AirWolf

Origineel geplaatst door RedTitan

Maar die lead die vals is, is dat bijv op 2:32? Ik vermoed doordat ik iets teveel gespeeld heb met gedetunede SAWS en dan twee noten tegelijk laat horen van de lead dit effect optreedt.

nee, het is gewoon vals gespeeld ! :engel:
Wanneer de lead omhoog gaat (kwa geluid), zitten er een paar heftig valse noten in.
Luister het origineel er nog maar es goed op na.

ik hoor ook iets raars kwa timing. Soms krijg ik het idee dat de drum er een beetje achteraan hobbelt, dan weer dat de drum op de zaken vooruit loopt.

:)

je zou het als een wals kunnen zien maar dan dubbel zo snel :D

een twee drie een twee drie een twee drie een twee drie

Sorry dat ik kennelijk de verkeerde terminologie gebruikte! Ik dacht dat t op die manier ook wel begrijpelijk zou zijn wat ik bedoelde maar dat is blijkbaar niet zo.

Ik heb vroeger denk ik wel bijna iedere aflevering gezien en de film 4 keer, ik was iedere keer weer totaal 'in trance' van zowel de heli als de muziek.

Wat ik zo goed vond aan het origineel was de erg strakke sequence ... en dat mis ik wel bij deze versie. Ook het 6/4de aspect geeft toch een andere feel dan 4/4.
Over de geluiden: ik heb de indruk dat de meeste geluiden erg dicht in mekaars buurt liggen (te dicht) waardoor het soms wat rommelig klinkt. In het origineel werd de melodie met een sawlead met heel korte release gespeeld en de achtergrondmelodie met een brass/string-achtige layer. Dit samen met de heel strikte sequence zorgde ervoor dat geen enkel geluid mekaar in de weg zat. Misschien kan je daar eens mee experimenteren.

:doei:

Origineel geplaatst door gemmetje
nee, het is gewoon vals gespeeld ! :engel:
Wanneer de lead omhoog gaat (kwa geluid), zitten er een paar heftig valse noten in.
Luister het origineel er nog maar es goed op na.

Het is inderdaad vals, er klopt iets niet als die lead omhoog gaat.
Verder vind ik er ook weinig aan.

Offtopic... Fuck wat een post! Zal het nooit weer doen en gewone muziek gaan maken en geen tig reacties aan iedereen ontlokken; ok?

Je post toch iets om reacties te krijgen? Dat ze in dit geval niet zo
positief zijn is voor jou natuurlijk niet leuk, maar dat is het risico van het vak.

Bovendien zie ik het altijd als een pluspunt als mensen eerlijk zeggen wat ze van iets vinden.

Los van de track: Airwolf is toch gewoon 4/4 met triolen? (12/8 zo u wilt) Ik hoor er geen 6/4 in. Wel 3x 4/4 voor een hele loop, wat gelijk is aan 2x 6/4, maar alleen wiskundig gelijk, want qua accenten zie ik er eerder een 4/4 in (de variant aan het einde van de loop duurt ook 4 tellen, dus dan kom je in 6/4 onhandig uit).

(jaja, ik ga de track ook nog wel ven luisteren, first things first)

Okee dan...

Nee, het is echt niks voor mij. Ik kan dit soort muziek op zich wel waarderen, maar dit nummer toch wat minder. Maar ik ben de kwaadste niet, ik zal me even nader toelichten. Jaja. (ik moet wel natuurlijk na dat 6/4 <=> 4/4-verhaal)

Okee dan...

Die zaag uit de intro vind ik erg zwak en te duidelijk detuned. Detunen dient meestal om het vet te maken; nou klinkt-ie juist iel. Die triolen uit de melodie over een strakke 8/8 en 16/16 wringen echt gruwelijk. Zonder tussennoten klinkt-ie wel goed (vanaf 1:50), maar met alles erop en eraan is het verschrikkelijk (en ja, dat ligt aan dit nummer; in Jarres Equinoxe 4 heb je in de hoofdmelodie ook triolen over normale achtsten en zestienden; maar die probeert dan ook geen dansbare muziek neer te zetten. Trouwens: in original 2 (van die door jouw geposte mp3's) klinkt het ook rampzalig met die drums; bijna een soort swing...). En inderdaad zitten er valse stukken in (ook het laatste stukje voor de melodie opnieuw inzet op 1:02). Verder vind ik de kick veel te lomp en te hard en de rest juist niet krachtig genoeg. Alleen de kick zachter helpt niet: ook je mainlead bijvoorbeeld is te iel en mist kracht (sterkere attack; het wordt nogal breierig nu).

