mpc3000 geheugen

matrixxx

Ouwe rot
ik ben zo aan het neuzen naar een mpc3000

aangezien de mpc3000 2 maal is uitgebracht kom ik tot een rare ontdekking

wat voor geheugen word er nu gebruikt bij de mpc3000 en hoeveel
ik begrijp dat de eerste modellen een max hebben van 16MB en de latere modellen 32MB
ook verschillen de geheugen modules

wie kan mij dit nader uitleggen

hoe ik hier op kom

ik zie op een site dat er mpc geheugen word aangeboden in 8mb kaarten los en een 32mb kit die ook heel veel goedkoper is
ook weet ik nog wel van een aantal jaren geleden dat ik op een mpc3000 aan het spelen was die een max geheugen had van 16MB en ook niet verder uitgebreid kon worden (dus geen 16 simwords)

zit er dus wel verschil tussen de 2 mpc3000 of is de memorykit ook in de oudere versies te gebruiken waardoor die toch naar 32 MB aan kan

Heb zelf iig een mpc3000le met 32 mb maar dacht dat het standaard 16 was. Wat die memorykit verder inhoudt weet ik niet want er zitten gewoon 2 16mb simms in.

ja en jij hebt het over de LE versie maar hoe zit het dan met de oudere versies kunnen die ook tot 32MB
ik heb zelf begrepen van niet en dat er ook ander geheugen in moet

misschien is het oude akai geheugen
de rest is 30 pins simms ..

Voor zover ik weet gaat elke mpc3000 tot 32 mb. De mijne verschilt alleen in uiterlijk. Of je een os update nodig zou hebben weet ik niet, maar je moet in elke mpc3000 uiteindelijk 32mb kunnen gebruiken.

Mail forat anders even, die weten het gegarandeerd.

en hier het antwoord van bruce van forat

We sell the maximum memory that can go into an MPC 3000 old or new for $100. It will give you 3 min 15 seconds of stereo sampling time.
Thank you,
Bruce

dus voor 100$ zit er 32 MB in zowel de oude als de nieuwe versies

Back