Renoise Hulp

JohnDoe20

Ingeburgerd
ik was al een tijdje op zoek naar een programma dat het zelfde werkte als protracker voor op de amiga.. nu eindelijk renoise gevonden te hebben werkt het precies zoals ik wil :)

paar kleine vraagjes:

Hoe maak ik complete tracks leeg?
dus niet alle ingevoerde noten individueel deleten.. en.. hoe kan ik ingevoerde noten bijvoorbeeld allemaal tergelijketijd een stuk omhoog zetten..

Ik bedoel dus dit ( ff met photoshop gedaan)

rns1.gif

moet worden:

rns2.gif

dus gewoon alle noten in de 2e track 2 steps omhoog..

bvd

Een track (of een block, of een column of wat dan ook) leeg maken doe je door nadat je op de track die je wilt verwijderen bent gaan 'staan' naar 'advanced edit' te gaan en dan: masking and transforming -> track -> clear

Een noot verwijderen doe je met de 'Del' knop, iets verwijderen zodat alles één stap opschuift opschuift doe je met de 'backspace' knop. Kan volgens mij alleen per track, niet voor het hele pattern in één keer.

Volgens mij wordt een hoop van dit soort edit dingen binnenkort een stuk makkelijker omdat er eindelijk 'right click's' wordt geintroduceerd in de nieuwe versie:)

aha dank je wel :-)

simpel eigenlijk..

Volgens mij wordt een hoop van dit soort edit dingen binnenkort een stuk makkelijker omdat er eindelijk 'right click's' wordt geintroduceerd in de nieuwe versie

Nieuwe versie? :P

wannn?

Ach, 't is eventjes wennen allemaal :) Ik kom zelf van Octamed af en dat was ook wennen. Renoise is qua interface enzo gebasseerd op Fasttracker, meen ik.
Nieuwe versie... moeilijk te zeggen. Op 't Renoise forum spreken ze over 'enkele weken' en 'eind van de maand'(voor de beta). Het is wel een flinke upgrade, van 1.28 naar 1.5.

Ik krijg het ook niet voor mekaar trouwens om eendezelfde vst in verschillende tracks werkend te krijgen..

kep hier bijvoorbeeld een drummatic vst met daarin een bdrum, een clap,hihat en snare..

Ik wil nu de drum gebruiken in track 1,en de clap in track 2.. maar dat gaat op de een of andere manier niet.. ik hoor alleen de drum van de vst.. ik kan dit we oplossen door de vst WEER in te laden en dan de clap te kiezen..

Beetje raar toch eigenlijk als ik nou van 1 vst 4 of 6 verschillende synths wil gebruiken moet ik dus telkens die vst opnieuw één voor één inladen

Ja dat klopt, multitimbraal gebruik gaat niet... De enige manier om dit te doen is door een nieuw instrument aan te maken. Ik geloof dat er wel aan wordt gewerkt, maar ze zijn er nog niet uit hoe ze het moeten oplossen. Heus, kijk 's op het Renoise forum, daar staan een hoop discussies over onder andere dit soort dingen.
http://www.renoise.com/community.htm

Klinkt misschien lullig, maar het helpt enorm als je de handleiding in papieren vorm heb (ipv. die CHM file). :)
Het zal mij inderdaad benieuwen wat Renoise 1.5 gaat brengen. tot op heden nog geen beta gezien.

Ik heb weer iets waar ik niet uit kom.. als ik live wil recorden mbv mn midi kb.. hoe kan ik dan alleen in één pattern recorden en niet in de gehele song.. ?

dus ik wil niet dat als ik rec ingedrukt heb en ik druk op play dat de hele song begint maar een pattern en die blijft spelen..

Origineel geplaatst door Chinetti
Een track (of een block, of een column of wat dan ook) leeg maken doe je door nadat je op de track die je wilt verwijderen bent gaan 'staan' naar 'advanced edit' te gaan en dan: masking and transforming -> track -> clear

Dat kan makkelijker:
Shift-F3 : cut track
Shift-F4 : copy track
Shift-F5 : paste track

Control idem voor patterns
Alt idem voor blocks

Hmm dit is ook iets wat ik niet snap en niet in de help file terug vind;

Als ik bijvoorbeeld live aan het reccen ben met mn keyboard en ik druk bijvoorbeeld 3 noten.. ( mits keyjaz aangevinkt)

komen er columns bij met daarin de andere 2 noten ..

Maar hoe kan ik zonder deze omweg gewoon een column toevoegen aan een track.. als ik op de witte pijl naar rechts druk in de track wordt de tr ack wel breeder maar er ontsaat geen column waarin noten kan zetten..

Origineel geplaatst door MSXUser
Klinkt misschien lullig, maar het helpt enorm als je de handleiding in papieren vorm heb (ipv. die CHM file). :)
Het zal mij inderdaad benieuwen wat Renoise 1.5 gaat brengen. tot op heden nog geen beta gezien.

Niks lullig. Zeker niet zo lullig als mijn stupide vraag: waar haal je die papieren handleiding vandaan dan? :)

Back