Melorix - Final Pleasure (psytrance)

gill

MeloriX
hoi,
ik heb onlangs een stuk geschifte psytrance gemaakt met gitaren (slayer fruityloops-vst)
het begin is nogal ééntonig om het contrast groter te maken tussen het einde met de gitaren
ik ben er in ieder geval zeer tevreden over
er zijn al enkele dj's die het gedraaid hebben op feestjes ...
dus dan moet het wel goed zijn zeker
(maar das niet echt bescheiden van me)

de melorix muziekjes site
de rechtstreekse link naar het nummer
veel plezier
ik wacht vol ongeduld op jullie becommentarisering
(en het is wel degelijk psytrance, ik zit al lang genoeg in de scene)
groetjes gill

oei dit was de onaffe versie
ik heb een versie die veel beter gemasterd is en verder uitgewerkt bij ne vriend me ne studio
hmm maar ik dacht dat ik die online had gezet ... :frons:
mmm, verkeerde versie gebrand :(
grrr ...
nuja een andere vriend ging het gitaarstuk komen inspelen
dus geduld ...
nu trug in die studio zien te geraken ...

Ik ben het wel met 6 eens: klinkt erg naar iets uit een tracker; vooral die bas. Hoewel: eigenlijk bijna alles wel. Heb je alle geluiden zelf gemaakt of veel samples gebruikt?

En persoonlijk mis ik melodie, opbouw en afwisseling, maar dat zal wel aan mij liggen; ik weet niet hoe psy-trance omschreven zou moeten worden (iemand een definitie?) en misschien werkt het 'live' (in een dj-set) beter. Dus misschien is dit supergoede psy-trance en moet ik daar gewoon niet naar luisteren?

Origineel geplaatst door Cheimoon
ik weet niet hoe psy-trance omschreven zou moeten worden (iemand een definitie?) en misschien werkt het 'live' (in een dj-set) beter. Dus misschien is dit supergoede psy-trance en moet ik daar gewoon niet naar luisteren?

moet je zeker wel naar luisteren :D
definitie psytrance: Hallucinogen - LSD
da's zo'n beetje het bekendste psy/goatrance nr, dus dan heb je wel een beetje een idee, maar het kan erg verschillend zijn

Oww maar dit is absoluut psytrance...

Ik vind het wel goed, voor het genre.. Mag van mij nog wel iets meer heen en weer jumpen qua special fx... nog meer freaken...

Check, Growling Mad scientist, Juno Reactor, Man With no name, etc.. etc..

En niet te vergeten Astral Projection

ALLE geluiden zijn zelf gemaakt, geen samples (tenzij de stemsamples & de perc) de bass is gemaakt met albino en een hele hoop plugins van waves erop (niet makklijk om hem rollend te krijgen ...)
en als je gewoon voorgemaakte (niet van jezelf) geluiden gebruikt, dan maak je geen muziek dan ben je een knutselaar maar geen maker ...
en id cheimoon dit past beter in een set, en is geïnspireerd op zulke muziek en eigelijk ook daarom gemaakt om met onbekende dingen af te komen als dj
en geloof me het is echt psytrance, het zit onder die naam, er zit geen trance in maar tis een voortvloeïng uit een hoop reeds gemaakte dingen
zoals de russen (parasense, fungus funk, ... )
de israëlieten (azax syndrome, psychotic micro, mannen van doof records, ... )
de duitsers (styx, penta, ... )
de portugezen (darkpsy, ... )
de zuid-afrikanen (the artifact, shift, ... )

da zijn mannen die het allemaal gedaan hebben, dus kom me niet vertellen dat dit geen psytrance is!
het kan zijn dat de stijl gewoon zover is afgeweken dat het lijkt alsof het psytech, psycore, hardtech, ... is
maar dat is het dus niet
tot zover de verklaring :)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Oww maar dit is absoluut psytrance...

Ik vind het wel goed, voor het genre.. Mag van mij nog wel iets meer heen en weer jumpen qua special fx... nog meer freaken...

Check, Growling Mad scientist, Juno Reactor, Man With no name, etc.. etc..

