mij als luisteraar erg chaotisch over)
Ik raak een beetje gefrustreerd door dit nummer. Er zit weinig rust in (te geforceerd/overgeproduceerd)
- De lead (piano/clavecimbel?) komt me wel enorm bekend voor (waarschijnlijk een ITALO nummer)
- Pas op met galm (het lijkt een LIVE opname)
- Dit klinkt nu echt "Te Software Matig"

Maarja de minpunten, kunnen ook pluspunten zijn, want het zou zomaar een hitje kunnen worden.

Succes

Nu ik dit zo lees, vind ik dat je wel gelijk hebt. Het nummer zit nog iets te vol, met weinig rustpunten, en komt daarom ook wat gestresst over. Ook heb ik iets te enthousiast gebruik gemaakt van de snares. Thnx voor de kritiek!

Ik schrijf op wat me het eerst te binnen schiet, komt 'ie:

- veel te veel galm op alles, ik zou hem veel droger houden.
- alleen een ofbeat-basje klinkt te dun en gedateerd, combineren met een rollende bas scheelt al een hoop.
- Misschien kun je wat meer spelen met de leadsynth met extra noten en velocity etc. om de boel wat meer te laten stuiteren.
- snareroll moet je idd mee uitkijken, hebben we wel gehad.
- na de break moet hij veel harder vallen, nu is het een maatje rust en ploink, te soft.
- de track als geheel moet veel agressiever.

En dan de positieve punten :)
- mooie instrumentale break.
- opbouw klinkt logisch.
- effecten erachter zijn goed gekozen
- bloedcommercieel, maar met de zomer voor de boeg zie ik de Ibiza-clip met chicks en speedboten al voor me.

Mijn advies - voor wat het waard is -: mix hem droger en agressiever af en stuur hem naar Digidance (Klubheads etc.), zij beschikken ook over een enorme studio, dus wie weet.

rutger

hij mag idd droger...

beats vind ik te zacht staan trouwens..
het klinkt als een cover...kan niet op de naam komen.
Dit heeft echt een veel dikkere lead nodig, en een zangeres.
Een goede basis voor een commercieel nummertje.

Niet echt mijn ding,maar wel leuk. Ik denk niet dat zoiets uberhaupt in Ibiza gedraait word,maar eerder zon Hit explosie cd vult,mischien iets voor de klubbheads ja.

Wel leuk gemaakt hoor! maar vind het allemaal maar goedkope rotzooi zulk muziek,dat is geen muziek meer kauwgomballen trance

Origineel geplaatst door Outskirt
Nu ik dit zo lees, vind ik dat je wel gelijk hebt. Het nummer zit nog iets te vol, met weinig rustpunten, en komt daarom ook wat gestresst over. Ook heb ik iets te enthousiast gebruik gemaakt van de snares. Thnx voor de kritiek!

Ja, volgens mij heb je het allemaal wat "te mooi" willen doen, waardoor dit juist averechts is gaan werken.
Misschien zitten er gewoon teveel elementen in. Probeer anders eens de opbouw opnieuw te doen en desnoods diverse elementen te laten vervallen of maar 1 keer in het stuk te laten terugkomen.
De piano klank laat het inderdaad klinken als "kauwgomballentrance". Probeer eens voor het idee die sound te vervangen door een "mooie klank", want die pianoklank doet het een beetje "goedkoop" klinken. En tevens de ene piano is de andere niet.

Ook hoor ik nu dat je qua frequenties teveel in het middengebied zit met alles. Op de bass zou ik zowieso weinig galm doen.

groet

Back