access virus C overschatte synth?

Hoe verhoudt de virus zich tot de waldorf xt en de q??

Ik vind die demos op de acces site niet goed klinken. Het klinkt allemaal wat schreuwerig agressief en zaagtanderig. Zal wel zo zijn dat met wat editting skills je er wel wat moois uit krijgt maar toch

Ik heb ze alle drie gehad en alleen de Virus B gehouden.
Voor de Q heb ik een micro Q gekocht, klinkt bijna het zelfde voor 1/3de van de prijs.
De MWXT is niet mijn sound dan zou ik altijd de eerste MW kopen ivm het echte filter.

Wat ik aan VA's nog heb is verder een An1x (leuk), Nord 2 (heel leuk), SupernovaII(Super bak voor ambient en trance)
Korg Z1 (een van de mooiste synth ooit ) OB12 (zwaar onderschatte synth)

Ik gebruik ze graag naast mijn echt analoogjes als de Prophet 10 + VS, Moog Source, Korg PS 3100.

Ik heb de C en vindt het een van mijn best klinkende VA's (persoonlijke smaak)
De XT vindt ik schel en oppervlakkig klinken (gebruik hem bijna nooit meer).
De Q+ bagger en baggervet.
En de SuperNovaII klinkt erg lief ten opzichte van de andere drie.

Kortom in mijn setup is de Virus C een van de meeste gebruikte synths.

Origineel geplaatst door bobaphat
Hoe verhoudt de virus zich tot de waldorf xt en de q??

Ik vind die demos op de acces site niet goed klinken. Het klinkt allemaal wat schreuwerig agressief en zaagtanderig. Zal wel zo zijn dat met wat editting skills je er wel wat moois uit krijgt maar toch

Oh neee!!!! Ga toch niet af op die stomme demo's op een site. Dat is zo'n misleiding!!! Zelf mee klooien!!

Oja...over het verschill tussen de A, B, C en Indigo....er is geen verschil. De basis algoritmes zijn hetzelfde. Ze hebben wel andere features als extra oscilatoren en eq en phasers etc. etc. Maar in principe zijn het dezelfde chips met dezelfde algoritmes.

En de toetsen van de Kb zijn inderdaad supergoed. Een van de lekkerste synth-klavieren die ik ken.

:duivels: ik ben blij met m'n duvelse C'tje . fantastisch bakje hoor. vind'm (of 'r) ook niet schel/blikkerig
klinken, gewoon een beetje ekuen en hoppa...

Origineel geplaatst door EternalFall

Als iemand een Virus wil kopen, zou ik hem echt adviseren direkt voor een Indigo te gaan, heb je onmiddellijk een goede synth midicontroller en een 3 octaafs keyboard erbij.

Take care

EF

Thats my man!!
Wie bied?? :D

ik wil hem wel ruilen voor mijn virus c! met euro's....maar dat wil jij zeker niet....

nu ff ontopic... ik vind mijn virus een motorzaag en ik vind dat geweldig...
mijn Q kan lang niet zo zagen zeg....

Zijn lekkere bakjes dat zeker. Alleen krijgen ze een beetje een zelfde status als de JP80x0.
Da's alleen maar slecht voor de 2e hands prijzen. ;)

breek me de bek niet open,
heb nog een jp8080-->waarde daalt met de dag.
zitten toch hele lekkere pads in.
best apart filter ook.
maar kwillum toch mooi niet kwijt.

dus: niet te koop
jp8080 in zeer goede staat.
vult AC lekker op.
prijs 2500 euro .8o)

Ik vindt ook dat sommige synths gewoon niet met elkaar te vergelijken zijn.

Een Virus is bijvoorbeeld een veel veelzijdigere synth dan de SuperNova II. Een supernova klinkt zeker heel mooi maar is naar mijn mening toch beter in pads en basses.

Als het om freaky geluiden gaat of agressieve synth leads dan wint de virus het op het gemak.

Elke synth is anders en een Virus C is gewoon een erg goede bak die doet wat hij moet doen. Verder klinken de filters gewoon goed.

Als je afgaat op de demo's op de website ben je inderdaad fout bezig. De enige uitzondering vindt ik daar de Elektron Machinedrum. De demo's op die site zijn best wel goed.

Access had wel wat meer tijd mogen steken in de demo's van hun product. Maar dat zie je toch veel.

