ouwe knar

feindbild

!TKRÓKT!
zat gisteren nog eens even door mijn oude minidisks te rommelen en vond mijn favoriet van vroeger.

't is een track die ik in 1999 of 2000 heb gemaakt, maar ik ben er nog altijd erg tevreden mee. (alleen jammer dat ik toendertijd niet het materiaal had om het mooi op te nemen...)

't is misschien wel een bewijs dat je niet alleen trance/house/etc. met een mc55 kan maken. ik had toen namelijk alleen een mc505, en alles wat je hoort komt rechtstreeks daaruit.

hier kan je hem horen

ik heb gemerkt dat je soms een paar keer moet proberen om erdoor te komen. doorzetten dus. als je refresht kom je er.

heb je commentaar? ik hoor het graag!

Laatst gewijzigd:
Groef

Groef

Ja, zoiets mag ik graag horen, lekker trackie !

Kunnen we op termijn nog meer zilvergruis uit den oude groeve verwachten ?

bedankt conso!

of ik nog meer oude zaken ga afstoffen, hangt een beetje van de respons af... en die is erg matig voor het moment =(
de meeste andere oude dingen zou ik opnieuw moeten opnemen, denk ik. het geheugen van mijn 505 zit vol, dus dat zijn best wel veel tracks :D en veel werk...

die track is wel om aan te horen
ik moet ook maar eens mijn oude minidisks uit de kast toveren
ik heb vroeger ook veel opgenomen maar nix mee gedaan
als k n paar goeie nummers heb gevonden laat k jullie wat horen

Hoidie!
Ik ben hier ingesukkeld door de thread over nieuwe rolands...
Dus dit is entirely gedaan met een mc 505?
en enkel gedaan met die mc?

hmm, vette bak lijkt me dit toch!!

heel erg cool trackie! is dit nou electro te noemen?

kan er weinig over zeggen eigenlijk, behalve dat ik het origineel en beetje weird
vind, en dat ik idd meer van dergelijk spul wil horen (zoals anderen hierboven).

Zoiets zou me zelfs een beetje over de schreef kunnen halen om te sparen voor een
mc505 :D

anyways,

is cewl! meer van dit!

greetz

cloudy

Origineel geplaatst door cloudman
Ik ben hier ingesukkeld door de thread over nieuwe rolands...
Dus dit is entirely gedaan met een mc 505?
en enkel gedaan met die mc?

hmm, vette bak lijkt me dit toch!!

da's echt alleen de mc505.
live in de huiskamer, outputs direct in de stereoketen, en die naar een portable minidisk recorder. een heel minimale setup zonder multitrackers, computers... waar een wil is, is een weg, zullen we dan maar zeggen 8)
diep graven wel... als ik zo terugkijk, waren de beperkingen die ik toen had erg goed voor de creativiteit.

heel erg cool trackie! is dit nou electro te noemen?

dat zou ik niet weten...

kan er weinig over zeggen eigenlijk, behalve dat ik het origineel en beetje weird
vind, en dat ik idd meer van dergelijk spul wil horen (zoals anderen hierboven).

cool! bedankt!

Ik vind het wel geslaagd; al klinkt het allemaal wel érg lo-fi. Alles zo ruizig en die melodie een hele droge sinus klinkt mij als iets teveel van het goede. Van de andere kant wel een mooie combinatie bij elkaar. het vult elkaar goed aan. Ook prettig om een keer een soort industrial te horen waar melodie en richting in zitten; meestal is het een stapeling geluiden waar je al het onderlinge verband mist (in de categorie: "met dit erbij klinkt het vast nog ranziger").

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ik vind het wel geslaagd; al klinkt het allemaal wel érg lo-fi. Alles zo ruizig en die melodie een hele droge sinus klinkt mij als iets teveel van het goede. Van de andere kant wel een mooie combinatie bij elkaar. het vult elkaar goed aan. Ook prettig om een keer een soort industrial te horen waar melodie en richting in zitten; meestal is het een stapeling geluiden waar je al het onderlinge verband mist (in de categorie: "met dit erbij klinkt het vast nog ranziger").

bedankt!
't is de bedoeling van lofi te blijven, maar er inderdaad iets meer in te stoppen dan lawaai om het lawaai.
hoewel lawaai soms ook louterend kan werken hoor 8)

zeg, feindbeld,

stuur je ons even een pb'tje als je meer dergelijike 'oude' tracks hier ergens post?
thx!

:okdan:

:)

cloudy

Origineel geplaatst door 6 trak
volgens mij zijn de batterijen leeg... van die link...

daar zeg je zowat, 6.
hier beter?

als het niet lukt van de eerste keer, gewoon even refreshen. soms moeilijk om erdoor te komen...

/edit/ en ik merk net dat de eerste link ook nog werkt, niet altijd meteen. refreshen kan ook daar wonderen doen /edit/

Heerlijk, dat Lo-fi gehalte.
Kan het niet anders zeggen.

Klinkt lekker :)
De 505 blijft een leuk ding he :)

Back