Zero-7 --> een hoop synths?

JohnnyBusca

rocket scientist
Ola!

In Rotterdam (16 april) en in Paradiso Amsterdam (17 april) treedt zero-7 op..

Op het plaatje in de metro staan veeeeeeeeeeeeul synths..
Ik zie volgens mij een minimoog, en wat andere stapels met spullen.

Weet iemand daar wat van? Hun site: http://www.zero7.co.uk/ zegt niet zo veel geloof ik.

zero 7 is een erg okay bandje... zou ze zeker gaan checken als je de kans heb...
die vorige CD van hun simple things was zeer goed, heb zelf de dubbelaar waar op de 2e cd ook een aantal remixen staan van o.a. Roni Size.. goed te diggen zullen we maar zeggen!
ze werken veel met gastmuziekanten.

Als je van de oude air (moon safari) sound houd is dit een tip
Vind het een beetje,een band die doorgaat waar air op een gegeven moment op hield.
Veel moog en rhodes op het podium.
Gave band,mooie nummers

voor de liefhebbers:)

Ben ook een grote fan van hun muziek. Ga ze zeker checken in Rotterdam of Amsterdam.

Origineel geplaatst door trash
Als je van de oude air (moon safari) sound houd is dit een tip
Vind het een beetje,een band die doorgaat waar air op een gegeven moment op hield.
Veel moog en rhodes op het podium.
Gave band,mooie nummers

voor de liefhebbers:)

Das grappig, ik vind juist het tegenovergestelde. Air gaat verder waar Zero7 ophoudt! Tsja...smaken verschillen.
Maar met het synthgehalte zit het bij beide bands wel snor...Air schijnt op hun nieuwe album zelf met een Hartmann Neuron te kloten en een Minimoog Voyager.

Damn.... uitverkocht..

Shit he, had je niet eerder een signaal kunnen geven ;) ;)

*edit*
hehehe, ik ben blij.. ik heb twee kaarten via marktplaats kunnen vinden ;)))

Laatst gewijzigd:
Dat meen je niet...=(

Maar er is dus wel belangstelling voor Zero 7, als het paradiso is uitverkocht. En ik denken dat ik een van de weinige was die hun muziek waardeerde hehe.

ze zijn best nog populair volgens mij.
paradiso is ook niet echt super groot natuurlijk..!

en idd.. ik had geluk :D

effe korte review

Het was uiteraard genieten! De bandbezetting was fors: drummer, bassist, gitarist, twee toetsenisten, 3 zangeressen en 1 zanger en een man achter de efx knoppen.
Ik bespeurde een paar Moogs (ik herkende ze niet), twee Rolands (ook niet herkend) een Rhodes en nog een electrische piano en twee string bakken (Solina??)
Deze toch wel grote groep maakte er een bij vlagen funky optreden van. Vooral de afwisseling van de vocalisten was erg netjes en gaf spanning aan het optreden.
Meer kan ik er niet van maken dan dat ik blij was dat we naar dit optreden gegaan zijn, want dit was weer even het oude vertrouwde band werk!

gr
RV

Ik heb begrepen dat ze ook op Werchter staan, dus dan zie ik ze toch! :)

Origineel geplaatst door Arv
effe korte review

Het was uiteraard genieten! De bandbezetting was fors: drummer, bassist, gitarist, twee toetsenisten, 3 zangeressen en 1 zanger en een man achter de efx knoppen.
Ik bespeurde een paar Moogs (ik herkende ze niet), twee Rolands (ook niet herkend) een Rhodes en nog een electrische piano en twee string bakken (Solina??)
Deze toch wel grote groep maakte er een bij vlagen funky optreden van. Vooral de afwisseling van de vocalisten was erg netjes en gaf spanning aan het optreden.
Meer kan ik er niet van maken dan dat ik blij was dat we naar dit optreden gegaan zijn, want dit was weer even het oude vertrouwde band werk!

gr
RV
Op werchter hadden ze dezelfde bezetting. Die man achter de efx knoppen, was dat niet ook gewoon een synth?

Verder zag ik ook, twee Rhodes, een hammond, 2 roland (volgens mij een jupiter 6 en 8, maar daar kan ik ook helemaal langs zitten).. verder twee maal Jen! En die hoorde je echt goed. Respect..

Ook voor de zanger en de zangeressen trouwens. Goede band. Aangezien op het hoofdpodium moloko speelde was het lekker rustig en waren er alleen muziek liefhebbers. Tijdens dit optreden heb ik geleerd hoe je die kunt herkennen.. Ze klappen in de maat mee, in tegenstelling tot het gros van de moloko liefhebbers.

Erg goed..

Bij VPRO's 3VOOR12 is de set van het optreden laatst in Rotterdam te beluisteren. Check: http://3voor12.vpro.nl/

Erg sympathieke groep overigens. De beide heren werkten als assistent producer in een studio in Londen (waar o.a. OK Computer van Radiohead werd opgenomen) toen ze zich in late uurtjes eens zelf op een remixje stortten. Producties klinken ook altijd erg verzorgd.

lache die site, ik klik een beetje rond en dan weer terug naar 'home' en dan word het muziekje weer opnieuw getriggerd. Maar wel over de andere heen! Dus na wat klikken hoor je 10x hetzelfde loopje door elkaar heen.. Ja mooi gemaakt!

Arv

Kheb deze band ook op werchter gezien. khad er nog nooit van gehoord.
we liepen er langs en ze begonnen net, dus ff checken.

Hele gave muziek. één van de hoogtepunten van werchter (naast de Pixies en T.Raumschmiere)

Back