ego-sys miditerminal 4140 [driver]

SpaceAgent202

Sinds 2001
even een vraagje,

ik zit erover te denken om een ego-sys miditerminal 4140 aan te schaffen,
ik draai windhoos2000 en heb een werkde parallelle poort.

dus ik heb, lekker voorbarig, de windows2000 drivers eens gedownload van de site, en geinstalleerd.
ik heb -duh- geen miditerminal aangesloten.

als ik nu in mijn device manager kijk, zie ik het volgende. komt dit omdat ik het apparaat zelf niet heb aangesloten, of ligt dit aan de driver?

Attachments

• mdit.jpg
    mdit.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 147
Lijkt me duidelijk waarom je die boodschap hebt, niet. :stupid

Gewoon chauffeur laten ophoepelen zou ik zeggen want je hebt die Miditerminal toch niet.

Lijkt me een feit dat sommige drivers die je installeert zonder apparaat ook WEL gewoon Kunnen reageren. Gewoon om te Kijken Of je systeem wel in staat is Om bepaalde Specifieke Hardware te Ondersteunen.

<off-topic>
Het is gewoon een vraag, vind het wel interessant om te weten of mijn systeem de miditerminal zou pakken ja dan nee</off-topic>

Ik heb zelf ook de 4140, en je krijg idd zo'n melding als je hem niet aangesloten hebt staan, verder dus niks aan de hand. Het ziet er naar uit dat jouw win2k de driver goed pakt, dus ik zou me verder geen zorgen maken!

Hij werkt bij mij trouwens prima! prima midi-timing
(ik draai verder alleen wel onder win98se, ik heb hem onder win2k nog niet geprobeerd, maar ik verwacht daar weinig problemen mee).

Laatst gewijzigd:
Ik heb de EGO-SYS WaMiRack, da's dus een WaveTerminal en een MidiTerminal in een 19" kastje. Ik kan alleen maar zeggen dat ik er dik tevreden mee ben.

Wat een vage actie! Het is een driver voor god's sake, geen applicatie ... waarom zou je die installeren?! Naja zal wel.
Als je in het vervolg nu gewoon vraagt wie een apparaat X heeft; heb je gewoon wat meer aan ;)

Maar opzich wel grappig om even aan te halen ...
Waarom is USB trouwens nogsteeds zo instabiel qua timing? (aangezien parallel nogsteeds aangeprezen wordt)
Zijn USB MIDI interfaces er alleen omdat de klant deze graag wilt en de bedrijven nieuwe technologie graag promoten?

Laatst gewijzigd:
zucht

zucht

er Zijn Ook Drivers die je gewoon niet kunt installeren omdat ze per definitie al niet willen installeren op je computer.
dus als ik NU de driver installeer om te kijken of dat gaat ... en van plan ben om over 0,1, of 2 dagen een miditerminal te haken.... dan weet ik tenminste zeker dat ik niet voor verrassingen kom te staan.

what-ever

Origineel geplaatst door Rhy
Waarom is USB trouwens nogsteeds zo instabiel qua timing? (aangezien parallel nogsteeds aangeprezen wordt)
Zijn USB MIDI interfaces er alleen omdat de klant deze graag wilt en de bedrijven nieuwe technologie graag promoten?

Intussen is er toch al een tijdje USB 2.0 wat vooral de snelheid ten goede moet komen? Trouwens, zo lang het toch niet meer duren vooraleer legacy apparaten zoals COM en LPT poorten niet meer voorzien zijn op moederborden?

Origineel geplaatst door Hover

Intussen is er toch al een tijdje USB 2.0 wat vooral de snelheid ten goede moet komen? Trouwens, zo lang het toch niet meer duren vooraleer legacy apparaten zoals COM en LPT poorten niet meer voorzien zijn op moederborden?

Parellel is max. 8Mbit
serieel 1Mbit
USB 1.0 ... 11Mbit ... dus daar ligt het niet aan, maar iets me strobing dan ofzo? Lijkt mij dat bij een digitaal signaal de timing wel goed zit. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
Na het behalen van mijn IT studie heb ik dat beetje achter me gelaten en ben teveel bezig met PC'tjes :o

USB 2.0 mag er dan al wel een tijdje zijn, weinig mensen hebben al een PC waar USB 2.0 in zit. En expansie kaartje bijplaatsen zijn niet echt redenen voor (tenzij je CD's gaat fikken op 40x via USB ofzo ;) ) En wat dat betreft dat 'legacy' heb je gelijk .. de eerste moederborden van Abit uit de MAX lijn (AT7 bijvoorbeeld) hebben ipv PS/2, parallel, en serieel -> 10USB poorten, firewire, etc.

EN TOCH :? blijven zaken als Feedback als superstabiele midi timing nodig is, parallelle oplossing prefereren. Techniek die zich heeft bewezen of is USB echt zo brak?

Laatst gewijzigd:
even een mischien een beetje off topic vraagje:

Je moet die miditerminal ook op je toetsenbord aansluiting aansluiten voor de voeding van de interface zodat Ego-sys kan zeggen dat de interface geen externe voeding nodig heeft. Best leuke oplossing natuurlijk (nou pfoe) maar wat heeft dit voor zin? ik heb liever een externe voeding dan zo'n raar extra kabeltje aan je toetsenbord, weet iemand misschien of ik hier zelf een voedinkje aan kan fabriceren?

"[nog offtopicer]"
heeft iemand misschien nog een PCI kaartje met extra printer pport liggen, ik moet m'n miditerminal nu steeds omwisselen met m'n printer als ik wil printen.
"[/nog offtopicer]"

Back