basslijn+kick meningen gevraagd (dit is geen track, enkel een stukje)

die baslijn klinkt nogal statisch. speel wat met de velocity.
ok helpt het om de kick wat harder door te laten komen
door de kick te sidechainen met je baslijn. voor derest is
er niet veel om commentaar te geven.

een klein voorbeeld. is ook niet perfect maja.

Origineel geplaatst door isnieZot
een klein voorbeeld. is ook niet perfect maja.
welke vst heb je er voor gebruikt?

je kan dit eigelijk met bijna alle vst's doen.
met V-station, absynth, reaktor, zelfs gratis synthedit synthjes.
het is geen al te moeilijk geluid.

Origineel geplaatst door isnieZot
ok helpt het om de kick wat harder door te laten komen
door de kick te sidechainen met je baslijn.

Dat sidechainen: wil dat bv zeggen dat je een gate over je baslijn zet, en die gate gaat aansturen met je kick?
Kan je dat doen in Cubase SX of in Reason?

Ook ff wat in elkaar geflanst. Met sidechain-compression van DB audioware in Cubase SX en PSP Vintagewarmer.
Zeg me wat jullie ervan vinden. Volgens mij heb ik de lage frequency's iets té fanatiek opgepompt.:bekdicht:

teveel bass in je kick zoals je al zei :)

Origineel geplaatst door MIDIoot
Ook ff wat in elkaar geflanst. Met sidechain-compression van DB audioware in Cubase SX en PSP Vintagewarmer.
Zeg me wat jullie ervan vinden. Volgens mij heb ik de lage frequency's iets té fanatiek opgepompt.:bekdicht:

klopt wel ja...maar dat heb je nog al snel met PSP vintage warmer...die moet je echt met mate gebruiken!!

Laatst gewijzigd:
AAAARCH inderdaad
Ik hoor m'n uitprobeersel net op m'n andere speakers, niet om aan te horen. Eén zompige brei. En een lichte faseverschuiving ook nog. Dat krijg je ervan als je snel iets in mekaar flanst.
Maarja ik dwaal weer af, het ging over sidechainen.
Dat gaat zover ik weet alleen met de DB-D dynamic processor en de TC Native bundle.Of je moet gain-riden of Equalizen.

Wat is sidechainen nou precies?

Wat is sidechainen nou precies?

Dag mensen,

Ik liep van de week tegen dit begrip aan maar het is me nog steeds niet duidelijk wat het is en hoe ik het moet toepassen om effectief te gaan side-chainen zeg maar..

Ik werk met Logic en hoop dat iemand me het eea kan verduidelijken..

Met vriendelijke groet,

:maffia:

tssss !

ma ja
wat nu?
ik heb een nieuwe b-ljn
hint hint ...

Attachments

• ain't my bitch kick + basslijn.mp3
    131,6 KB · Bekeken: 65
Ja dat klinkt al stukken beter! De bassline werkt nu goed samen met de Kickdrum. :okdan:
Ik vind alleen de kickdrum niet zo mooi.Mischien klinkt die beter als je hem layerd met de click van een andere kickdrum.

lang leve compressoren!
en waves :D ;)

je moet de filter wat meer open zetten voor n warmer gevoel :)
door mijn pc speakers klinkt t echt niet maar door mijn studio monitors klinkt hij echt funktastisch :okdan:

Back