Overschat vindt ik een overdreven reactie. Softsynths als Vanguard komen best dichtbij maar de Virus wint het toch echt. Maar het blijft toch een kwestie van programmeren. Shit in = shit out zeggen ze wel eens.

:)

Over de Jp 80x0:

De waarde daalt volgens mij meer omdat deze synth gewoon minder veelzijdig is als de Virus reeks. De JP is natuurlijk erg populair geworden door de supersaw maar de Virus kan naast dikke leads veel meer! De waardedaling komt volgens mij gewoon omdat iedereen de supersaw wel een beetje gehoord heeft!

Tsja de AN1x gaat voor 350 ongeveer weg en de JP8000 voor 750 en die verhoudingen zijn behoorlijk scheef IMO.
En een virus rack zou je voor onder de 600 al moeten kunnen scoren. En een Z1 zit ook zo rond de 600.

De luxueze XL versies zijn uiteraard veel duurder. Maar bieden ook meer.

Origineel geplaatst door fuse
Tsja de AN1x gaat voor 350 ongeveer weg en de JP8000 voor 750 en die verhoudingen zijn behoorlijk scheef IMO.
Ligt eraan; de JP is netter afgewerkt (de AN1x heeft de ribbon controller er maar zo zo bijgesmeten gekregen), de JP heeft meer knoppen en een groter bedieningsoppervlak. Ik had wel eens een goede implementatie van een AN1x willen zien met wat meer budget en geen hijgende concurrent in de nek in plaats van de "oh shit, ze komen met een JP, gauw even iets verzinnen" oplossing - want dat is het; zelfs de multisaw schijnt een idee te zijn dat er op 't laatst nog even is bijgesmeten. Waar Yamaha dan wel mee scoort is de Free EG, maar dat kan iets te ingewikkeld zijn. Ook heeft de AN niet echt een eigen sound; qua emulatie is 'ie meestal nogal braaf en zijde-achtig met niet echt sprankelend hoog (tenzij je aan de EQ gaat rommelen, dan wordt 't gaaf). Ook zit de AN200 / AN-PLG de prijs van de AN1x in de weg; nu zijn die wel wat gelimiteerder (2e LFO? Waar?) maar dat mag de pret niet drukken.

Van de JP heb je gewoon eigenaren die er zich aan vastklampen; bij de AN is dat niet zo het geval. Scheef? Qua specs misschien wel, maar da's hetzelfde als 3000 euro betalen voor een monosynth (die nog niet eens PWM heeft! Schande! ;). )

ik zal mijn menig ook effe geven:

hoe een virus klink weet ik echt niet, maar voor t geld koop ik liever 2 losse goedkopere va synths want de virus blijft een VA natuurlijk (hardest soft synth ever noemen ze t zelf)

de AN1x en JP8000 zijn kwa synths gelijke aan elkaar.
An1x heeft modulatiesequencer, de Jp8000 meer knoppen.
alleen in die an1x zal je nooit zo diep duiken als in een JP8000 vanwege de toegangkelijkheid van de parameters.
dat JP8000 supersaw gezeur............ie kan nog heeeeeel veel meer dan alleen wat trance geluidjes maken.

verder is de an1x emulatie zeer goed, luister eens naar preset floyd75, das precies de synth die je op Pink Floyd's Have A Cigar hoort (1975).

maar denk inderdaad dat de virus meer te bieden heeft, maar dat dat vooral in de stemmen, multitimbraliteit ed zit dan in de sound, maar dat kan ik dus niet met zekerheid zeggen. Wat ik van de virus tot nu heb gehoort dan, hier en daar een sample voorbeeld dan.

ach, het zijn allemaal mooie bakkies eigenlijk. ze hebben allemaal hun eigen kleurtjes en wij bakken
daar lekker muziek van.
AVC is wat mij betreft inderdaad te duur maar zeker niet overschat.
de klanken blijven gewoon...uhh gewoon...ummmm tja hoe zeg je dat,
nah, gadur zelf marus lekker mee pielen dan weet je na een uurtje wel wat ik bedoel
:D

Origineel geplaatst door Roel
zo klinkt een virus dus onder andere :)

Ik hou em!!! :D

Origineel geplaatst door Roel
Catalunya zei elders:

zo klinkt een virus dus onder andere :)

DOOIE LINKS ALWEER :stupid :stupid :stupid

Back