Akkoorden structuur vr remakes

r.5

Vers lid geweest
Ik zou graag eens een cover/remake maken en zoek daarom momenteel naar een site
waar ik de akkoorden structuren (of partituren/tablaturen) van bestaande nummers kan downloaden.

Alle suggesties zijn meer dan welkom...

Hoewel er 1000-en van deze sites zijn (ik weet er trouwens geen uit m'n hoofd), vooral voor gitaar, dat wel, kan ik je toch van harte aanbevelen om een pen, vel papier, iets met toetsen en een cd-speler te nemen en lekker zelf de akkoorden uit te vogelen.
Is geen vervelend werk, en je kunt hier en daar zelf al een beetje je eigen draai aan het covertje geven.

suk6

www.olga.net

The Online Guitar Archive. Is bij mijn weten het grootste online tab archief. Voor gitaar, dat wel... maar googlen op titel werkt vaak ook wel als je aan akkoordenschema's wilt komen.

Uiteraard heeft gemmetje wel gelijk dat zelf uitzoeken leerzamer en leuker is. Maar daar heb je natuurlijk niet altijd tijd voor...

ik spiek zelf dus regelmatig op olga...

Google => zoeken op 'midi', '.mid' of 'tabs', voor meer gerichte resultaten (en minder dan ettelijke miljoenen) nog aangevuld met genre, band en/of nummer. Als het je daar niet mee lukt, dan nergens mee. Let wel: sommige midi's zijn gewoon slecht; luister ze dus een keer goed af naar fouten (van verkeerde timing tot verkeerde akkoorden).

Misschien is de vraag gericht op akkoorden van dance tracks, dus de synth akkoorden?

Gemmetje, zelf de akkoorden uitvogelen lijkt me tof, maar heb helaas geen "perfect pitch". ;)

Triphonius Z, OLGA kende ik wel al en het was idd het soort website wat ik zocht. Toch bedankt voor de link.

Cheimoon, ik zoek niet echt naar MIDI files want ben net van plan de arrangementen te veranderen.

musica, synth of gitaar akkoorden, zou volgens mij hetzelfde moeten zijn hoor.

MadR, mijn modular kan helaas nog geen ringtones afspelen. 8o)

ringtones = midi

en laat daarnou net het net mee vol staan

Origineel geplaatst door r.5
Cheimoon, ik zoek niet echt naar MIDI files want ben net van plan de arrangementen te veranderen.

Maakt niet uit. Via midi kun je erachter komen hoe het nummer in elkaar zitten. Ik bedoel dus niet dat je het als basis voor je remix moet gebruiken (je moet sowieso niks... ;) ), maar als basis voor je schema van de song. Uit de midi kun je namelijk (met een beetje verstand van akkoorden) alle akkoorden en de structuur van het nummer halen. Schrijf die op, delete de midi en ga aan de slag met de remix vanaf scratch. Dat bedoelde je toch?

Origineel geplaatst door r.5

musica, synth of gitaar akkoorden, zou volgens mij hetzelfde moeten zijn hoor.

Klopt, maar je zit wel in een ander muziek genre...

Als je Cubase VST32 of SX hebt kan je de midi inladen, en dan de score
uitprinten (op scherm of op papier natuurlijk).
Is wel zo handig voor als je gewend bent partituren te lezen...

In Sibelius en dergelijke zal dat zeker ook wel mogelijk zijn :)

Mvg.

CoolRunning

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Hoezo, een akkoord is toch een akkoord?

Ja dat weet ik...ik bedoel alleen dat indien de opstarter van deze thread op zoek is naar akkoordenschema's van dance muziek, hij deze niet snel zal tegenkomen als gitaar tab...deze zullen eerder gemaakt worden voor bijv. rock muziek ofzo en niet echt voor dance...

perfect pitch??... Kan je het zingen? dan kan je het spelen!! noot voor noot hè tot je het akkoord hebt. :D

't beste is idd gewoon googlen. Zo vind ik ook vaak songlyrics/tablatures e.d. ennuh, er is niets mis mee hoor om op deze manier te werken. 't is snel en het kan net zo leerzaam zijn als zelf uitvogelen (solfege)

Back