mpc2000xl program recall help!

mecanoiz

Stamgast
Ik heb een hele hoop sequences waarvan ik niet meer weet welke pgm. files erbij horen. Op een mpc1000 wordt per track bijgehouden welke pgm erbij hoort. Je de aps manier? maar dan wordt het zo onoverzichtelijk en als je het snel wil laten werken dan moet je alle samples dubbel saven. Zo gaan die zips wel vlug vol staan.
Misschien ligt het aan mijn directory structuur maar heeft iemand soms tips hou ik dat allemaal een beetje kan bijhouden?
IK heb twee dir in mijn root:tunes en samples. In tunes zitten gewone midi files en in samples zitten apparte maps (per map de wav files en de bijhorende pgm files)

Ik geef de song en pgm file altijd dezelfde naam. En als je het helemaal netjes wil doen zet je song, pgm en samples in een directory die ook de naam van de song heeft.

Doe je dat dan ook met programs die je veel gebruikt?
Bv. een 808 kit heb ik vaak gebruikt in verschillende songs, toch te dom om die kit dan per song keer op keer te kopieren.
Ik heb kits met alle 64 pads bezet. alleen met grote samples. Dit is toch niet te doen? work around iemand?

maar ik gebruik de mpc als drumcomputer én midi sequencer.
dus iemand een voorbeeld of tip hoe je je files goed organiseert ? Of hoe je kan oproepen welke pgm je gebruikt in een sequence?

Origineel geplaatst door mecanoiz
maar ik gebruik de mpc als drumcomputer én midi sequencer.
dus iemand een voorbeeld of tip hoe je je files goed organiseert ? Of hoe je kan oproepen welke pgm je gebruikt in een sequence?

Hee daarover herinner ik me vaag iets. Misschien is dat wel mogelijk. Als niemand anders antwoord zal ik het wel even uitzoeken.

Ja op de MPC-forums vertelden me ze het volgende:

when you save the .aps and .pgm files press a pad over its name. That brings up the naming option. Rename and then when you load it will say the name of the prog down by track.

Ik begrijp er niks van, daarom dat ik die vraag hier nog es stelde. Ik heb de manual overlopen en ik vind er niks van terug.
En ja alles automatisch loaden is geen probleem maar als je met verschillende folders werkt dan vindt mijn mpc de wav's niet. Ze moeten in dezelfde directory zitten als de .aps file zelf.
Momenteel lijkt de beste oplossing me de midi file samen met de aps file (zonder samples) te saven. ALs je ze beiden laadt dan zie je wel de naam van de program in 1 vd 4 drums staan. Daan kan je die betreffende pgm's manueel opladen.
Maar da's niet het geval met mijn oude seqences. Misschien moet ik eens mijn oude files op een mpc1000 laden. Als die dan ook automatisch vermeldt welke pgm je nodig hebt per track dan moet het ook kunnen op de mpc2000xl.

komaan, zitten hier echt geen mpc veteranen die kunnen zeggen of dit mogelijk is?

Ik denk dat wat Sander net zei het beste is idd gewoon voor elke song/sequenses een nieuwe map maken en alles daar saven ook alle samples.
Tja ik zou ook liever hebben dat hij alles zelf kon herkennen maar het is nu eenmaal zo..
Koop je toch gewoon wat zipjes bij ofzo ;)

Dus kunnen we dit als een extra pluspunt van mpc1000 beschouwen?
Ik vrees er een beetje voor, maar wat die gast op de MPC forums zei wil ik ook wel uitchecken. Alleen is dat zo'n forum waar enkele typische vragen duizend keer gepost worden en er zelden op technische vragen diep wordt ingegaan :stupid

Ach ja de MPC1000 heeft dingen die de 2000XL niet heeft en de 2000XL heeft dingen die de MPC1000 niet heeft...
Ik blijf in elk geval lekker bij m'n 2000XL :luv:

He Sander
Kan je nakijken of de mpc1000 de track-pgm info ook weergeeft bij een sequence die op je mpc2000xl hebt gemaakt?

He Sander
Kan je nakijken of de mpc1000 de track-pgm info ook weergeeft bij een sequence die op je mpc2000xl hebt gemaakt?

Zal ik vanavond of morgenavond even proberen. Wordt dat weergegeven in het load scherm ofzo?

voor zover ik het nog weet was dat in de main window
gewoon bij de track details.

Ik heb gewoon 1 zipfloppy met samples en 1 zipfloppy met beats.

op die beats floppy heb ik folders met de beats, in die folder heb ik de samples, seq file en pgm file instaan.
Ik weet dat het erg veel ruimte kost, maar ik wist niks beters te verzinnen. Ik heb m'n mpc pas 9 maanden en ik zit nu al op 10 zips

momenteel heb ik t volgende bedacht.
je hebt een track waar je samples gebruikt. In de Main window highlight je je midi output (kan zijn: A1-B16 device / OFF)
Dan open window button. Nu kan je ook je midi devices per channel een naam geven. Dus eigelijk kan je bv. device 13 t.e.m. 16 benoemen net zoals je pgm. file. Dit natuurlijk als je die betreffende midi channels niet gebruikt. Nog net niet wat ik wil maar wel een handige oplossing voor in de toekomst.

He Sander
Heb nu zelf de kans gehad om dit te testen, maar tevergeefs =(

Back