En niet te vergeten Astral Projection
dat zijn de klassiekers he :)
det grote namen :)

Origineel geplaatst door Bahamut
moet je zeker wel naar luisteren :D
definitie psytrance: Hallucinogen - LSD
da's zo'n beetje het bekendste psy/goatrance nr, dus dan heb je wel een beetje een idee, maar het kan erg verschillend zijn
idd
je hebt binnen de 'goa' verschillende stijlen waar ik er enkele zal van opsommen ter verduidelijking

-je hebt de full-on goa (alles waar melodie in zit, meest gekende, meest "neutrale" goa bv. johann bley, infected mushroom, oude nr's van gms, toi doi, hallucinogen, ... )

-je hebt de powertrance (heel afgewerkte psychedlische trance, waar alles tot in de puntjes is afgewerkt bv. Growling Mad Scientists (gms afgekort ... zijn nederlanders die naar ibiza verhuisd zijn en nu de hele wereld rondtoeren ze zijn met 2 riktam en bansi, én ik heb er al mee gebabbeld :D:D:D, ze zijn met meerdere projecten bezig, nl. 1200 mic's, zorba, en waarschijnlijk nog enkele) 1200 mic's, space buddha, psydrop, ... )

-je hebt de oldskool goa (oude goa nr's, het klonk toen allemaal zowat hetzelfde (... - 1999?) heel chaotisch, veel geluiden, veel hoge tonen-geluiden, niet altijd goed gemasterd (heel dikwijls slecht zelfs) veel climaxen, niet echt mijn ding bv. battle of the future buddha's, ka'sol, MFG, astral projection, ... )

-je hebt de psytrance (donkere, met een rollende kick&basslijn (meestal), dikwijls russisch, krakend, snel (146-150bpm) bv. azax syndrome, psychotic micro, catla (azax & psychotic samen), fungus funk, parasense, phyx, arthax, damage, broken toy, dark psy, ...)

-je hebt de scandinavische goa (heel chaotisch, heel veel climaxen, veel hoge tonen-geluiden, klinkt wat oldskool maar is eigenlijk hedendaagse oldskoolgoa bv. filteria, chi-ad, x-dream, koxbox, ... )

en ondertussen heb je er nog veel meer verschillenden maar dit zijn zo de belangrijksten

Laatst gewijzigd:
Okee, bedankt voor de uitleg! Weet ik ook weer wat goa is. Ik zal er eens wat van zoeken (ik wil toch alles een beetje gehoord hebben, of het nou mijn smaak is of niet). :)

Alleen dit ene zinnetje, daar kan ik me niet zo in vinden:
Origineel geplaatst door gill
als je gewoon voorgemaakte (niet van jezelf) geluiden gebruikt, dan maak je geen muziek dan ben je een knutselaar maar geen maker ...

Dat is wel érg genre- en instrument/apparaat-gebonden, lijkt mij (dus ik neem aan dat je het hiermee nog steeds over psytrance had?).

Tip-world ken je natuurlijk ook wel, neem ik aan?

Track vinnik opzich wel aardig, maar dat baslijntje vind ik veels te veel overheersen.
En de verschillende accoorden van de baslijn had ik ook niet gedaan, ik had 't wat deeper gehouden..

Maar zeker een track met potentie.

:biertje:

Origineel geplaatst door Cheimoon
Alleen dit ene zinnetje, daar kan ik me niet zo in vinden
Dat is wel érg genre- en instrument/apparaat-gebonden, lijkt mij (dus ik neem aan dat je het hiermee nog steeds over psytrance had?).
wel ik bedoelde geluiden van internet plukken, sample cd's, ...
als je een hele melodie bv op internet vind, of knipt uit een ander nr ...
je samplt die, je maakt er een loop mee, ... of je knipt een basslijn, nog erger, dan is er toch niks leuk meer aan?
ik bedoel maar je hebt van die knutselaars die dan vinden da ze muziek maken
tenzij je er een hele laag effecten over legt natuurlijk als je het geluid je persoonlijke voorkeur geeft
hoewel ik dj shadow ook wel leuk vind ... maar ja das een grote bekende, die mogen dat zo schijnt het (art.1084 producers/artiesten met faam mogen, indien het hen beliefd, geluidsfragmenten knippen zonder het verder te bewerken onder welke vorm dan ook.)

