sx geeft probleem met samplerate???

matrixxx

Ouwe rot
iemand hier bekend mee met dit probleem

ik heb een audiowerk8 kaart in mijn computer zitten en draai cubase SX2... nou heb ik telkens een popup en daar staat op THE SAMPLERATE HAS CHANGED TO 44100 OF 48000 en dat komt om de paar minuten weer terug
vervelend dus

ik heb al gekeken bij project setup en daar staat hij gewoon op 44100 en bij device setup kan ik ook niets spannends vinden
iemand een idee hoe ik dat kan oplossen ????

Zit er nog een ander digitaal apparaat aan dat 48Khz gebruikt? Dat of minidisc of zo?

Kijk anders of bij je Asio panel je alles wel goed ingesteld hebt op 44.1

ik heb er geen ander digiltaal apparaat aan hangen en de asio instellingen lijken naarmijn mening wel goed te staan
ik heb ff bij de AW8 instellingen gekeken op mijn menu balk en die heb ik nu op 48khz gezet die stond op 44.1 en het probleem lijkt wel opgelost
maar volgens mij kan de AW8 maar 44,1 aan

Als je eerst in een project van 48000 zit en je opent daarna een project van 41000, geeft ie zo'n melding.

Misschien dat je dat bedoeld...

juist ja dat klopt

mar telkens komt het terug en hij veranderd het telkens uit zich zelf van en naar al heb ik er nu de laatste 2 uur geen last meer van

Origineel geplaatst door matrixxx
juist ja dat klopt

mar telkens komt het terug en hij veranderd het telkens uit zich zelf van en naar al heb ik er nu de laatste 2 uur geen last meer van

Ik zou ff naar de instellingen van mn geluidskaart kijken. Soms staat de samplerate gelocked, dat kan bij mij ook en dan krijg ik ook problemen met cubase..

die kaart heb ik ook maar meteen veranderd gister avond en het lijkt beter te gaan en ik heb ipv asio AW8 driver de gewone multi media driver geselecteerd en het blijkt te werken

check eens in de bios of je interne geluidskaart van je moederboard aanstaat.

Doe die dan maar uit.

Back