roland juno 106

beocreem

Ingeburgerd
hallo,

Ik heb een roland juno 106 kunnen kopen, te gek dus zou je zeggen :) maarrrrrrrrr...........

Als ik hem aanzet dan suist hij alleen, het is een soort golvende ruis, en er komt verder geen geluid, hij is niet veel gebruikt, en heeft 12 jaar stil gestaan onder een trap in de kelder....

Iemand enig idee of het zin heeft om deze te laten repareren?

bedankt voor de reacties alvast!!

ja precies, ruis die door de chorus heen gaat; golvende ruis dus. kan je wel checken door de chorus op een andere stand te zetten.
Ik heb geen idee of het de moeite loont te repareren. geen verstand van

succes iig.

ik denk niet dat je bij de ruis moet zoeken als hij niets meer doet
wat kan het allemaal wel niet zijn

zelf heb ik meerdere keren mee gemaakt dat er een stem stuk was en de zekering van de -15volt eruit gesprongen was
komt omdat het filter in de stem gebruikt maakt van de -15 volt om hem te sluiten
als het filter niet meer dicht gaat dan kan de zekering springen waardoor je synth niets meer doet
de kans is groot als je er een nieuwe zekering in doet dat hij er zo weer uit ligt omdat er een stem stuk is
dit is mijn eerste ingeving als ik jou verhaal zo lees maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn

kijk eens ff wat er in de test mode gebeurd

1) midi functie op 3 zetten achter op de juno
2)houd de keytrans. knop ingedrukt terwijl je de powerknop aanzet dan zie je 2 streepjes op je display
3)druk op poly2
4)maak een keuze uit 1 tm 8 en druk de toetsen in en kijk als er geluid uit komt onder een van deze nr's

de kans is groot dat je niets hoort op de noise na komt er wel geluid uit laat het ff weten

kijk ook ff binnen in als er een zekering stuk is

hoe maak je de 106 open :
link en rechts boven in de zijschotjes zitten aan bijde zijde 2 schroefjes die je los moet maken en je kan je bovenkant van de juno als een boek open maken

ben benieuwd

anders zou hem gewoon weg brengen naar een goede reperateur

Origineel geplaatst door matrixxx
ik denk niet dat je bij de ruis moet zoeken als hij niets meer doet
wat kan het allemaal wel niet zijn

zelf heb ik meerdere keren mee gemaakt dat er een stem stuk was en de zekering van de -15volt eruit gesprongen was
komt omdat het filter in de stem gebruikt maakt van de -15 volt om hem te sluiten
als het filter niet meer dicht gaat dan kan de zekering springen waardoor je synth niets meer doet
de kans is groot als je er een nieuwe zekering in doet dat hij er zo weer uit ligt omdat er een stem stuk is
dit is mijn eerste ingeving als ik jou verhaal zo lees maar het kan natuurlijk ook iets anders zijn

kijk eens ff wat er in de <a href="http://www.ntsearch.com/search.php?q=test&v=55">test</a> mode gebeurd

2)houd de keytrans. knop ingedrukt terwijl je de powerknop aanzet dan zie je 2 streepjes op je display
3)druk op poly2
4)maak een keuze uit 1 tm 8 en druk de toetsen in en kijk als er geluid uit komt onder een van deze nr's

de kans is groot dat je niets hoort op de noise na komt er wel geluid uit laat het ff weten

kijk ook ff binnen in als er een zekering stuk is

hoe maak je de 106 open :
link en rechts boven in de zijschotjes zitten aan bijde zijde 2 schroefjes die je los moet maken en je kan je bovenkant van de juno als een boek open maken

ben benieuwd

anders zou hem gewoon weg brengen naar een goede reperateur

Ga t zo snel mogelijk uitproberen en laat het even weten :) dank u dank u

Hmm ff deze nog afmaken, misschien dat er dan weer mensen zijn die er iets aan hebben...

Heb hem opgestuurd naar de importeur, was zo dat de back-up batterij vervangen moest worden, na 12 jaar stil staan is het waarschijnlijk zo dat die batterij niet stand houd.

Kosten: 41 euro :)

Dus heb nu voor een kleine honderd euro, een geheel nagekeken en in orde juno 106 staan!!

Hmm

Wel erg suf dat hij met een lege backup batterij HELEMAAL geen geluid geeft!
Je zou verwachten dat hij gewoon de presets niet onthoud..
:confused:

Ik post mijn probleem maar even in deze tread ....

Ik merkte dat m'n juno 106 ineens geluid ging maken en vervolgens steeds de 6e noot welke ik aansloeg zachtjes op die toon bleef hangen, ongeacht de enveloppe instellingen.
Ik heb die test mode gedaan:

kijk eens ff wat er in de test mode gebeurd

3)druk op poly2

nr 2, 4, 5, 6(noise), 8 zijn prima.
Nr 1 klikt zwaar gaar waarbij er extra herrie komt als ik aan de faders schuif, nr 3 is precies 1 noot ontstemd t.o.v. de goede, nr 7 doet niks. de rest is prima.
Wat is hier precies aan de hand ?
Wat kan ik doen om iig die 6e noot steeds uit te schakelen ? is dat een kapotte chip die te bypassen valt ?
Ik gebruik maximaal vaak maar 3 stemmen tegelijkertijd aangezien ik genoeg andere synths heb staan.

5 minuten later:
Als ik hem aanzet begint ie zelf al de middelste C noot aan te slaan terwijl ik niks doe
Hij is op deze manier echt niet meer bruikbaar in m'n tracks =(

dat zijn nou helaas allemaal van die typische juno 106 kwalen :(
vaak (vaak zeg ik niet altijd) veroorzaakt door kapotte stemmen

Back