Origineel geplaatst door Zoidsity
Tip-world ken je natuurlijk ook wel, neem ik aan?
Track vinnik opzich wel aardig, maar dat baslijntje vind ik veels te veel overheersen.
En de verschillende accoorden van de baslijn had ik ook niet gedaan, ik had 't wat deeper gehouden..
Maar zeker een track met potentie.
:biertje:
jep tip world ken ik ook :)
kheb er zelfs cd's van :p
maar tegenwoordig verzamel ik harde rollende psy ;)
en idd de bass staat veel te luid, maar ik dacht hierboven vermeld te hebben dat dit een voorlopige, onafgewerkte versie was :)
(ik heb het hieroonder nog eens gecopy-pasted)

Origineel geplaatst door Gill

oei dit was de onaffe versie
ik heb een versie die veel beter gemasterd is en verder uitgewerkt bij ne vriend me ne studio
hmm maar ik dacht dat ik die online had gezet ...
mmm, verkeerde versie gebrand
grrr ...
nuja een andere vriend ging het gitaarstuk komen inspelen
dus geduld ...
nu trug in die studio zien te geraken ...

:D Weet ik, hoor dattie niet 'afgewerkt' was, maar ik gaf mun mening. Misschien had je daar wat aan.

Succes! :biertje:

je samplt die, je maakt er een loop mee, ... of je knipt een basslijn, nog erger, dan is er toch niks leuk meer aan?
ik bedoel maar je hebt van die knutselaars die dan vinden da ze muziek maken

samplen is een kunst op zich. dat wil ik je toch wel even duidelijk maken. luister
jij maar eens naar Akufen of amon tobin. die maken muziek met bijna alleen maar
samples. en hun niveau van producen ligt toch wel vele malen hoger dan het uwe (en het mijne).

je psy liedje is wel ok maar niets speciaals. ik heb al 10000000000000 gelijkaardige psyliedjes gehoord.
kick+pulserend basslijn+FX en dat zo 9 minuten door laten gaan. dat transponderen met van je
baslijn vind ik persoonlijk ook niet zo geslaagd. misschien dat je met die gitaren iets fris heb in je track
dus ik schrijf hem niet volledig af. dit is enkel een basis.

en als je gewoon voorgemaakte (niet van jezelf) geluiden gebruikt, dan maak je geen muziek dan ben je een knutselaar maar geen maker ...

Een mooi voorbeeld: Music Maker!! Sja...dan is 't idd wel heel makkelijk: beetje knippen en plakken!

Je track vind ik echt vet! Vooral die effecten! Toppie

Origineel geplaatst door isnieZot
samplen is een kunst op zich. dat wil ik je toch wel even duidelijk maken. luister
jij maar eens naar Akufen of amon tobin. die maken muziek met bijna alleen maar
samples. en hun niveau van producen ligt toch wel vele malen hoger dan het uwe (en het mijne).

dat weet ik ook, maar de dingen die ik opnoemde die ga je niet samplen, dat is fout
dat doe je niet uit respect voor de artiest die het nummer vervaardige en zijn tijd erinstak
maar zij vervaardigde erop een totaal andere manier terug leven in, anderen gaan het subtiel gebruiken en zeggen dat zij dat geluid hebben gemaakt
ik heb beide cd's van amon tobin ;)
en die van portishead
ik ben daar wel thuis :)

Origineel geplaatst door Scratch
Een mooi voorbeeld: Music Maker!! Sja...dan is 't idd wel heel makkelijk: beetje knippen en plakken!
bijvoorbeeld!
technomaker en hiphopmaker zijn ook zulke dingen :r

cheers! :biertje:

voor mijn part mag er nog meer van die freaky sounds in....beetje meer acid.....ghehehehe , ligt lekker in het gehoor

Back