Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door kitzr
hmm ja het blijft toch een lastige keuze.. die S950 heb ik ergens 2ehands gezien voor 150 euro. Ik denk dat dat neit echt duur is. Als ik die in combinatie koop met een 2000XL dan ben ik klaar zo rond de 900 euro. Die sound is me zeker wel wat waard! Nogmaals thanks voor alle goeie en bruikbare adviezen

Origineel geplaatst door Catalunya
Ik heb de MPC 60 met vol geheugen. Bij uitzondering gebruik ik het extra geheugen.
Er is genoeg ruimte voor wat extra loops wanneer je de geheugen uitbreiding hebt.
Enige nadeel van de MPC is het aantal gelimiteerde klanken (2x 16)
En er zit geen filter in. Roger Linn heeft wel een upgrade chip ontwikkeld, zodat je dezelfde features hebt als de MPC 3000 (o.a. SCSI en filter)
De MPC 60 klinkt veel vetter. En de pads zijn veel flexibeler (voelen lekkerder aan)
De MPC 2000 is een goedkoper klinkend alternatief, wanneer je meer features boven een betere sound verkiest.
Succes
ja daar wacht ik inderdaad nog even mee. Misschien ben ik al wel erg tevreden met de sound. Kan je tegenwoordig die losse 8 outputs nog open? ja toch zeker? 350 euro dacht ik uit mn hoofd of nie?

ja daar wacht ik inderdaad nog even mee. Misschien ben ik al wel erg tevreden met de sound. Kan je tegenwoordig die losse 8 outputs nog open? ja toch zeker? 350 euro dacht ik uit mn hoofd of nie?
Origineel geplaatst door barn
Volgens mij kunnen ze globaal hetzelfde en heeft de MPC60 4 outs en de 2000xl 2 outs?
Origineel geplaatst door Tom Thomas
Wat ik hier mis is de timing van de mpc 60 t.o.v. de 2000.
Ik heb zelf geen van deze machines gehad maar ben vaak tegengekomen dat de timing van de mpc 60 bijzonder strak is en dan met name de mk1 met software versie die niet boven de 3.0 uitkomt.
De mpc 3000 schijnt ook strakker te zijn dan de 2000.
Zoals gezegd; ik ken ze niet maar dit ben ik vaak tegengekomen in threads die over de mpc gingen.
gr. Tom