Gezocht: Korg Minipops

Status
Please reply by conversation.
Minipops 7

Minipops 7

Ik vind een aardig stukje over een Jarre enthousisast met een Korg Minipops 7. Is er iemand die dit trucje heeft geprobeerd?

The unit features a unique flaw (or feature depending on how you look at it) whereby you can depress multiple rhythm selections simultanously to create more varied triple time patterns WITHOUT putting additional strain on the internal fuse (so I'm assured.) This is how Jean Michel Jarre conjured the unique patterns of the Oxygene parts 2 and 4 beats (a combination of 'Slow Rock' and 'Beguine' with the Tambourine turned off and the slightly grating 'Guiro' sound lowered.

Ik zou het zeer waarderen als ik van het resultaat een sample mag ontvangen :kroon:

Volgens mij werkt dat 'trucje' met een heleboel ritmeboxen. Met mijn Eminent Rhitmix werkt het prima, in ieder geval.

De echte minipops die-hards zullen mij nu wel een barbaar vinden, maar HIER een link(mp3) naar een minipops emulatie op de Virus.

Patches en midifile (oxygene 4 loop) zijn ook op deze site te vinden.
Per Kristian's website

groet

Tom

Origineel geplaatst door Hanz
Volgens mij werkt dat 'trucje' met een heleboel ritmeboxen. Met mijn Eminent Rhitmix werkt het prima, in ieder geval.

deed da vroeger ook altijd op me ouwe orgultje... hehehe gewoon de SAMBA tegelijk met ROCK induwen en voila.. instant Jarre...

1 van Kraftwerk`s eerste drummachines was een gecustomizede orgeldrumbox.. hadden ze uit elkaar gehaald.. enne.. jaja pads aan gehangen.. en werkte nog ook... kan lullen wat je wilt over die oude bakken.. maar je kon er nog zelf aan sleutelen...

nu we toch over MINIPOPS hebbe....

iemand ervaring met de MINIPOPS Junior? zijn de geluiden te vergelijken met bijv. een Minipops 7?

ik hoor het wel!!

Leuk om te lezen hoe de bug uit de Minipops een stukje extra functionlaiteit kreeg ;)

Het is inderdaad een raadsel hoe JMJ het ooit allemaal sync kreeg. Ik ga er van uit dat 'ie 'm gemodificeerd heeft en er een pulse uit heeft weten te krijgen; aparte uitgangen per geluid zal 'm dan ook wel gelukt zijn...

Wel gek dat er een 808 kick in het mapje zit...

Ik vermoed dat ie dat te danken heeft aan Michel Geiss.
Die man was (en is waarschijnlijk nog steeds) redelijk bij de tijd als het om modden van synths en dergelijke gaat.
Ook heeft ie het één en ander zelf gebouwd voor Mr. Jarre.
Een sequencer :
Geiss%20MatriSequencer%20250.jpg

En een DrumPC-tje:
Geiss%20Rythmi%20Computer%20Drumcomputer.jpg

Dacht dat ik nog meer foto's had, maar ken ze zo gauw niet vinden.

Ja klopt.
En heb de andere ook gevonden.
De GeissDigiSequencer:

geiss_digisequencer.jpg

Ik vermoed dat ie dat te danken heeft aan Michel Geiss.
Die man was (en is waarschijnlijk nog steeds) redelijk bij de tijd als het om modden van synths en dergelijke gaat.

Hij is in ieder geval nog actief in de business want ik zag in de demo van de Moog Modular van Arturia een setje patches van een zekere "M. Geiss". De "MG_sequence3" is echt instant Jarre.

Ik vraag me af of de Univox SR-95 en Mini pops MP7 inderdaad identiek zijn. Ik kom dit stukje tegen van een gebruiker die zowel een MP7 als een SR-95 bezit:
Jarre fans be warned, however. The SR-95 model I owned sounded distinctly different in terms of rhythm composition (with additional sound differences) to the original Korg Mini Pops 7 (I also own one of these) when I tried to create those well known 'Oxygene' beats. (When I tried to replicate the 'Oxygene - part 4' rhythm on the Univox for example, it sounded completely wrong in terms of structure and tone when compared to the corresponding rhythm on the Korg Mini Pops 7 machine, which suggests either my Univox was faulty, or there may be some definitive engineering differences between the Korg and Univox machines, which I'm aware were manufactured several years later.)

Het lijkt mij eerder een technische probleem maar het zou natuurlijk kunnen dat ze onderling net iets andere onderdelen in gebruik hebben.

Wie
- weet hier meer van?
- weet iets van een technisch schema van beide machines?
- weet of er mods zijn voor synchronisatie?

:kroon:

Status
Please reply by conversation.
Back