Even kijken, wat hebben we nog meer... 8~

Nah, dat was het. Hopelijk heb je er toch nog iets aan? ;)
Dit is niet lullig bedoeld hoor, maar ik dacht, ik kan maar beter eerlijk zijn en dan meteen mezelf uitleggen, anders heb je er ook niks aan; en gelukkig wijk ik niet zoveel af van de rest van de thread, dan durf ik wel...

UPDATE

Nieuwe versie van Airwolf, klik hier

Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage. Het hele 6/4 danwel 6/8 of 10/4 verhaal krijg ik niet voor elkaar, en dat ondanks een goed voorbeeld van REY...

Mijn vraag aan REY, heb je dit in Cubase staan of in FruityLoops/Reason oid? Ik krijg het in FruityLoops namelijk niet voor elkaar, wat ik ook probeer.

Uit pure armoede ben ik dus maar blijven steken op die 4/4, ook al blijft ie hier en daar wat wringen. Zonder dat muzikale leken dat horen trouwens. Toch vind ik het jammer, ik mis nog steeds die drive =( die REY wel heeft.

Hoe dan ook, veel commentaar heb ik proberen te verwerken in de volgende versie. Voornamelijk heb ik de lead aangepast en duidelijker naar voren laten komen (ben nog niet gelukkig over die hoge uithaal, die snerpt erover).

Overbodige shit heb ik er uit gesloopt, en er weer nieuwe shit ingestopt (zo ben ik dan ook wel weer). De bedoeling is dat het nu wat meer drive heeft, ondanks dat de maatverdeling niet zoals het origineel is...

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden
PS het is NIET bedoeld als trance, en WEL als geinig deuntje. :dj:

UPDATE

Nieuwe versie van Airwolf, klik hier

Iedereen bedankt voor zijn of haar bijdrage. Het hele 6/4 danwel 6/8 of 10/4 verhaal krijg ik niet voor elkaar, en dat ondanks een goed voorbeeld van REY...

Mijn vraag aan REY, heb je dit in Cubase staan of in FruityLoops/Reason oid? Ik krijg het in FruityLoops namelijk niet voor elkaar, wat ik ook probeer.

Uit pure armoede ben ik dus maar blijven steken op die 4/4, ook al blijft ie hier en daar wat wringen. Zonder dat muzikale leken dat horen trouwens. Toch vind ik het jammer, ik mis nog steeds die drive =( die REY wel heeft.

Kheb het met Fruity gedaan !

FF maat soort aanpassen en voila !!!

(Volgens mij kan dat niet heel eenvoudig met een bestaande track en zul je alles opnieuw moeten inspelen :( )

Maar een Tip Probeer niet een track na te spelen en maak gewoon iets wat recht uit je gevoel komt !
Als je tracks naspeelt dan wordt hij ook vergeleken met het origineel.

Suc6

ik vindt het wel een blij liedje :)

beats zijn wat iel vindt ik (bassdrum ivt. de rest; bassdrum kan wat meer decay hebben imho). iets meer rauwe sound in de lead had ik persoonlijk wat lekkerde gevonden.

Offtopic... Fuck wat een post! Zal het nooit weer doen en gewone muziek gaan maken en geen tig reacties aan iedereen ontlokken; ok?

Je moet nooit vergeten dat je moet doen waar je zelf zin in hebt. Als jij dit wil maken: dan doe je dat. Reacties ontlok je altijd als je iets maakt waar de *masses* niet op zitten te wachten. Dat is mijn mening, zegh mahr.

Ishet nog gelukt met de shuffeled beat zoals uitgelegd ??

Greettzz

lol wtf een hardcore versie van airwolf? :)
het idee is wel vet. maar de kwaliteit van de sounds? idd tracker nivo uit ehh long time ago. Ach dat hoort ook bij hardcore I guess.
Ik zou die beat wat verder op de voorgrond laten komen en de sounds moeten wat scheurender denk ik.

Back